Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter?

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 03 juni 2015 20:08 #632410

  • agvisser
  • agvisser's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 271
Ik werk met een Standard Horizon CP300i kaartplotter (met C-Map kaarten) en wil daar het laatste Nautin boeienbestand invoeren. Dat kan door dat boeienbestand via het Jeppesen programma PC-Planner op een C-Map User card te zetten. Nu wil PC-Planner een xml bestand zien en het leest de gpx bestanden van Nautin niet. Dat probleem heb ik voorgelegd aan de helpdesk van Nautin en zij gaan er naar kijken, maar niet op korte termijn door vakantie. Omdat ik volgende week wegga richting oostzee, zou ik toch wel op pad willen met een recent Nautin boeienbestand in de kaartplotter. Heeft iemand dat probleem aan de hand gehad? Of kan iemand een suggestie doen hoe een gpx bestand te converteren naar xml? Hernoemen van het bestand van gpx naar xml werkt niet....
www.pintails-curlews.nl (over Rossiter schepen)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 03 juni 2015 20:21 #632418

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 03 juni 2015 21:17 #632448

  • agvisser
  • agvisser's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 271
Die GPS Utility kan onwaarschijnlijk veel, maar conversie van gpx naar xml zie ik er nog niet bij. Zie ik iets over 't hoofd?

EDIT: niet goed genoeg gekeken. gpsu kan die conversie inderdaad uitvoeren. Dank!
www.pintails-curlews.nl (over Rossiter schepen)
Laatst bewerkt: 03 juni 2015 21:41 door agvisser.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 05 juni 2015 21:08 #633183

Hou me op de hoogte, ben net terug uit Denemarken, maar nu dus nog even druk met alle zaken die dan nog liggen te wachten.

Groet
Hans Fix
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 05 juni 2015 21:25 #633186

  • agvisser
  • agvisser's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 271
Met het programma GPSUtility (link van Baasklusje) heb ik inderdaad een Nautin gpx boeienbestand kunnen converteren naar xml , wat PC-Planner kan lezen en op een C-Map User card kan zetten. Nadeel van GPSUtility is dat de gratis versie alleen bestanden tot 100 waypoints wil omzetten, voor grotere aantallen moet je registreren en de betaalde versie kopen voor € 60. Omdat het Nautin bestand iets van 700 boeien bevatte, heb ik dus de betaalde versie moeten nemen. Ach, goede software mag wel wat kosten...
Mijn vraag aan Nautin is dus iets minder urgent geworden (ik vertrek deze week richting Denemarken), maar het lijkt me nog steeds wenselijk als xml voor PC-Planner bij de beschikbare formats wordt opgenomen.
Groet,
Andries
www.pintails-curlews.nl (over Rossiter schepen)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 06 juni 2015 07:45 #633252

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
Je hebt een PB (al een paar dagen...) Ik heb nl. zelf al jaren geleden voor mezelf een (PHP, dus online) tooltje geschreven dat precies doet wat je wilt, plus nog een paar andere handige zaken zoals conversie van plotter tracks uit een Standard Horizon plotter naar GPX formaat rn conversie van routes naar PC Planner formaat.

Jeroen.
Laatst bewerkt: 06 juni 2015 07:51 door H2O.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 06 juni 2015 13:00 #633299

  • agvisser
  • agvisser's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 271
Sorry, even niet op gelet. Dank. Je hebt PB.
www.pintails-curlews.nl (over Rossiter schepen)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 06 juni 2015 15:31 #633321

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4303
Jeppesen zou zich eigenlijk moeten schamen dat hun PC-Planner-programma geen ondersteuning heeft voor GPX, want dat is al jaren de de facto standaard voor waypoints, routes en tracks in GPS-apparaten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 22 juli 2015 20:34 #645726

  • agvisser
  • agvisser's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 271
It Paradyske schreef :
Hou me op de hoogte, ben net terug uit Denemarken, maar nu dus nog even druk met alle zaken die dan nog liggen te wachten.

