Nadat ie schoon is en de inspecties zijn gedaan, is het handig om je huidig anti-aangroei middel te determineren.
Zachte antifouling (geeft af als je eroverheen wrijft) of harde anti fouling? (doet dat niet) of iets met koperdeeltjes? Of silliconen?
Beschadigingen in de lak of gelcoat repareren, roest op de kiel verwijderen en behandelen, kielnaad en kiel inspecteren op stevigheid verbinding en roest. Doorvoeren inspecteren op stevigheid (ont-zinking is het grote spook, lees de diverse topics).
Evt. aanwezige anodes nog in orde of vervangen? Zien de schroef en lagers er nog goed uit? Evt speling op 't Roerblad waar je nu mooi bijkan? ( ...vergeet ik nog iets?)
En dan anti aangroei middel er weer overheen op schone vetvrije ondergrond. 't Simpelst is erop smeren wat er ook al opzat want combinaties gaan vaak niet samen. Zachte op zachte, harde op harde antifouling.
Evt (2k) lak hoef je pas aan te denken als je beschadigingen hebt aan je boot of als er , "kale" plekken op je kiel die zijn ontstaan omdat je roest weghaalde en die nu bedekt moeten gaan worden. Voordat je dat eronder gaat smeren moet je wel goed schuren etc etc (zie produkt blad van 't spul)
Je kunt ook altijd ff fotootje plaatsen hier!
Krijg je ws veel adviezen
Edit: ik lees nu dat je de hele boot wil verfen en dat knippen en scheren leuk klinkt.
Is je vraag en zijn de antwoorden dan relevant?
Veel plezier met klussen komende tijd! Het zf is een bron van Inspiratie die je erbij kan helpen.
Gepost met de officiële Zeilersforum-app