Nou ja , voor lokale zeilers valt de overlast natuurlijk wel mee maar wat te denken van die duizenden Duitsers , Denen en zelfs Zweden en Noren die er elke jaar langs komen via de Staande Mast route.
Ik zie ze regelmatig gaan over het Eemskanaal.Vooral degenen die een paar dagen strak hebben ingeplant om de boot vanuit de winterstalling terug naar de ligplaats in Friesland of aan het Ijsselmeer over te varen komt zoiets knap slecht uit!
Als die vervolgens onverwacht een halve dag moeten wachten is dat bepaald niet bevordelijk voor de goede naam van die route!
En het is niet alleen Zoutkamp die geld verdient aan deze doorvaarders.
En dat na een eveneens vaak vrij trage doorvaart door Groningen!
Die mensen hebben meestal een beperkte vakantie en willen dus elke dag gebruiken , maar niet om te wachten.
En als RWS , PWS en consorten dat soort mededelingen nou ook in het Engels en Duits zouden vertalen konden die buitenlanders zich nog op de hoogte houden.
Dat dat niet zo is wordt vooral door de Duitses , zonder wie Friesland een stuk minder zou verdienen!)niet bepaald gewaardeerd.
Hoewel een wat
leger friesland door anderen waarschijnlijk wel zou worden gewaardeeerd.
Maar goed dat er forumleden zijn die ook de buitenlandse forums lezen en dit soort berichten daar vertaald publiceren....
En wat betreft die man ven Provincie; waarom geeft hij niet gewoon toe dat men het was vergeten door te geven ? De staat van de sluis was trouwens al vele jaren zeer twijfelachtig dus voorbereidingstijd was er genoeg. Nu moet het ineens zo snel mogelijk en is uitspreiden naar voor en naseizoen kennelijk ineens nietmeer mogelijk.
Als hij zoiets nou had gezegd was hij tenminste eerlijk geweest.
Want een echte reden dat het nu ineens op stel en sprong zo nodig in het hoofdseizoen moet gaf hij niet.
Voorbeeld hoe het ook anders kan kun je in Stavoren zien waar de verdere bouw van de nieuwe sluis ( die uitliep door vondt van vervuilde grond)is uitgesteld naar na het vaarseizoen.
dat noem iok echt rekening houden met andermans belangen!
Ad