Leuk dat er meegedacht wordt!
@Dyon:
De romp staat al helemaal in de epoxy. En aan de buitenzijde heb ik ook al een laag DDlak aangebracht. Daar wil ik nog twee lagen overheen zetten, zodra het weer het toelaat.
Het dek ga ik ook verder met blanke DDlak afwerken.
@Capolavoro:
- Waterloopgaatjes...
oei even niet aan gedacht. Als het een probleem blijkt ga ik ze er nog in boren.
- de kuiprand: ik heb hem inderdaad zover mogelijk laten aflopen. Voor 't mooi, maar ook voor het comfort bij het in het gangboord zitten. Overigens scheelt het maar 5mm in hoogte aan het einde van de kuip met de tekening. Hij lijkt ook lager dan hij is doordat ik hem 50 mm verder heb laten doorlopen dan op tekening. Zo lijkt het alsof hij in het achterdek "wegloopt".
Hoe dan ook, een 16m2 blijft een natte boot!
- de mastkoker is van eiken.
- Voorlopig geen nagelbank. Ik heb een compleet wedstrijdtuig (van de 4327) overgenomen,
waarvan de vallen eigenlijk onderdeks bediend moeten worden. Daar ga ik nog een geschikte modus voor bedenken, zonder dat het echt zo'n wedstrijdspaghetti in de kuip wordt. Tips zijn welkom.
- meten: Op de klassieke botenbeurs bood iemand van de klasse-organisatie aan hem eens officieus te meten. Ik ben 100% amateur, dus onzeker of alles klopt volgens de eenheidsvoorschriften. Dus zou hij het halen, mijn "meesterwerk"?
@vrijheidszeiler: ja, lakken wordt het, al was het alleen maar uit financieel oogpunt.
De kuiprand is van mahonie. Lijkt licht, vanwege het wat donkerdere (okumé)dek met een laagje DD-karaat, denk ik.
De kwartronde lijstjes erlangs zijn wel van lichter eiken.
Op het voordek zit inderdaad wel een naad. Dat is even breed als het achterdek op het breedste punt, maar wel wat langer. Dus dat paste gewoon niet (met mijn materiaal)uit één stuk.