Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Zeilen naar Malta

Zeilen naar Malta 16 aug 2015 08:24 #651963

  • Gloobox
  • Gloobox's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 196
Hello zeilers,

Heb voor het verlof een topic gelanceerd ivm de aankoop van een 40 foot zeilboot wat ik ondertussen ook heb gedaan.

Heb hier 4 weken mee rondgevaren in Sicilië en zo een 200 mijl afgelegd dat we nu op het bijna zuidelijkste punt van Sicilie liggen ( 36° 43' 91" N 015° 07' 47" E )

We zouden graag in oktober terug gaan om eens door te steken naar Malta.

Zijn er zaken waar wij rekening moeten mee houden,

Ik hoor het graag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen naar Malta 16 aug 2015 14:07 #652074

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9498
Heb je een hond aan boord?
Misschien gekke vraag, maar er is serieus wat te doen rond inentingen en hondsdolheid enzo...
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen naar Malta 16 aug 2015 14:16 #652080

  • Levant
  • Levant's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1341
Geen tips voor je, maar ik heb wel een pilot in pdf van dit gebied. Kan ik je even mailen als je wilt 165mB uit 2002, maar veel zal daar niet veranderen lijkt me. Stuur me dan even een pb met je email adres.
Oude forumnaam Guia IV.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen naar Malta 16 aug 2015 19:06 #652178

Spit de site NOONSITE.COM eens door, hier staat veel info

gr Johan

ps oktober is misschien niet de beste maand
RYA Yachtmaster
The superior sailor uses his superior knowledge to avoid situations requiring his superior skill
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen naar Malta 16 aug 2015 19:48 #652191

  • Ronaldl
  • Ronaldl's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
oppassen bij capo passero, kan druk zijn. Kan ook slechte zeegang geven om zo'n kaap.
als je de 60 mijl teveel vind voor een dagtrip, dan smiddags weggaan, nachtje doorvaren, sochtends ben je er. Denk aan de marifoon-contact momenten met de authority. Valetta kan duur zijn qua liggeld, er zijn mooie ankerbaaien aan de westzijde van het eiland.
voor de kust van Ragusa ligt een platform. Zou er niet tegenaan varen.
Maltees gastenvlaggetje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen naar Malta 17 aug 2015 09:13 #652311

  • Gloobox
  • Gloobox's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 196
Neen geen hond

De 60 mijl vind ik wel ok gewoon vroeg vertrekken
Laatst bewerkt: 17 aug 2015 16:28 door Gloobox.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl