Nadat de Follow on Tiller was ingebouwd bleek dat de maximale roeruitslag erg klein was, waarop ik dus Raymarine heb gebeld. Dacht dus ook; stand Follow on Tiller = roerstand. NOT!
Zei adviseren dus om ook snelheid aan het Seatalk NG netwerk te voeren met (uiteraard) allemaal dure geheimzinnige Raymarine kastjes. Reden daarvoor, zoals ik al schreef, roeruitslag bij een bepaalde stand van de Follow on Tiller is afhankelijk van de bootsnelheid. Hoe sneller je vaart, hoe minder roeruitslag. Bij manoeuvreren met lage snelheid meer roeruitslag. Kennelijk gaat de allmighty rekencomputer AC100 de draaisnelheid van de boot proberen aan te passen aan de stand van Follow on Tiller en niet de stand van het roer. Overigens is de Follow on Tiller in mijn geval een toevoeging aan de al bestaande stuurautomaat. Met mijn motorboot vaar ik ook veel in de kleinere slootjes en kanalen waar de stuurautomaat het niet trekt.
Eerst maar ff kijken hoe het werkt, wil het ding toch alleen op kanalen op kruissnelheid gaan gebruiken. Wellicht is de kleine roeruitslag voldoende voor mijn doel. Ondertussen wel al naar de geheimzinnige kastjes van de suggesties gekeken. Vraag me nog af of er nette manieren zijn om die te koppelen aan Seatalk NG, behalve een spurkabel doormidden knippen. Liefst een oplossing met een plug waar je de spurkabel in kan steken i.p.v. de schroefconnectors op die kastjes.
Gr.
Erik