Die log doc is al een aardig formulier. Maar dat is meer voor een documentatie tijdens de reis. Ik dacht meer aan route voorbereiding.
Iets als:
Datum, tijd, verwachte aankomst plan A en plan B, urenteller motor, dieselvoorraad, watervoorraad, verwachte lengte van plan A, uitwijk voor plan B (alternate haven).
Havens, Vluchthavens met kanaalnummers, hoogwater tijd, verwachte stroming evt met waterstand en/of verschil met main haven (bijv: +/- Harlingen) Pagina nummers of referenties naar de almanak. Opmerkingenvak voor aanloop bijzonderheden (waar is het meldsteiger, route naar haven, navigatiebijzonderheden in/voor de haven enz).
Sluizen en Bruggen met kanaalnummers. Relevante tijdingen. Referenties naar Almanak.
Globale route met globale verwachte doorkomsttijden met waterstanden, stromingen, bijzonderheden. Ook uur ervoor en erna met waterstanden en stromingen.
VTS gebieden met kanaalnummers. Aanmeldplicht? Bijzonderhedenvak.
Weerberichten en uitzendtijden met kanaalnummers.
Weerberichtenveld voor een voorbereidend weerbericht. Evt. een tweede weerbericht: tijd, synopsis, wind, zicht, en trend.
Tuurlijk kun je met een potlood en een velpapier veel doen. Maar ik heb er in het verleden op een boot een keer eentje gezien waaraan ik veel gehad had. Helaas kwijtgeraakt. Zo'n vel heb je tijdens de route bij de hand en werkt erg goed als referentie. En het maakt me in het afwegen van navigatie en route beslissingen een stuk zekerder. Ook als het wat 'drukker' aan boord wordt.