WADnWIND schreef :
Jeroen-pion schreef :
en jij stelt nu dat die berger niet op de hoogte was van die kennis???
Zeer vreemde zaak om dat zo te stellen, zo wordt een eenzijdig beeld geschetst dat de berger niet goed bezig was, terwijl nergens uit feiten blijkt dat dat ook zo was.....
Bovendien is een flashover niet dieseldampen die nog niet verbrand zijn!!!! een flashover is rookgas wat zo heet wordt dat het ontbrand en dat kan inderdaad behoorlijk heftig gaan.
Op dit bootje hoef je daar niet heel bang voor te zijn of de motorkamer moet bijna luchtdicht zijn en een temperatuur in de MK bereikt hebben van meer dan 300 graden, van dit alles kan bij aananme gesteld worden dat dit niet aan de orde is / was
Leer je als eerste bij elke willekeurige BHV cursus
Gezien de minder doordachte actie van luik openen, mag ik dat wel uitten.
300 graden heb je zomaar in je M.K., dat is een lucifer al. Je weet n.l. niet wat er daar binnen aan de hand is. Een elektrische bron kan gerust 1000 graden zijn bij kortsluiting. Een gescheurde hogedrukleiding kan dan heerlijk ontsteken. Of op de turbo.
Ik heb dat bijna 35 jaar geleden op zee meegemaakt op een houten viskotter, daar wordt je niet vrolijk van.
Lekke hogedrukleidingen die sproeien heb ik zelf vaker gehad.(met goede afloop).
De aannames die julie doen zijn ronduit ondeskundig. Dat schip is weer nieuw te kopen, die mensen niet.
Dat de mensen door de berger er af zijn gehaald is uitstekend, daarna op z'n JBF ff onder het luik gluren zonder voldoende middelen is ronduit erg dom en geeft aan dat ze zich niet bewust zijn van de gevaren. Mochten ze dat wel zijn is het enorm dom.
Met alle respect hoor, maar wat je nu allemaal stelt is echt onzin, en je valt een ander nog wel aan op , jij weet niet eens wat een flashover is, terwijl je het zelf wel zult weten, maar het hier bijzonder beroerd uitlegt moet ik zeggen.
Een flashover vind pas plaats als de rookgas in de complete MK of ruimte >300 graden is, daar is iets meer voor nodig dan een lucifer en een aansteker.
Voorwaarde is een echt behoorlijke brand, en een ruimte gevuld met hele hete rookgas, pas dan kan een flashover plaats vinden als er ineens veel zuurstof wordt toegevoegd.
Op dit bootje de kans op een flashover nihil, het vuur kan oplaaien ja bij openen , maar dat is nog lang geen flashover.
Bergers worden weer naar beneden gehaald, zonder 1 aanwijsbaar feit. Of hoeveel blusmiddelen hadden de bergers dan aan boord? als dat nul is heb je meer dan gelijk .
De KNRM stelt zich weer als redder elite boven alles uit, gezien jouw woorden.
Voeg ik aan toe, je hebt het nu bevestigd, was even voorzichtig, de commerciëlen waren er inderdaad dus eerder dan de KNRM, ik heb zo'n gevoel dat dat toch wel een beetje moet steken in Enkhuizen.
Last but not least, was er een flashover bij het openen van het luik?