Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Internationale regelgeving grote pleziervaart...

Internationale regelgeving grote pleziervaart... 23 mrt 2013 12:29 #381617

Vraagje.

Ik ga binnenkort een pleziervaart motorscheepje van 42 mtr /280 GT vanaf Amsterdam naar Lissabon varen. Ik ben wel op de hoogte van de regelgeving voor de commerciele vaart, maar eigenlijk slecht voor dergelijke scheepjes.

Wie kan mij verder helpen hierin? Is hier een overzicht van? Welke documenten, globaal welke veiligheidsuitrusting (lenspompen, brandblussers, zwembandjes etc. nodig), mag ik door de Inshore traffic zones, mag ik zomaar een haven inlopen?

B.v.d.

Berend
Laatst bewerkt: 23 mrt 2013 12:30 door Noorderzon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Internationale regelgeving grote pleziervaart... 23 mrt 2013 20:08 #381751

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29124
Noorderzon schreef :
Vraagje.

Ik ga binnenkort een pleziervaart motorscheepje van 42 mtr /280 GT vanaf Amsterdam naar Lissabon varen. Ik ben wel op de hoogte van de regelgeving voor de commerciële vaart, maar eigenlijk slecht voor dergelijke scheepjes.

Wie kan mij verder helpen hierin? Is hier een overzicht van? Welke documenten, globaal welke veiligheidsuitrusting (lenspompen, brandblussers, zwembandjes etc. nodig), mag ik door de Inshore traffic zones, mag ik zomaar een haven inlopen?

B.v.d.

Berend

Vraag eerst onder welk klasse bureau het schip gekeurd is.
Op binnenwater tot de pieren ben je groot vaartuig, dus Certificaat van Onderzoek CVO.
Buiten de pieren val je waarschijnlijk onder de Large Yacht code 2 of CVD. Dit houdt in dat je alles moet hebben van een koopvaardijschip, echter geen verdubbeling van apparatuur en geen verplicht Wheelmark. maar je moet het wél hebben. Het schip moet dus gewoon gekeurd zijn door een klasse bureau volgens b.v. de LY-code-3 .
Stel dat het dit allemaal niet is; jij bent hoofdelijk aansprakelijk als gezagvoerder, dus denk om je eventuele bevoegdheid!
Trouwens mazzel dat het 280GT is en niet 300GT, anders was het gewoon solas!

www.dft.gov.uk/mca/mcga07-home..._east_ensign_ly3.htm

Denk er maar goed om; als er enige vorm van onduidelijk is in buitenland met de port-state-control, dat jij het moet aantonen, niet zij. Eenmaal duidelijk welke rules je hebt, dan hanteren ze ook de regels van de vlaggestaat.

Succes.

Dit komt op zeer regelmatige basis voorbij bij ons.....
Informeer maar eens bij de register Holland
registerholland.nl/
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 23 mrt 2013 20:14 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Internationale regelgeving grote pleziervaart... 23 mrt 2013 20:45 #381764

Ik vraag me af of hij gekeurd is... Zo ja, dan is het bij BV. Hij heeft in ieder geval een certificate of registry als pleziervaart.

Onder de 300 gt was idd bekend belangrijk. Maar die link naar de LY2 is in geval van BV ook niet van toepassing denk ik? Want dat ziet er ernstig uit!

Het is een ex.beroepsvaart en heeft altijd onder ik dacht Zweedse classe gezeten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Internationale regelgeving grote pleziervaart... 23 mrt 2013 21:00 #381769

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29124
Noorderzon schreef :
Ik vraag me af of hij gekeurd is... Zo ja, dan is het bij BV. Hij heeft in ieder geval een certificate of registry als pleziervaart.

Onder de 300 gt was idd bekend belangrijk. Maar die link naar de LY2 is in geval van BV ook niet van toepassing denk ik? Want dat ziet er ernstig uit!

Het is een ex.beroepsvaart en heeft altijd onder ik dacht Zweedse classe gezeten.

gezeten = vogelvrij
Als hij nog onder klasse is, zijn er eisen.

Ik wens je succes, laat het ons weten.

www.shiptron.nl/docs/large-yacht-code-3-4.pdf
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 23 mrt 2013 21:11 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Internationale regelgeving grote pleziervaart... 23 mrt 2013 21:17 #381774

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5159
CVO is nog niet ingevoerd, Large yacht code en SOLAS geld als het goed is ook niet voor pleziervaartuigen in nl (onder Nederlandse vlag).
Ik ken diverse ex beroepsschepen die gewoon naar engeland/noord frankrijk op en neer varen(die zeker niet meer onder klasse varen). Kijk ook eens naar die lui van sea shepherd, nederlandse pleziervaartuigen die rond australie varen.

Je kan nog wel problemen krijgen met je vaarbevoegdheid, passagiersaantal, etc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Internationale regelgeving grote pleziervaart... 23 mrt 2013 21:23 #381778

Ik heb net snel die LY2 doorgenomen waar je naartoe linkte; daar voldoet hij grotendeels wel aan... Sommige punten moet ik even checken.
Maar toch is dat zeker niet te vergelijken met alles wat een koopvaardijschip heeft maar dan enkel uitgevoerd. Gelukkig niet (of helaas niet i.v.m. m'n dubbele pet). :)

In ieder geval bedankt voor deze info! Hier heb ik eerst wel wat aan...
Laatst bewerkt: 23 mrt 2013 21:28 door Noorderzon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl