Folmer schreef :
Ze -JWH- gaven ook aan in die mail dat het verroeste 'binnenboeg beslag' vaker voorkwam, en daar hebben ze een nieuwe onderdeel voor (
www.jachtwerf-heeg.nl/webshop/...enboegbeslag-22.html). Ik denk dat ik die maar ga installeren en vastzetten met behulp van het RVS boegbeslag (het trekoog was nu van verzinkt staal.).
Dat lijkt me het meest verstandig. De JWH-oplossing is simpel en doeltreffend. Het is helaas niet altijd een heel makkelijke klus, maar de oude situatie herstellen (ingelamineerd stalen T-profiel) is onmogelijk zonder het dek van de romp te halen.
Overigens.. Afgaand op je foto zou ik zeggen :'If it ain't broken, dont try to fix it'
Voorlopig is er nog niet zoveel mis met je binnenboegbeslag, behalve dat het er niet uit ziet. Als je rustig aan doet, kan dit nog wel even mee.
Folmer schreef :
De mastondersteuning is idd het onderste gedeelte. Helemaal vervangen met RVS draadeindplaat lijkt me inderdaad een mooie oplossing, maar voor nu een te grote klus en meer iets voor komende winter. Als korte termijn oplossing lijkt me het uitboren met een gatenzaag en een nieuwe bout erin verlijmen redelijk..?
De draadeinden die je ziet, zitten aan een plat gelast, die in de tank is ingelamineerd. Uitboren is dus een hele klus. Soms werkt het om de restjes af te slijpen en draad te tappen voor een nieuwe bout. De maststeun met twee bouten vastzetten is in principe ook een optie
De Optimaal schreef :
Let wel veel oude randmeren lekken door de romp zelf...dan moet de gelcoat gedaan worden.
Dit lijkt me een broodje aap. Als er geen gaten in de romp zitten, kan hij ook niet lekken. Heeft niks met dunne gelcoat te maken en ik heb dit ook nog nooit gehoord.
Controleer de lijmranden van de vloer maar eens goed, de kans lijkt me heel wat groter dat daar een lek in zit. Meestal net achter de bodemlat van de kastjes.
Gr, Arent