Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Precautionary Area, zijn daar regels voor?

Precautionary Area, zijn daar regels voor? 29 mei 2013 17:54 #401446

Een precautionary area (zoals bijv noord hinder) is geen onderdeel van een verkeersscheidingsstels.

In het verleden vele malen overgestoken, echter zijn er regels hoe je die over moet steken? of mag je die op alle manieren oversteken?

Eigenlijk zijn die gevaarlijker dan een TSS.

gr.gijs
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Precautionary Area, zijn daar regels voor? 29 mei 2013 18:15 #401458

Interessante vraag. Volgens mij zijn dit de gebieden waar TSSsen elkaar kruisen. Het is hier dus onduidelijk in te schatten hoe de scheepsbewegingen zijn, dit in tegenstelling tot het TSS. Wegblijven daar dus, al schijnt het wel te mogen:

www.dft.gov.uk/mca/mcga-mnotic...jid=59809BACB29DBED8

Zie 2.13
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Precautionary Area, zijn daar regels voor? 29 mei 2013 18:22 #401461

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1785
gvdiermen schreef :
Een precautionary area (zoals bijv noord hinder) is geen onderdeel van een verkeersscheidingsstels.

In het verleden vele malen overgestoken, echter zijn er regels hoe je die over moet steken? of mag je die op alle manieren oversteken?

Eigenlijk zijn die gevaarlijker dan een TSS.

gr.gijs

Noord-Hinder boei minimaal 1 nm aan bakboord houden...(mag van worden afgeweken bv door weer :-) )

Mijn terugreis SSR 2013


Bijlage Dump002.jpg niet gevonden



Zit net boven guardvessel van Baltic Ace (Ro/Ro die zonk in December) (twee boeien zuid liggen bij het wrak)


/Robert
Laatst bewerkt: 29 mei 2013 18:23 door roberteb.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Precautionary Area, zijn daar regels voor? 29 mei 2013 18:34 #401465

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8676
Zo'n voorzorgsgebied moet een ieder wegblijven, tenzij je het VSS moet volgen. Dat is de idee. Bij Vlissingen is een aanbevolen route voor jachten, maar bij Noord-Hinder dus niet.
Dus wij jachies hebben daar niets te zoeken, ook al hebben we zeilend voorrang op een containerschip van 300 meter. Valt de wind weg en zet je de motor aan, dan heb je een andere uitdaging: met 5 knopen alles (wat 3x zo snel vaart en van stuurboord komt) ontwijken, nee liever niet.
Op de pinkstertrip had ik ook de keuze, er doorheen of een paar uur omvaren. Dat laatste dus maar gedaan!
Goed zeemanschap is regel 1.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Precautionary Area, zijn daar regels voor? 29 mei 2013 18:37 #401467

La Mavare schreef :
Zo'n voorzorgsgebied moet een ieder wegblijven, tenzij je het VSS moet volgen. ...

bedankt voor de antwoorden!

waar staat dat, over dat wegblijven?
tot nu toe altijd zonder problemen over heen gevaren.

gijs
Laatst bewerkt: 29 mei 2013 18:43 door gvdiermen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Precautionary Area, zijn daar regels voor? 29 mei 2013 18:48 #401473

"should avoid" staat in de regels, niet "must avoid". Maar wij hebben daar inderdaad niets te zoeken, tenzij het heel rustig is misschien, maar dat is het in het voorbeeld 3 posts omhoog zeker niet zo zou ik zeggen!
Laatst bewerkt: 29 mei 2013 18:50 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Precautionary Area, zijn daar regels voor? 29 mei 2013 18:54 #401475

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1785
Heren, ik ben jaren lang met 23 knopen (boot met veel doosjes) hier doorheen geschoten en geen probleem als er Tupperware vaart..

Als dit niet lukt, kan je nergens op de noordzee varen, want zelfde issues...

Mijn boot ligt in Oude-Tonge, zie toch veel boten kruizen op het Volkerak en Keeten.. toch veel van hetzelfde, maar dan drukker..

Op de motor moet je ook niet uitwijken, maar afslacken..

/Robert
Laatst bewerkt: 29 mei 2013 18:55 door roberteb.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Precautionary Area, zijn daar regels voor? 30 mei 2013 14:16 #401770

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14898
Interessant is dat ik net in de zilt zit te lezen dat de NL autoriteiten proberen het onderscheid tussen groot schip en klein schip op zee te introduceren. Zie aangehaalde tekst.
In een verkeersscheidingsstelsel hebben (grote) motorvaartuigen voorrang; vaartuigen korter dan 20 meter en zeilschepen mogen de veilige doorgang van motoraangedreven vaartuigen niet hinderen.

Daarentegen in het Britse document staat...
Mariners are also reminded that except where there are special local rules to the contrary, the other Steering and Sailing Rules (Section II – Conduct of vessels in sight of one another and Section III – Conduct of vessels in restricted visibility) apply within a scheme as they do elsewhere at sea. Vessels proceeding in a TSS do not have priority over crossing traffic.

Leuk zo de verschillen in interpretatie en goed voor de eenwording van europa.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Precautionary Area, zijn daar regels voor? 30 mei 2013 16:10 #401802

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8676
Het is correct dat je met je zeilboot de TSS volgers niet mag hinderen, maar als het puntje bij paaltje komt, heb je zeilend wel voorrang. En onder motor gaat rechts voor.
Dus een blundertje van ZILT.

Heb eens meegemaakt dat ik net in de roze middenberm lag te wachten, snelheid 0, week zo'n grote jongen toch voor me uit. Stuurde foutief richting middenberm, zag gelukkig gelijk zijn vergissing in en draaide weer terug voor me langs. Heb er nog koude rillingen van ...
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Laatst bewerkt: 30 mei 2013 16:10 door La Mavare.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Precautionary Area, zijn daar regels voor? 30 mei 2013 17:52 #401842

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1785
3Noreen schreef :
Interessant is dat ik net in de zilt zit te lezen dat de NL autoriteiten proberen het onderscheid tussen groot schip en klein schip op zee te introduceren. Zie aangehaalde tekst.
In een verkeersscheidingsstelsel hebben (grote) motorvaartuigen voorrang; vaartuigen korter dan 20 meter en zeilschepen mogen de veilige doorgang van motoraangedreven vaartuigen niet hinderen.

Daarentegen in het Britse document staat...
Mariners are also reminded that except where there are special local rules to the contrary, the other Steering and Sailing Rules (Section II – Conduct of vessels in sight of one another and Section III – Conduct of vessels in restricted visibility) apply within a scheme as they do elsewhere at sea. Vessels proceeding in a TSS do not have priority over crossing traffic.

Leuk zo de verschillen in interpretatie en goed voor de eenwording van europa.

Het stukje uit de Zilt is goed en een directe vertaling van Colreg 10 part j. Geldt zeilend of op de motor < 20 meter...

Echter Colreg 10 part a geeft aan dat het schip varend in TSS niet vrijgesteld is van andere regels...
Dus bij gevaar voor aanvaring moeten het in TTS varend schip actie ondernemen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Precautionary Area, zijn daar regels voor? 30 mei 2013 18:11 #401846

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8676
Het stukje in Zilt is dus fout, om het volledig te maken:
- het BVA/Colregs kent wijkplicht, geen voorrang dus en als de ander niet wijkt moet je zelf wijken!
- voor schepen in het TSS gelden de normale voorrangsregels
- kleine schepen worden geacht buiten het TSS te blijven, volgen mag dus niet, oversteken wel
- grote zeilschepen mogen het TSS ook volgen en als ze dat kruisen mogen moeten alle WVS-en wijken
Voor de goede orde: groot en klein is inderdaad de 20-meter grens.

PS Wist je dat een roeiboot ook een WVS is op zee? Altijd handig te weten als je die Scheveningse roeiers tegenkomt.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Precautionary Area, zijn daar regels voor? 30 mei 2013 18:20 #401849

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1785
Klopt, zie het nu, Zilt gebruik voorrang....

Gelukkig ging vraag over PA...

PS roeiers kom je niet alleen bij scheveningen tegen www.telegraaf.nl/binnenland/21...ier_overvaren__.html
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Precautionary Area, zijn daar regels voor? 30 mei 2013 19:02 #401871

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14898
Waar vind je in de publicaties van het IMO daar waar de Colregs van toepassing zijn dat een schip < 20 andere uitwijk verplichtingen heeft dan een groter schip ?
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Laatst bewerkt: 30 mei 2013 19:03 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Precautionary Area, zijn daar regels voor? 30 mei 2013 19:31 #401892

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8676
3Noreen schreef :
Waar vind je in de publicaties van het IMO daar waar de Colregs van toepassing zijn dat een schip < 20 andere uitwijk verplichtingen heeft dan een groter schip ?
Nergens, behalve dat de kleintjes niet mogen hinderen in een TSS
10 (j) A vessel of less than 20 meters in length or a sailing vessel shall not impede the safe passage of a power
driven vessel following a traffic lane.

en in een vaargeul:
9.(b) A vessel of less than 20 meters in length or a sailing vessel shall not impede the passage of a vessel which
can safely navigate only within a narrow channel or fairway.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl