Michieltje schreef :
Smooth Operator schreef :
Ik vond deze scheepvaartberichten op vaarweginformatie.nl:
2015.12227.1
Vaarweg door het naviduct Krabbersgat; bericht ingetrokken
Ivm overige geldt het volgende:
- Stremming alle richtingen recreatievaart Naviduct Krabbersgat
· zondag 1 november 09:31 tot dinsdag 3 november 2015 06:00
ivm mist, zicht < 50 m Het vorige bericht 2015.12227.0 van 01-11-2015 is vervallen.
(Telefoon Midden Nederland , District Noord , Naviduct , 03-11-2015)
2015.12237.3
Kornwerderzand, Buitenhaven te; bericht ingetrokken
Ivm overige geldt het volgende:
- Geen bediening Kornwerderzand, brug in de A-7
· maandag 2 november 06:22 tot dinsdag 3 november 2015 01:25
- Geen bediening Kornwerderzand, brug in de A-7
· maandag 2 november 06:22 tot dinsdag 3 november 2015 01:25
- Geen bediening Kornwerderzand, brug in de A-7
· dinsdag 3 november 2015 06:10 tot 10:05
i.v.m. mist Het vorige bericht 2015.12237.2 van 03-11-2015 is vervallen.
(E-mail Midden Nederland , District Noord , CMIJ , 03-11-2015)
2015.12231.1
Oostvaardersdiep; bericht ingetrokken
Ivm overige geldt het volgende:
- Geen bediening Houtribsluizen, brug over midden sluiskolk
· zondag 1 november 12:05 tot maandag 2 november 2015 06:05
ivm mist Het vorige bericht 2015.12231.0 van 01-11-2015 is vervallen.
(E-mail Midden Nederland , District Noord , CMIJ , 02-11-2015)
Er leek dus sprake van een officieel verbod voor jachten. Geen eenmansactie van een sluiswachter.
Bart
Bruine vloot valt niet onder recreatie vaart dus wat is hier onduidelijk aan?
Sluiswachter heeft correct gehandeld.
Ik wil van RWS weten of ik bij een eventuele mist situatie door mag met mijn betalende gasten. Wat Thomas zegt, je kunt aan het soort schip niet zien of het recreatievaart is. Ik heb niet de indruk dat er hierop gecheckt is, maar ik was er niet bij.
Als er geselecteerd is op beroeps- en recreatievaart rijst wel weer de vraag wat de relatie is met veiligheid of de andere criteria die in de wet voor dit soort maatregelen genoemd worden.
We blijven hier nu speculeren, dus als er geen betrokkenen reageren zal ik RWS deze week contacten. Ik ben benieuwd wat de werkelijke motieven waren bij het Naviduct.