Mee eens Watermaat. De roze bril en het gebrek aan ervaring maakte dat ik onvoldoende de onderliggende kwaliteit van de romp heb onderzocht / vastgesteld voordat de uren- en euro-teller ging lopen. Die (grote) glas/epoxyreparaties waren ook niet bedoeld als finale oplossing, maar om het seizoen door te komen.
Tja, het besluit nemen tot sloop was meer een dingetje dan het feitelijke slopen zelf. September t/m december over gedaan om alles af te wegen en het onafwendbare onder ogen te zien. Telkens het cirkeltje rond: ik vertrouw de boot niet mee - maar ik kan de slechte delen er zo uit zagen en vervangen - dat kost heel veel tijd en geld - en dan heb je een boot die nog steeds te klein is - nou, nog 1 seizoen dan - maar ik vertrouw de boot niet meer etc. Dat cirkeltje kun je echt, volstrekt zinloos, meerdere malen doorlopen.
Vandaag laatste hout van de kiel afgehaald... het multiplex was langs de lengte van de kiel aan beide zijden zo rot als een mispel. Kiel zou er niet vanaf zijn gevallen, maar een gat in de boot was wel een serieus risico. En dan lig je binnen een minuut of twee drie op de bodem van het Joppe.
@AndreAzuree: er liggen as-we-speak landelijk rond de tien Waarschepen 725 te koop, al langer dan een half jaar. Vraagprijs tussen de € 1.500 en € 5.000. Die van mij was in slechte staat, dan krijg je er misschien € 1.000 voor. In onderdelen een veelvoud; zeilen, spinaker, motorstoel, slot, kussenset, roer en helmstok, Origo-fornuis, huik, anker. Heeft zo al € 3.000 bij elkaar opgeleverd. Containerhuur en recipro is er dan al af. Dat was voor mij een no-brainer.
@Jumpinjack: heb je het hier over een boot? Jonger, beter en sneller?