QuietProfessional schreef :
Het moet toch niet gekker worden dit kan je absoluut niet zelf doen
Ik zou het juist heel erg dom vinden als je het niet zelf doet. Het laten keuren word door sommige bedrijven/leveranciers geadviseerd op eens per jaar, weer anderen adviseren eens per twee jaar of nog langer. Je moet er toch niet aan denken dat er in die periode wat fout gaat met je vest wat je niet door hebt omdat het immers net gekeurd is? Ik "keur" mijn vesten minimaal eens per twee weken als ik op reis ben, en dan eens per jaar laat ik ze even bij een keuringsstation controleren omdat ik commercieel vaar met die dingen en de overheid het nu eenmaal belangrijk vind (vesten wel, reddingsvlotten dan weer niet
).
Ik ben er een paar keer bij geweest hoe ze "professioneel" controleren, en ik ben diep teleurgesteld in hoe summier dat gebeurt. Daar ga ik zeker mijn leven niet mee vertrouwen.
Mijn levensverzekering (en bootverzekering en weet ik wat allemaal) stellen dat dit soort zaken door een competent persoon dienen te gebeuren. En ik kan je verzekeren dat als het op mijn leven aan komt, dat ik niemand daar mee vertrouw en dat er dus niemand meer competent/gemotiveerd is dan ik zelf ben!
Ik ben dan ook zeer benieuwd waarom je zo hard loopt te blazen dat je dit
absoluut niet zelf kunt doen. Een zout tabletje vervangen en een cilindertje wegen kan echt iedereen, zelfs een 4 jarige. En na het vestje enkele dagen opgeblazen te hebben kun je heel goed zien of het ergens lekt of niet. Ook kun je zelf heel erg goed zien of er schuurplekken en dus potentiele lekken in of op de long zitten.
Ik zal het nog even gekker maken voor je. Ik keur ALLES aanboord zelf, en veel frequenter dan "geadviseerd" en dat is inclusief de reddingsvlotten. En mijn procedures zijn zoveel strikter dan die van de "professionals" dat mijn bootverzekering zelfs een extra korting daarvoor gegeven heeft.
Enkele jaren geleden mijn vlot laten keuren door een zogenaamd professioneel bedrijf, die hebben er uiteindelijk eten, vuurwerk, water, medicatie etc. ingestopt die al over de datum was voor de keuring. Ik heb ze aangegeven bij de politie en alle klassificatie maatschappijen. Sindsdien komt niemand meer met zijn tengels aan mijn veiligheidsmateriaal zonder dat ik er persoonlijk de hele tijd met mijn neus bovenop sta.