Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Aan-de-grond-los-kom-strategiën

Aan-de-grond-los-kom-strategië​n 22 okt 2015 14:34 #675053

Fly-Tour schreef :
Vrachtschepen hebben ook altijd een beunkoeler voor de hoofdmotor, die liggen met draaiende motor lang stil in de sluis en daar gebeurt ook nooit wat mee.

En hoe zou dat zijn als deze motoren belast zouden draaien?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Aan-de-grond-los-kom-strate​giën 22 okt 2015 16:03 #675083

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29148
ilCigno schreef :
Aan de foto's van de vastgelopen Oberon bij Texel is goed te zien dat pakweg 160kg op de giek nauwelijks effectief is om een boot van enige omvang te krengen. Afgezien van het feit dat gewoon geduldig wachten op vloed blijkbaar ook voldoende was, zou het misschien effectiever geweest zijn als de reddingsboot aan een val de boot scheefgetrokken had, waarnaa hij op eigen motor weg had kunnen varen.

Maar ja, welke schipper durft het aan om een reddingsboot met 2 x 258PK aan zijn/haar masttop te laten trekken :unsure:
Ik zei dat krengen altijd helpt. Wij trekken rustig met 1 van de schepen aan een val. De 2e grote ervoor. Altijd succes! Al een schip echt op het droge ligt houdt alles op.

Verstuurd vanaf een te kleine terrorfoon, typ fouten zijn dus standaard.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Aan-de-grond-los-kom-strate​giën 22 okt 2015 16:06 #675084

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29148
elixer schreef :
Onvoldoende voor de schipper omdat hij met twee meter diepgang op dat moment van het tij en die plaats had kunnen/moeten weten dat een veilige passage niet mogelijk was.
Mijn zoon met zijn victoire 26 diepgang 1.30 meter is daar afgelopen zomer met halftij over gezeild met slechts 30 cm onder de kiel. Een billenknijp momentje noemde hij het zelf.

Paul
+10

Risico nemen is risico accepteren!
Ik snap niet wat de reddingboot daar te zoeken had.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Aan-de-grond-los-kom-strate​giën 22 okt 2015 16:09 #675085

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29148
Nachtvlinder schreef :
Fly-Tour schreef :
Vrachtschepen hebben ook altijd een beunkoeler voor de hoofdmotor, die liggen met draaiende motor lang stil in de sluis en daar gebeurt ook nooit wat mee.

En hoe zou dat zijn als deze motoren belast zouden draaien?
In extreem geval krijg je oliedruk alarm, omdat de olie te dun wordt door de hoge temp.
(Ervaring 263pk Cat)

Verstuurd vanaf een te kleine terrorfoon, typ fouten zijn dus standaard.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Aan-de-grond-los-kom-strate​giën 22 okt 2015 16:16 #675087

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
WADnWIND schreef :
Nachtvlinder schreef :
Fly-Tour schreef :
Vrachtschepen hebben ook altijd een beunkoeler voor de hoofdmotor, die liggen met draaiende motor lang stil in de sluis en daar gebeurt ook nooit wat mee.

En hoe zou dat zijn als deze motoren belast zouden draaien?
In extreem geval krijg je oliedruk alarm, omdat de olie te dun wordt door de hoge temp.
(Ervaring 263pk Cat)

Verstuurd vanaf een te kleine terrorfoon, typ fouten zijn dus standaard.

Jij hebt toch ook ervaring met "de Zuiderzee"?
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl