We zijn weer terug.
Het was een mooie tocht moet ik zeggen.
Kanttekening bij het verhaal: ik heb besloten de mast te laten staan
Woensdag 1-5
Woensdag tegen het einde van de middag zijn we vertrokken richting Zuid-Beijerland.
De rest van de dag gebruikt om de spullen aanboort te stouwen en de boot na te lopen op eventuele gebreken.
'S avonds wat gegeten in het dorpje en bijtijds gaan slapen.
Donderdag 2-5
Donderdag pas om 9 uur vertrokken.
Tegen de middag waren we bij de spoorbrug van Dordrecht.
Hier konden we keurig onderdoor.
Uiteindelijk tegen 19:00 uur bij de spoorbrug van Gouda.
Daar besloten de haven in te gaan en de volgende ochtend vroeg de eerste brug te nemen.
Vrijdag 3-5
Keurig om halfzes lagen we voor de brug.
Echter om kwart voor zes bleek de opening van 6:00 uur te vervallen en de brug pas om 10:27 open te gaan.
Daar gaat je dagplanning.
Om 10:35 ging de brug open en konden we verder.
Van een mede passant in Gouda die juist uit Alphen aan de rijn kwam heb ik vernomen dat de 's-Molenaars brug nog steeds beperkt draait.
Wat ik gelezen had was dat de werkzaamheden reeds op 26 april afgerond zouden zijn.
Gezien we de eerste brug bij gouda gemist hadden konden we op zijn vroegst pas de brug van 16:15 in Alphen halen.
Rustig aan doen dus en genieten van de omgeving.
Zo kwamen we rond 13:30 uur aan in Alphen.
Hier bij de brug gaan liggen en genoten van het zonnetje.
Nog een praatje gemaakt met de achterburen die die dag maar tot Aalsmeer bleken te varen.
Na de brug doorgevaren tot Aalsmeer en daar een haven opgezocht.
Hier van opstapper gewisseld en gelijk wat extra spullen laten komen.
Zaterdag 4-5
'Sochtens zijn we Aalsmeer even in geweest om een aantal boodschappen te doen.
gezien we toch voor de Schipholbrug moesten wachten hadden we alle tijd.
Tegen de middag rustig naar de brug gevaren en hier tot 19:00 uur gelegen.
vervolgens door naar de nieuwenmeer sluis en ons gemeld bij de sluiswachter.
Het konvooi zou rond 23:30 opgeroepen worden en verdere instructies krijgen.
Na wat gegeten te hebben een beetje proberen te rusten en een boekje gelezen.
En inderdaad om 23:30 kwam de marifoon tot leven, of we ons om 00:15 klaar wilde maken voor een opening om 00:20.
Intussen lagen er een stuk of 7 schepen te wachten, iets wat mij mee viel voor deze tijd van het jaar al kan het waarschijnlijk een stuk drukker zijn.
Om 00:15 klaargemaakt voor de opening en samen met de andere boten voor de brug gaan liggen.
Deze ging vrij vlot open waarna we de sluis in konden.
Enige minuten later waren we geschut en voeren de Schinkel op.
Amsterdam bij nacht ziet er mooi uit en ik vind het leuk eens meegemaakt te hebben.
De doorvaart verliep soepel en rond 2:00 waren we door de laatste brug bij de houthaven.
Vervolgens doorgevaren naar watersportvereniging aeolus.
Zondag 5-5
Na een goede douche en een goed ontbijt tegen de middag vertrokken voor het laatste stuk naar huis.
Vlot door de Oranjesluizen geschut even gewacht voor de schellingwouderbrug en vervolgens op de motor door naar huis.
Onderweg nog even geprobeerd te zeilen maar bij volledig gebrek aan wind besloten door te motoren.
Tegen het einde van de middag waren we weer thuis.
Na alle spullen uitgeladen te hebben het maar voor gezien gehouden.
Straks het bootje poetsen en verder opruimen en dan morgenavond de eerste verenigingswedstrijd mee varen.
Voor foto's en een paarfilmpjes van de tocht kunnen jullie
hier terecht.
Al met al een geslaagde tocht zonder grote problemen.
De volgende keer alleen iets beter plannen.
Gelukkig hadden we de tijd en hebben we er op deze manier van genoten.