Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Reddingsvlot, erg in dubio.

Re: Reddingsvlot, erg in dubio. 01 mrt 2013 23:41 #373838

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6322
delaat72 schreef :
@palomine nu nog zeeziek worden na 18 uur stuiteren tijdens de 24 uurs? ;-)
Maar misschien is dat voor 1 keer wel het beste inderdaad. Had jij nog kunnen achter halen waar jij dat vorige keer gedaan had?

Kees, de deining op zee is weer anders dan op het IJsselmeer. Ik ken mensen die op het IJsselmeer geen last hebben en op de Noordzee juist wel.

Als ik me niet vergis was het: www.reddingsvlot.nl/

Grt, Michiel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Reddingsvlot, erg in dubio. 02 mrt 2013 07:16 #373864

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12592
Palomine schreef :

Kees, de deining op zee is weer anders dan op het IJsselmeer. Ik ken mensen die op het IJsselmeer geen last hebben en op de Noordzee juist wel.

Als ik me niet vergis was het: www.reddingsvlot.nl/

Grt, Michiel
Meestal is dat net andersom en worden de meeste mensen juist ziek van de korte golfslag op het suidersoppie.
Laatst bewerkt: 02 mrt 2013 07:16 door Albert 45.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Reddingsvlot, erg in dubio. 02 mrt 2013 07:36 #373871

Azimuth! schreef :
Hoe kan een gasfles eigenlijk lekken? Het CO2 patroon van mijn vest is afgelopen jaar 4 gram lichter geworden, ik hou het maar op het verschil tussen de weegschaal van de C1000 en de AH. Had het patroon meer gewicht verloren, dan had ik die vervangen, want niet goed.

Uiteraard moei je dit soort wegingen of met een geijkte weegschaal of met dezelfde weegschaal doen.
Al is die 800 gram op 7,5 kg wel erg veel om daarmee te verklaren.
En die in de supermarkt kloppen vast wel aardig. :unsure:
En anders , koop een goedkope unster en gebruik die steeds.
Wel niet zo heel nauwkeurig maar genoeg voor vergelijken over de tijd.
Zijn er in alle maten en prijzen:
www.google.nl/search?q=unster&...1280&bih=685#imgrc=_

En wat te denken van het onderdompelen van de hele cilinder in een bak water of zo'n gaslek spuitbusje gebruiken?
Ad
Laatst bewerkt: 02 mrt 2013 07:40 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Reddingsvlot, erg in dubio. 02 mrt 2013 07:49 #373882

Azimuth! schreef :
Hoe kan een gasfles eigenlijk lekken? Het CO2 patroon van mijn vest is afgelopen jaar 4 gram lichter geworden, ik hou het maar op het verschil tussen de weegschaal van de C1000 en de AH. Had het patroon meer gewicht verloren, dan had ik die vervangen, want niet goed.
Er zijn maar weinig materialen oneindig damp dicht. Staal is er één van (en andere ferro en non-ferro metalen), glas ook. Daarnaast worden in deze toepassing verschillende materialen met elkaar gecombineerd, met aansluitingen die ook niet dampdicht zijn. M.a.w. In de loop der jaren diffundeerd het gas weg en de overdruk helpt daar nog een handje bij.

@Erik, wat is een luchtkoord ?
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Laatst bewerkt: 02 mrt 2013 07:57 door Noballast.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Reddingsvlot, erg in dubio. 02 mrt 2013 11:02 #373952

Luchtkoord is vergelijkbaar met het koord dat jij gebruikt om je vacuum infusie mee te doen, alleen zit er dan nog een mantel omheen. Feitelijk is het een dunne slecht samendrukbare verlenging van je stofzuigerslang.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Reddingsvlot, erg in dubio. 02 mrt 2013 11:40 #373969

Erikdejong schreef :
Luchtkoord is vergelijkbaar met het koord dat jij gebruikt om je vacuum infusie mee te doen, alleen zit er dan nog een mantel omheen. Feitelijk is het een dunne slecht samendrukbare verlenging van je stofzuigerslang.
Ja dat vermoede ik wel maar ik heb het nog nergens gezien.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Reddingsvlot, erg in dubio. 02 mrt 2013 12:16 #373978

Palomine schreef :
delaat72 schreef :
@palomine nu nog zeeziek worden na 18 uur stuiteren tijdens de 24 uurs? ;-)
Maar misschien is dat voor 1 keer wel het beste inderdaad. Had jij nog kunnen achter halen waar jij dat vorige keer gedaan had?

Kees, de deining op zee is weer anders dan op het IJsselmeer. Ik ken mensen die op het IJsselmeer geen last hebben en op de Noordzee juist wel.

Als ik me niet vergis was het: www.reddingsvlot.nl/

Grt, Michiel

Tijdens de 24 uurs heb je (als het goed is :) ) niet tegen de golven hoeven opkruisen. De enige kruisrakken waren richting de finish op het vlakke water voor Medemblik. Dat kan bij een oversteek heeeel anders zijn.

Groeten,
tOm.
Django 7.70
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Reddingsvlot, erg in dubio. 03 mrt 2013 14:46 #374335

  • glsf91
  • glsf91's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 111
Azimuth! schreef :
Hoe kan een gasfles eigenlijk lekken? Het CO2 patroon van mijn vest is afgelopen jaar 4 gram lichter geworden, ik hou het maar op het verschil tussen de weegschaal van de C1000 en de AH. Had het patroon meer gewicht verloren, dan had ik die vervangen, want niet goed.

Even langs het postkantoor. Die weegschaal is geijkt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Reddingsvlot, erg in dubio. 04 mrt 2013 05:30 #374525

  • frankrijk
  • frankrijk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1085
Ja, Azimuth, eigenlijk zit het mij ook niet helemaal lekker. Ik vertelde al dat op een gegeven moment de vacuumzak bol stond. Nadat ik de zak leeg heb laten lopen is die ( in ca. 4 weken ) niet meer bol komen te staan. Gisteren heb ik die zak nog even op lekkage gecontroleerd, en die heb ik niet kunnen ontdekken.
Ook heb ik de fles zelf gewoon met zeepsop ingesmeerd en dat gaf geen enkele bel.
Ik zal de fles nadat m’n vlot weer leeg is, ook nog even in het water onderdompelen ( dank je, Ad ) want je weet maar nooit. En dan de fles maar gewoon weer laten vullen.
Frank ( die nog steeds geen bedrijf gevonden heeft die z’n gasfles kan laten vullen :( )
Het is altijd goed zeilweer!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Reddingsvlot, erg in dubio. 04 mrt 2013 18:57 #374772

  • Azimuth!
  • Azimuth!'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 555
Azimuth! schreef :
En toch, en toch, blijf ik het vaag vinden dat de gasfles 800 gram verloren is. En als dat in vier jaar tijd gebeurd is, is dat denkelijk niet te controleren door de fles even in te smeren met zeep of iets dergelijks.

Ik quote mijzelf maar even, want op deze overweging heb ik nog geen antwoord gehoord. Het doet mij denken aan een self-inflatable matje wat ik ooit had, elke nacht midden in de nacht wakker worden omdat het matje zacht geworden was. Het hele matje, hard opgeblazen op de bodem van het zwembad geworsteld, en geen belletje te ontdekken, dus ook niet te plakken. Ik denk dat de lucht zo langzaam ontsnapte dat het in een tijdsbestek van een paar minuten niet zichtbaar werd.

De vraag blijft dus, WAAROM is er 800 gram gas weggelopen? Dat er iets gas wegdiffundeert is redelijk, maar 40% van het gas vind ik wel veel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Reddingsvlot, erg in dubio. 04 mrt 2013 19:02 #374775

ik weet niet of dat ook is met die flessen in een vlot, maar op elke gas fles, groot en klein, zuurstof fles enz, moet een overdruk ventiel aan wezig zijn, stel je zet de fles in de zon, kan er beter gas afblazen dan dat de fles ploft. maar , altijd is er een maar, op een gasfles wordt er dan ook een "lak" zegel weg geblazen zodat je weet dat er iets is gebeurt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Reddingsvlot, erg in dubio. 04 mrt 2013 19:24 #374783

  • frankrijk
  • frankrijk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1085
Azimuth, ik begrijp goed wat je bedoelt en heb geen antwoord.
Sietse, op jouw vraag heb ik ook al geen antwoord. Later deze week ga ik naar Marseille ( daar zit zo'n keuringsstation voor vlotten waar ik inmiddels contact mee heb gehad ), om de fles te laten beoordelen, keuren en hopelijk vullen. Dus eerst wacht ik hun professionele mening maar af.
frank
Het is altijd goed zeilweer!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Reddingsvlot, erg in dubio. 08 mrt 2013 12:00 #376182

  • frankrijk
  • frankrijk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1085
Inmiddels heb ik de fles naar het keuringsstation gebracht. Op de fles staat een datum, bij mij 03/2008 oftewel de fles was 5 jaar oud, terwijl ik het vlot nog geen 4 jaar heb nu! Dat zou normaal gesproken een beetje jammer zijn, want daardoor kan / mag de fles niet bijgevuld worden, maar moet opnieuw gecertificeerd worden. dat betekent dat de fles helemaal leeg gaat, onder hoge druk getest wordt, en dan een nieuw stempel krijgt.

In mijn geval is dat prima, want ik wilde de fles toch al laten testen, omdat er een beetje teveel gas uitgelopen was.

Zodra ik de fles terug heb, open ik een nieuw draadje, waar ik het hele proces van 'zelf vlot inspecteren' nog even samenvat.
frank.
Het is altijd goed zeilweer!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.143 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl