Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Pollendam

Re: Pollendam 19 aug 2012 18:49 #310849

  • YAMAHOELA
  • YAMAHOELA's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1245
Leo, heb je net een PB gestuurd.

Ik wil je vraag/mail wel doorsturen naar mijn contactpersoon binnen RWS Noord Nederland Waterdistrict Waddenzee. Aardige vent, helpt ook jaarlijks mee met actualiseren van Knooppuntenboekje over de Waddenzee van Varen doe je samen!

Gr. hylke
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Pollendam 19 aug 2012 18:49 #310850

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27533
Erikdejong schreef :
lodewijk stegman schreef :
waarom altijd die steken onderwater, is dat nu echt nodig? Ik ben er zelf ontelbare keren doorheen gevaren en die "jachten lijn" ligt er al meer dan 10 jaar hetzelfde bij, ik weet dus prima waar ik het over heb!
Wat ik zei was nauwelijks een steek onderwater, wat mij betreft. Wie niet begrijpt waarom het zinvol is om pleziervaart een eigen zone te bieden, begrijpt wat mij betreft weinig van Nederlandse situatie. Dan kun je wat mij betreft 50 jaar lang langs de Pollendam zijn gevaren en kapitein van een oceaanstomer zijn; dat maakt het onbegrip niet kleiner.
Veel plezier vaart is sneller dan de beroepsvaart en Koegelwieck houdt zich toch niet aan de geulen en telt dus zowieso niet meer mee. Mijn boot heeft een diepgang van 3.10 meter en ik kan ook door "de jachten geul" zonder problemen. De veerboten steken slechts 2.90m en viskotters en binnevaart shcepen komen ook niet veel dieper dan dat. Als je weet dat het krap is vaar je mid vaarwater, maar zelfs met laagwater is dat niet nodig!
Dat die Koegelwieck zich niet aan de betonde geul houdt, betekent wat mij betreft vooral dat de Koegelwieck spelbreker is. Zal misschien iets met de 'vrije jongens-mentaliteit' te maken hebben die je op de Waddenzee nog al eens aantreft (ook op Terschelling zelf trouwens; de mentaliteit is daar heel anders dan op Texel, bijvoorbeeld). Ik heb zelf jarenlange ervaring met het systeem in de Zuid-Hollandse en Zeeuwse Delta en daar werkt het perfect. Beroepsvaart komt in de doorgaande geulen NIET buiten de hoofdbetonning. Jachten zijn niet verplicht de 'vluchtstroken' tussen de hoofdbetonning en de jachtentonnen te bevaren, maar doen dat over het algemeen wel. Op die manier is er voor iedereen ruimte en hoeft de beroepsvaart niet teveel in de stress te zitten over onduidelijk manouevrerende jachten.
het hele principe is en blijft onnodig verwarrend en als iedereen nu gewoon SB vaarwater houd net als in de rest van de wereld is er helemaal niets aan de hand. Wel weer typisch Nederlands dat er zo onnodig moeilijk gedaan moet worden.
Er is helemaal niet verwarrends aan; het systeems is zo helder als glas. Het enige verwarrende is dat die nevengeul naast de pollendam weer zonodig met gele tonnen moet worden gemarkeerd terwijl over het algemeen elders gewoon wordt gewerkt met rode of groene jachtentonnen.

--
stegman
Laatst bewerkt: 20 aug 2012 06:57 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Pollendam 19 aug 2012 18:51 #310852

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29140
Capolavoro schreef :
fsd schreef :
Mogelijk is het achter de dam wel dieper :evil:

vanaf delfzijl wel, maar eerder niet.....

zo'n rijtje gele boeien heeft toch geen enkele kracht van wet; BPR geulen zijn rood/groen betond. alle andere (behalve kardinalen en scheidingstonnen) zijn een soort feestverlichting zonder betekenis. En ook zonder enige garantie (van diepte, bijvoorbeeld,of van SBwal varen.

groet
t

Stond er niet op die gele tonnen het A1 topteken??? :evil:
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl