Hoi, in algemene vragen en techniek was ik het topic midget13 gestart.
Nu is het inmiddels zover dat het hier beter op zijn plek lijkt.
Even het verhaal; het bootje heeft last van inwendige lekkage wat blijkt ui het feit dat er aftappluggen gemaakt zijn in de boden van de Kuip en in de romp boven de kielbalk.
Bij het aftappen kwamen daar ook stukjes hout mee naar buiten en bij spoelen flinke brokken uit het gaatje gepeuterd.
Inmiddels bleek ook dat de vloer ter hoogte van de maatvoert behoorlijk flexibel was en dat er rondom de zwaardkast er ook flink beweging in zat.
Nu zover dat ik de kuipvloer er uit gezaagd heb en weet wat er onder zat. Zie foto’s.
Zoals te zien op de foto’s bestaat de vloer uit slechts een dun plaatje multiplex en een flinterdun laagje polyester.
Mij eerste idee was om er weer multiplex voor terug te maken en dan de ruimt eronder vol te schuimen voor de draagkracht. De hoogte onder de plaat is op het diepste punt maar 8cm.
Maar multiplex kan weer gaan rotten en is best zwaar.
Dus nu dacht ik zou het een optie zijn om met Pir platen de ruimte op te vullen en dan weer een glasweefsel met epoxy er over heen?
Pir is makkelijk te bewerken en weegt weinig. Vraag is of het wel of niet water opneemt.
Anders moet het toch een gesloten celschuim worden maar dan is de vraag welke?
En welk weefsel is het handigste om te gebruiken voor zo’n vloer?