Groet
Hans Fix

Hans, je hebt PB
www.pintails-curlews.nl (over Rossiter schepen)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 22 juli 2015 21:17 #645730

  • FAPH
  • FAPH's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 197
Een GPX bestand is een XML bestand met een bepaalde structuur (net zoals Ford - auto).

Je C-map plotter verwacht een XML bestand met een zekere structuur, maar blijkbaar niet de GPX structuur. Welke structuur het accepteert is dus de vraag.

Je kunt overigens relatief makkelijk XML bestanden omzetten van de ene structuur in de andere, dus ook van GPX naar een ander XML formaat. Zie bijvoorbeeld en.wikipedia.org/wiki/XSLT . Als het de moeite waard is zouden we dus een GPX naar C-map-compatibel-XML-bestand conversie template kunnen maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 23 juli 2015 05:30 #645750

Ja ja, ik had de mail al gezien. Binnenkort ga ik er even mee aan de gang. Misschien komend weekend al wel.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 23 juli 2015 06:44 #645759

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
"GpsBabel" kan het waarschijnlijk ook wel. http://www.gpsbabel.org/download.html
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 23 juli 2015 06:51 #645760

Zeker kunnen al die tooltjes het, maar 't is toch veel mooier als je dat rechtstreeks uit Nautin haalt :-)
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 23 juli 2015 10:10 #645786

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
Zoals eerder gemeld heb ik voor mezelf een (online) tooltje geschreven dat o.a. .gpx waypoints kan converteren naar het XML formaat zoals dat door PC Planner wordt geslikt. Agvisser heeft dit tooltje al met succes gebruikt. Ik wil dit eventueel beschikbaar stellen voor Nautin als daar interesse voor is.

Jeroen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 23 juli 2015 10:50 #645796

Dank voor het aanbod, maar het moist is om direct uit de database het juiste format te genereren. In wezen is dat XML voor C_map op de zelfde manier te genereren als een GPX, alleen iets andere formattering en veldnamen.
Even een uurtje stoeien en 't is klaar. Hoop copy-paste.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 24 juli 2015 11:30 #646039

Hoi Andries,

Ik heb het formaat erbij gezet, zou je het eens willen testen op je Standard Horizon kaartplotter? Dan weet ik of er nog iets aan geschaafd moet worden of niet.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 24 juli 2015 20:37 #646173

  • agvisser
  • agvisser's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 271
Dank, Hans. Dit C-Map XML formaat wordt in ieder geval goed herkend door PCPlanner (Jeppesen programma om user data op een C-Map User Card te zetten). Alle boeien worden gelezen en goed weergegeven op de kaart. De laatste stap (van C-Map user card naar Standard Horizon plotter) zal ook wel werken, maar kan ik pas testen als ik volgende week op m'n boot ben.
De enige opmerking die ik kan maken is dat PCPlanner een bestand wil zien met de naam *****.UP.xml
Pas als het Nautin bestand zo ge-renamed is, wordt het door PCPlanner herkend; nogal primitieve software, PCPlanner, maar je hebt het nodig om eigen data in de kaartplotter te krijgen. Dus het lijkt me handig als het Nautin bestand een naam krijgt als "Alles.UP.xml" (ipv "Alles.xml").

In ieder geval dank dat dit bestandsformaat nu beschikbaar is.

Andries
www.pintails-curlews.nl (over Rossiter schepen)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 24 juli 2015 20:39 #646174

Stoppen we dat UP er morgen nog even tussen...
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 25 juli 2015 05:33 #646210

Check!
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nautin bestand in xml voor C-map kaartplotter? 25 juli 2015 10:17 #646277

  • agvisser
  • agvisser's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 271
Je was er vroeg bij vanochtend. Gecheckt en OK. Wederom dank.
www.pintails-curlews.nl (over Rossiter schepen)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.147 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl