Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.

Onderwerp: Renovatie interieur

Renovatie interieur 16 juni 2005 19:22 #5909

  • raptor
  • raptor's Profielfoto
de sturgon is een stevige boot. Als je hem netjes onderssteund op meerdere plaatsen kan je de schotten stuk voor stuk vervangen; niet allemaal tegelijk eruit maar 1 voor 1. Operatie in een friendship gedaan met 1 schot. Met decoupeerzaag het schot eruit gezaagd tot 5 cm van de romp. Met een 1handslijptol met een doorslijpschijfje voor steen de polyesterlaminering van het schot tot op de romp losgeslepen en de restanten met een hamertje eruit gemept. Met een bandschuurmachine de laminaatrestanten weggeschuurd. Nieuw schot erin gelijmd met epoxyfiletten en voor de vorm hier nog een glasbandje van 5cm over heen geplakt met epoxy. Bescherm je luchtwegen en ogen goed tegen het glasvezelgebeuren bij het slijpen en schuren en pak je goed in anders heb je dagen jeuk.
Pieter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Renovatie interieur 21 juni 2005 09:14 #5930

  • raptor
  • raptor's Profielfoto
Een Waarschipper met een tupperwaretje. Bietje van t gloof gevaaln. Maar leuk dat het scheepje gered is. En als Waarschipper weet je natuurlijk alles van epoxy. Die Stugons zijn echte klassiekers. Een wonder dat het dieseltje het nog deed want meestal is zo lang stilstaan de dood. Succes met het bootje.
Pieter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Renovatie interieur 02 juni 2006 14:21 #8251

  • FKZ
  • FKZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1157
Lijkt mij dat het een keuze tussen werk wijze is constructief is het bijna gelijk al zou ik niet eerst de schotten vast kitten met sikaflex (lange droogtijd) en vervolgens alles met expoifillet en een matje vast zetten. Ik zou persoonlijk kijken wat mooier is. Zit de polyerster vlens achter het schot en zie je die nooit meer terug dan zou ik voor jou opti twee gaan. Blijf je de randen zien of heb je er mogelijk last van dan zou ik voor je optie 3 gaan.

Optie 3 geeft je wel licht de mogelijkheid om een nieuwe indeling te maken zou dat je de wat moderne inrichting zou kunnen maken.

succes groet FKZ
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.244 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl