Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 'Macht' van een sluismeester

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 12:18 #680202

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4501
Michieltje schreef :
Smooth Operator schreef :
Ik vond deze scheepvaartberichten op vaarweginformatie.nl:

2015.12227.1
Vaarweg door het naviduct Krabbersgat; bericht ingetrokken
Ivm overige geldt het volgende:
- Stremming alle richtingen recreatievaart Naviduct Krabbersgat
· zondag 1 november 09:31 tot dinsdag 3 november 2015 06:00
ivm mist, zicht < 50 m Het vorige bericht 2015.12227.0 van 01-11-2015 is vervallen.
(Telefoon Midden Nederland , District Noord , Naviduct , 03-11-2015)

2015.12237.3
Kornwerderzand, Buitenhaven te; bericht ingetrokken
Ivm overige geldt het volgende:
- Geen bediening Kornwerderzand, brug in de A-7
· maandag 2 november 06:22 tot dinsdag 3 november 2015 01:25
- Geen bediening Kornwerderzand, brug in de A-7
· maandag 2 november 06:22 tot dinsdag 3 november 2015 01:25
- Geen bediening Kornwerderzand, brug in de A-7
· dinsdag 3 november 2015 06:10 tot 10:05
i.v.m. mist Het vorige bericht 2015.12237.2 van 03-11-2015 is vervallen.
(E-mail Midden Nederland , District Noord , CMIJ , 03-11-2015)

2015.12231.1
Oostvaardersdiep; bericht ingetrokken
Ivm overige geldt het volgende:
- Geen bediening Houtribsluizen, brug over midden sluiskolk
· zondag 1 november 12:05 tot maandag 2 november 2015 06:05
ivm mist Het vorige bericht 2015.12231.0 van 01-11-2015 is vervallen.
(E-mail Midden Nederland , District Noord , CMIJ , 02-11-2015)

Er leek dus sprake van een officieel verbod voor jachten. Geen eenmansactie van een sluiswachter.

Bart

Bruine vloot valt niet onder recreatie vaart dus wat is hier onduidelijk aan?
Sluiswachter heeft correct gehandeld.

Ik wil van RWS weten of ik bij een eventuele mist situatie door mag met mijn betalende gasten. Wat Thomas zegt, je kunt aan het soort schip niet zien of het recreatievaart is. Ik heb niet de indruk dat er hierop gecheckt is, maar ik was er niet bij.

Als er geselecteerd is op beroeps- en recreatievaart rijst wel weer de vraag wat de relatie is met veiligheid of de andere criteria die in de wet voor dit soort maatregelen genoemd worden.

We blijven hier nu speculeren, dus als er geen betrokkenen reageren zal ik RWS deze week contacten. Ik ben benieuwd wat de werkelijke motieven waren bij het Naviduct.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 08 nov 2015 12:36 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 12:24 #680204

Ik wil van RWS weten of ik bij een eventuele mist situatie door mag met mijn betalende gasten. Wat Thomas zegt, je kunt aan het soort schip niet zien of het recreatievaart is.


Inschrijving kvk tonen??
_______,./),__________
Let me never make the mistake of dreaming I am proscecuted whenever I am contradicted - R.W. Emmerson
Laatst bewerkt: 08 nov 2015 14:50 door captain koek.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 12:44 #680213

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4501
captain koek schreef :
Ik wil van RWS weten of ik bij een eventuele mist situatie door mag met mijn betalende gasten. Wat Thomas zegt, je kunt aan het soort schip niet zien of het recreatieva


Inschrijving kvk tonen??

Kan, maar is niet gebeurd denk ik. Staat naar mijn idee ook nergens in de wet dat beroepsvaart (zonder radar) veiliger vaart dan recreatiejachten (al dan niet met radar) en ze daarom wél door kunnen worden gelaten. Het blijft een raadsel. Daarom maar eens bij RWS zelf navragen.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 13:03 #680218

Ik kan zien dat ze het aantalvaartuigen op het water willen terugdringen onder bepaalde omstandigheden. De beroepsvaart verliest inkomen als ze stil gelegd worden, recreatievaart doet dat niet.
Ik denk dat je pas officieel 'beroepsvaart' bent als je en SI nummer hebt, zeilschool of niet. De grens daarvoor ligt bij 12 passagiers of meer, heb je er minder dan heb je niets met SI te maken en wil je er zo ver mogelijk van wegblijven.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 08 nov 2015 13:04 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 14:01 #680230

  • Espiritu
  • Espiritu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 800
Michieltje schreef :
Bruine vloot valt niet onder recreatie vaart dus wat is hier onduidelijk aan?
Sluiswachter heeft correct gehandeld.

Ik was er (helaas voor deze discussie, gelukkig voor mij ;)) ook niet bij, maar in de berichten lees ik dat recreatievaart zonder rader niet werd doorgelaten.
Dat is iets anders dan geen recreatievaart.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 14:06 #680231

Mij lijkt dat "recreatie vaart" mét of zonder radar juridisch gelijk is. Wat "recreatie vaart" voor de wet ook moge zijn...
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 14:23 #680235

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2653
Belerion II schreef :
Mij lijkt dat "recreatie vaart" mét of zonder radar juridisch gelijk is. Wat "recreatie vaart" voor de wet ook moge zijn...
'Recreatievaart met radar' is 'recreatievaart met een niet voor binnenwater goedgekeurde radar'. Dat is juridisch gezien dus geen radar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 14:30 #680238

In dit kader interessant:
Radarpatent

Je moet in het bezit zijn van een rijnpatent of een ander bewijs van vaarbekwaamheid voor de binnenvaart, om te mogen varen op radar. Om te mogen varen op ruime wateren, moet je schip uitgerust zijn met een bochtaanwijzer en/of een goed kompas.

Onder rijnpatent of bewijs van vaarbekwaamheid voor de binnenvaart verstaan we:

schipperspatent als bedoeld in het Besluit Reglement radarpatenten (Rijnschipperspatent, Vaarbewijs of het Zeilbewijs) en
marifoonbedieningscertificaat (basiscertificaat of Marcom A of B)

Als je niet beroepsmatig op het water actief bent, kun je dus ook in het bezit komen van een radarpatent. Mits je schip voorzien is van een radar die geschikt is voor het betreffende vaarwater en het een goedgekeurd type betreft, mag je op radar varen. Er moet wel een tweede persoon aan boord zijn. Deze moet bij de navigatie worden betrokken tenzij er een éénmansstuurstelling aanwezig is. Dit is op een jacht overigens vrijwel nooit het geval.

Als je het examen Radarwaarneming ruime wateren met goed gevolg hebt afgelegd, kun je een radarpatent aanvragen. Je kunt ook je radar registreren....
Indien u een radar aan boord hebt van een pleziervaartuig, is het strikt genomen niet verplicht om in het bezit te zijn van een radarpatent. Wanneer u echter uitsluitend op de radar vaart tijdens een vaartocht, moet u in het bezit zijn van het betreffende patent.

(geknipt van vaarbewijzen.nl)
_______,./),__________
Let me never make the mistake of dreaming I am proscecuted whenever I am contradicted - R.W. Emmerson
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 14:56 #680240

Erikdejong schreef :
Ik kan zien dat ze het aantalvaartuigen op het water willen terugdringen onder bepaalde omstandigheden. De beroepsvaart verliest inkomen als ze stil gelegd worden, recreatievaart doet dat niet.
Ik denk dat je pas officieel 'beroepsvaart' bent als je en SI nummer hebt, zeilschool of niet. De grens daarvoor ligt bij 12 passagiers of meer, heb je er minder dan heb je niets met SI te maken en wil je er zo ver mogelijk van wegblijven.


En iets met een gele ruit toch?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 15:51 #680251

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Interessant om te weten wanneer een vaartuig officieel een bedrijfs/beroepsvaartuig is, want dan zou je namelijk ook rode diesel mogen tanken...
Beroepsmatige binnenvaartschepen, rondvaartschepen/boten, sleep en duwboten mogen dat ook....

Ik ben bang dat je er SI voor nodig hebt...
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 08 nov 2015 15:53 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 16:37 #680259

Ik heb geen SI (Scheepvaart Inspectie) aanduiding voor mijn charter boot omdat dit niet verplicht is (minder dan 12 passagiers), maar ik heb evengoed gewoon een bunkerverklaring kunnen aanvragen om rode diesel te mogen tanken.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 08 nov 2015 16:37 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 18:10 #680277

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
In Nederland toendertijd of nu in Canada?
Dat maakt het e.a. iets duidelijker.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 18:14 #680278

Canada kent het fenomen rode diesel niet :)
Ik ben Nederlands geregistreerd en mag in Ned. rode diesel tanken.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 20:16 #680315

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29148
Hans V schreef :
Ik wil van RWS weten of ik bij een eventuele mist situatie door mag met mijn betalende gasten. Wat Thomas zegt, je kunt aan het soort schip niet zien of het recreatievaart is. Ik heb niet de indruk dat er hierop gecheckt is, maar ik was er niet bij.

Als er geselecteerd is op beroeps- en recreatievaart rijst wel weer de vraag wat de relatie is met veiligheid of de andere criteria die in de wet voor dit soort maatregelen genoemd worden.

We blijven hier nu speculeren, dus als er geen betrokkenen reageren zal ik RWS deze week contacten. Ik ben benieuwd wat de werkelijke motieven waren bij het Naviduct.

RWS is dan direct gemachtigd om jou te vragen naar alle certificaten en vergunningen om te moge charteren met jouw betalende gasten.

Als je niet de grootste kuil voor jezelf wil graven moet je noooooit zeggen datr je betalende gasten hebt.
Tenzij je het wit doet met alle certificaten en vergunningen.

Ook de arbodienst en de belasting kunnen dat grote interesse krijgen, mede omdat er sprake is van een gezagsverhouding.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 20:37 #680327

Hans V heeft toch een net, legaal bedrijf!? Lijkt mij een gerechtvaardigde vraag...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 21:26 #680352

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
WADnWIND schreef :

Als je niet de grootste kuil voor jezelf wil graven moet je noooooit zeggen dat je betalende gasten hebt.

We zijn benieuwd naar het antwoord
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 08 nov 2015 21:31 #680355

  • Espiritu
  • Espiritu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 800
Nachtvlinder schreef :
Hans V heeft toch een net, legaal bedrijf!? Lijkt mij een gerechtvaardigde vraag...

Ja, mij ook, beetje vage reactie ;)

www.sailasailing.nl lijkt mij een keurig bedrijf. Al ligt de website er volgens mij uit, of is in elk geval heeeeeel langzaam want ik krijg hem niet geladen. Maar dat terzijde.
Laatst bewerkt: 08 nov 2015 21:31 door Espiritu.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 09 nov 2015 06:24 #680396

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4501
WADnWIND schreef :
RWS is dan direct gemachtigd om jou te vragen naar alle certificaten en vergunningen om te moge charteren met jouw betalende gasten.

Als je niet de grootste kuil voor jezelf wil graven moet je noooooit zeggen datr je betalende gasten hebt.
Tenzij je het wit doet met alle certificaten en vergunningen.

Ook de arbodienst en de belasting kunnen dat grote interesse krijgen, mede omdat er sprake is van een gezagsverhouding.

Geen probleem Jugo, onze charter activiteiten zijn wit. ;)

Maar wel op een zeiljacht. Ziet een sluismeester, behalve ons website adres op de giek, niets bijzonders aan en zal hij/zij bij selectie op beroepsvaart dus waarschijnlijk ook gewoon tegenhouden.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 09 nov 2015 13:14 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 09 nov 2015 22:18 #680670

Hans V schreef :
WADnWIND schreef :
RWS is dan direct gemachtigd om jou te vragen naar alle certificaten en vergunningen om te moge charteren met jouw betalende gasten.

Als je niet de grootste kuil voor jezelf wil graven moet je noooooit zeggen datr je betalende gasten hebt.
Tenzij je het wit doet met alle certificaten en vergunningen.

Ook de arbodienst en de belasting kunnen dat grote interesse krijgen, mede omdat er sprake is van een gezagsverhouding.

Geen probleem Jugo, onze charter activiteiten zijn wit. ;)

Maar wel op een zeiljacht. Ziet een sluismeester, behalve ons website adres op de giek, niets bijzonders aan en zal hij/zij bij selectie op beroepsvaart dus waarschijnlijk ook gewoon tegenhouden.

Bekijk het positief: blijkbaar is de sluiswachter bezorgder om de opvarenden te behoeden voor een potentieel gevaarlijke situatie dan hun schipper ;)
Laatst bewerkt: 09 nov 2015 22:19 door Michieltje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 09 nov 2015 22:48 #680679

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4501
Michieltje schreef :
Hans V schreef :
Geen probleem Jugo, onze charter activiteiten zijn wit. ;)

Maar wel op een zeiljacht. Ziet een sluismeester, behalve ons website adres op de giek, niets bijzonders aan en zal hij/zij bij selectie op beroepsvaart dus waarschijnlijk ook gewoon tegenhouden.

Bekijk het positief: blijkbaar is de sluiswachter bezorgder om de opvarenden te behoeden voor een potentieel gevaarlijke situatie dan hun schipper ;)

Je bent duidelijk nog nooit bij ons aan boord geweest. :laugh:

Wij waren overigens zelf niet bij het Naviduct met Saila.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 09 nov 2015 22:49 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 10 nov 2015 00:05 #680693

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4501
Omdat we toch wel nieuwsgierig zijn naar de feiten rond de gedeeltelijke stremming van het Naviduct op o.a. 1 november j.l. hebben Thomas (Baasklusje) en ik inmiddels wat vragen opgesteld en naar Rijkswaterstaat gemaild.

Wordt vervolgd.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 10 nov 2015 00:18 #680694

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2711
Hans V schreef :
Omdat we toch wel nieuwsgierig zijn naar de feiten rond de gedeeltelijke stremming van het Naviduct op o.a. 1 november j.l. hebben Thomas (Baasklusje) en ik inmiddels wat vragen opgesteld en naar Rijkswaterstaat gemaild.

Wordt vervolgd.

Ben benieuwd of je antwoord krijgt.
Ik heb twee keer het CWO aangeschreven met een vraag, en geen enkele reactie...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 10 nov 2015 20:26 #680940

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29148
Hans V schreef :

Geen probleem Jugo, onze charter activiteiten zijn wit. ;)

Maar wel op een zeiljacht. Ziet een sluismeester, behalve ons website adres op de giek, niets bijzonders aan en zal hij/zij bij selectie op beroepsvaart dus waarschijnlijk ook gewoon tegenhouden.

Top!
Des te interessanter is het antwoord op je vragen!
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 13 nov 2015 10:52 #681719

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6972
Leuke discussie en raakt mijn werkveld. Antwoorden van de vragen laat ik aan RWS in dit geval.

Hoe weet echter een vaarweg gebruiker dat hij een verkeersaanwijzing krijgt? Niet elke instructie van een nautisch medewerker / verkeersleider is namelijk een verkeersaanwijzing. Een aanwijzing conform SVW gaat gepaard met het kenmerk 'verkeersaanwijzing'. Over de marifoon moet dus helder gecommuniceerd worden wanneer de inhoudelijke aanwijzing begint en moet het bericht eindigen in de trend van 'einde verkeersaanwijzing'.

Aanwijzingen volgens de SVW worden daarmee nauwelijks gegeven.

Gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

'Macht' van een sluismeester 13 nov 2015 13:43 #681747

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4501
Beauty schreef :
Niet elke instructie van een nautisch medewerker / verkeersleider is namelijk een verkeersaanwijzing. Een aanwijzing conform SVW gaat gepaard met het kenmerk 'verkeersaanwijzing'. Over de marifoon moet dus helder gecommuniceerd worden wanneer de inhoudelijke aanwijzing begint en moet het bericht eindigen in de trend van 'einde verkeersaanwijzing'.

Aanwijzingen volgens de SVW worden daarmee nauwelijks gegeven.

Interessante aanvulling Michel. Waar heb je deze informatie vandaan?
En wat is je werkveld als ik vragen mag?
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 13 nov 2015 13:50 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.196 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl