Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Bediening Naviduct

Bediening Naviduct 01 jan 2016 20:18 #693570

Voor iedereen die er mee te maken heeft. Net gebeld met Den Oever om een schutting aan te vragen morgenochtend om tien uur door het Naviduct.

Dat gaat hem niet worden werd gezegd. Vanavond om 23 uur of morgenochtend om 6 uur. De rest van de dag wordt er niet geschut.

Wat te doen???????
Laatst bewerkt: 01 jan 2016 20:37 door Account op verzoek verwijderd 12.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 01 jan 2016 20:31 #693571

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Nou gewoon vroeg je bed uit !
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 01 jan 2016 20:34 #693572

Via Kornwerd ;)

Ik zie alleen niet zo wat het naviduct met de sluisbediening van Den Oever heeft te maken...
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Bediening Naviduct 01 jan 2016 20:36 #693573

Kapiteinmomo schreef :
Nou gewoon vroeg je bed uit !
Ik weet het nu, maar er liggen in Enkhuizen volgens mij minstens nog tien schepen die er morgen door willen....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Bediening Naviduct 01 jan 2016 20:41 #693574

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Sydeliefde schreef :
Ik weet het nu, maar er liggen in Enkhuizen volgens mij minstens nog tien schepen die er morgen door willen....

Gezellig toch, sluis heeft voldoende capaciteit
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 01 jan 2016 20:42 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 01 jan 2016 20:43 #693575

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2995
Erikdejong schreef :
Via Kornwerd ;)

Ik zie alleen niet zo wat het naviduct met de sluisbediening van Den Oever heeft te maken...

Het is dezelfde crew die buiten het seizoen beide complexen bedient: er wordt letterlijk in de auto gestapt naar Enkhuizen om de sluis te bedienen.

Wel regelmatig meegemaakt dat we eerder dan de aangevraagde bediening in Den Oever waren: dan waren ze er meestal (dus niet net toevallig in Enkhuizen) en kon je meteen door.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Bediening Naviduct 01 jan 2016 20:58 #693577

Net word ik terug gebeld. Morgenochtend om half negen wordt er geschut. Dus als als je er door wilt of iemand weet die daar ligt.......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 01 jan 2016 21:00 #693578

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Morgenvroeg nevelig, kan zijn dat je dan geen schutting krijgt.
Nederlandse staat is zeer zuinig op zijn/haar belastingbetalers vandaar ;)
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 01 jan 2016 21:03 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 01 jan 2016 21:01 #693579

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6091
schoolvoorbeeld van hoe je iets naar de kloten managed. in de auto stappen om een sluis 50 km verderop of zo te bedienen....wat een land....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 10:15 #693640

Snap er nu niets meer van. Gisteren om 15.00 gebeld met RWS om een schutting aan te vragen door het Naviduct.
Uitermate vriendelijk te woord gestaan door een dame die me vertelde dat een schutting om 19.00 uur prima
was. "Wel een beetje doorzeilen meneer, de sluiswachter gaat niet lang wachten na zeven uur". Toen wenste ze
me nog een fijne tocht.
Vervolgens was ik om 18.30 in Enkhuizen (samen met Bertran (Sarabande)) en meldde me bij het Naviduct op 22.
Ik kon direct meeschutten en was voor zevenen al weer op het Markermeer. Geweldige service en dus geen
klachten....

H
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 10:24 #693641

har.vogel schreef :
Snap er nu niets meer van.

Het lijkt me helemaal logisch.
De ambtenaren op de sluis moeten toch stand-by zijn, en als ze dan aan het werk 'moeten' op een officiƫle vrije dag (1 jan) dan krijgen ze ongetwijfeld ruim overwerk betaald. 150 of misschien wel 200%.
Niet zo gek dat ze dan extra werkuren willen leveren.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 10:39 #693645

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29148
Buiten de reguliere openings tijden (wat is regulier?) hangt de bediening van het Naviduct sterk af van het spuien in Den Oever.
Zolang er gespuid moet worden bij laag water, moet er altijd een sluiswachter zitten en kan deze dus niet even naar Enkhuizen rijden voor bediening.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 02 jan 2016 10:39 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 10:46 #693647

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 13623
dat hadden we dus bij vertrek op zat. 19 dec.
gebeld vanuit Lelystad, maar kansloos om die dag nog te schutten.
bediening moest in Den Oever zijn (spuien)
ambtenaar had er geen moeite mee als ik de RWS klachtenlijn zou bellen, hij was zelf ook niet blij.
Gelukkig hadden we nog de keuze voor Houtrib.
Vreemd genoeg was door de week wel bediening, terwijl me van vorig jaar toch echt bij stond alle dagen eerst moeten bellen...
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 12:44 #693676

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Goed dat Naviduct werkt naar behoren ver buiten het reguliere vaarseizoen!
Wat ik eigenlijk nooit heb begrepen waarom niet een gelijke waterstand IJsselmeer/ Markermeer verschil zijn wat centimeters.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Bediening Naviduct 02 jan 2016 13:12 #693683

Kapiteinmomo schreef :
Goed dat Naviduct werkt naar behoren ver buiten het reguliere vaarseizoen!
Wat ik eigenlijk nooit heb begrepen waarom niet een gelijke waterstand IJsselmeer/ Markermeer verschil zijn wat centimeters.
Wat cm kunnen er ook 150 zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 13:15 #693684

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29148
Kapiteinmomo schreef :
Goed dat Naviduct werkt naar behoren ver buiten het reguliere vaarseizoen!
Wat ik eigenlijk nooit heb begrepen waarom niet een gelijke waterstand IJsselmeer/ Markermeer verschil zijn wat centimeters.

Buiten het verkeer, begrijp ik die hele dijk al ruim 40 jaar niet... :(
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 13:19 #693689

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6091
lelystad houtrib is tussen het hoogste en laagste waterniveau ca 2 meter verschil. zal niet zoveel zijn op 1 dag als t stormt maar ruim een meter bij de sluis lijkt mij niet onwaarschijnlijk
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 13:55 #693705

En ook al zou het verschil op een rustige dag slechts 5 cm zijn, bij open zetten van de sluis zal er een flinke stroming ontstaan. Alternatief (die weg moet er toch liggen) zouden een aantal brede, hoge, bruggen kunnen zijn om de stroming daardoor te verminderen, echter dan zijn er geen mogelijkheden meer om het spul dicht te zetten bij stormweer.

Of toch wel? Iets als de balgstuw bij Ramspol? Sluis is dan alleen nodig als de balgstuw gesloten is.
Laatst bewerkt: 02 jan 2016 13:56 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 14:26 #693711

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Heeft waarschijnlijk te maken met plan Lely, de heer Lely wou n.l ook het Markermeer droogleggen.
Goed als die dijk er geheel niet zou zijn, dan hebben ze het slecht in Muiden en omgeving door opstuwing.

Randmeren staan ook gewoon in open verbinding niets aan de hand.

Plan Nachtvlinder is prima, twee stuwen aanleggen ala stormvloedkering.
Scheepvaart kan 90% per jaar onbelemmerd gebruik maken de doorgang.

Het Naviduct is totaal overbodig, heeft trouwens een vermogen gekost
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 14:55 #693721

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2398
Kapiteinmomo schreef :

Het Naviduct is totaal overbodig, heeft trouwens een vermogen gekost



Maar voor de doorstroming van het scheepvaartverkeer een zege. Vroeger bij de oude sluis konden de wachttijden wel oplopen tot meerdere uren. Oke, met de huidige winterregeling kan dat ook weer. :angry:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 15:07 #693726

Kapiteinmomo schreef :

Het Naviduct is totaal overbodig, heeft trouwens een vermogen gekost

Zullen we het afbreken en ons geld terugvragen dan?

Jij hebt zeker nooit 3 a 4 uur liggen wachten voor de sluis in Enkhuizen, toen er nog geen Naviduct was?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 15:40 #693736

  • Knar
  • Knar's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1742
WADnWIND schreef :
Kapiteinmomo schreef :
Goed dat Naviduct werkt naar behoren ver buiten het reguliere vaarseizoen!
Wat ik eigenlijk nooit heb begrepen waarom niet een gelijke waterstand IJsselmeer/ Markermeer verschil zijn wat centimeters.

Buiten het verkeer, begrijp ik die hele dijk al ruim 40 jaar niet... :(

Op dit moment is het een zgn. primaire waterkering. Omdat de dijk op dit moment niet voldoet aan de daarbij behorende veiligheidseisen wordt ie binnenkort zelfs versterkt.

Een en ander wil natuurlijk niet zeggen dat de status van die dijk afgewaardeerd zou kunnen worden, doch dat heeft dan wel consequenties elders.

Dick
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 15:50 #693739

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Baasklusje schreef :
Kapiteinmomo schreef :

Het Naviduct is totaal overbodig, heeft trouwens een vermogen gekost

Zullen we het afbreken en ons geld terugvragen dan?

Jij hebt zeker nooit 3 a 4 uur liggen wachten voor de sluis in Enkhuizen, toen er nog geen Naviduct was?

Naviduct kan prima dienen als stommiteitenmuseum rondleiding 24 uur van te voren aanvragen..

Bestaande stuwen inrichten als stormkering Enkhuizen/ Lelystad, oude sluiscomplexen kunnen gewoon blijven
De visstand in beide wateren zullen sterk verbeteren.

Wiel is al duizend keer uitgevonden RWS heeft een kans laten liggen, met name de beroepsvaart (aanzienlijk) is hier bij gebaat

Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 02 jan 2016 16:03 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 16:12 #693756

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
plan Lely, in het kort:

IJselmeer is veel dieper, oppervlakte van IJsselmeer t.ov. inhoud en diepte bepaald dat er minder water uit verdampt dan dat er instroomt vanaf de rivieren op een warme zomerse dag.

Daardoor blijft de zoetwatervoorraad op pijl.

Houtribdijk, Afsluitdijk, Flevoland hebben dus speciefiek die vormen om de ondiepe stukken van de Zuiderzee af te dijken. op ondiep water verdampt er meer.

Flevoland hebben ze toen gelijk leeg gepompt.
eerst de NO polder. maar toen bleek dat de weerribben heel snel uitdroogden. plan hertekent en de randmeren toegevoegd.

btw de kavelverdeling en wat komt waar in Flevoland was ook allemaal vooruit bedacht, op vruchtbare gronden akker, iets minder vruchtbaar weides, minstvruchtbaar bossen/natuur.

Steden met alle voorzieningen kregen daaromheen op fietsafstand dorpjes geplaned. Ze hadden alleen de technologische ontwikkeling van de auto en de wil van het volk om die te hebben onderschat, waardoor lang niet alle dorpen verwezelijkt zijn.

Eenstukje kregen ze niet droog, dus maar natuurgebied = oostvaardersplassen.

Verzoeting van de zuiderzee => IJsselmeer had ook als gevolg dat de landbouwgronden in Noordholland meer op brachten om dat alles daar ook zoet werd, het was brak.


Daarom dus de houtribdijk.
Laatst bewerkt: 02 jan 2016 16:14 door BartWNL.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bediening Naviduct 02 jan 2016 16:23 #693760

  • Bertran
  • Bertran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 45
har.vogel schreef :
Snap er nu niets meer van. Gisteren om 15.00 gebeld met RWS om een schutting aan te vragen door het Naviduct.
Uitermate vriendelijk te woord gestaan door een dame die me vertelde dat een schutting om 19.00 uur prima
was. "Wel een beetje doorzeilen meneer, de sluiswachter gaat niet lang wachten na zeven uur". Toen wenste ze
me nog een fijne tocht.
Vervolgens was ik om 18.30 in Enkhuizen (samen met Bertran (Sarabande)) en meldde me bij het Naviduct op 22.
Ik kon direct meeschutten en was voor zevenen al weer op het Markermeer. Geweldige service en dus geen
klachten....

H


Toen wij door de sluis gingen bij Korn werd er al omgeroepen dat er een extra schutting zou zijn om 18:30, dus waarschijnlijk was de sluis wachter al aanwezig ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl