Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Epirb aankopen in buitenland

Epirb aankopen in buitenland 04 juli 2017 05:48 #849098

Bij deze zou ik als Belgisch geregistreerd yacht een epirb willen aankopen in Frankrijk.
Kan er mij iemand bevestigen dat het registreren van de mmsi code van een in het buitenland aangekocht toestel geen enkel probleem stelt ?
Mijn interesse gaat uit naar een "epirb1 ocean signal"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Epirb aankopen in buitenland 04 juli 2017 06:47 #849118

De epirb moet worden geprogrammeerd met jou mmsi nummer. Even een winkel bellen die dat doet eb vragen of ze dat kunnen met deze! En wat het kost. Let ook op: de batterij gaat 6 jaar mee en een nieuwe kost je tussen de 200 en 400 euro! Bij sommige types kan de batterij helemaal niet vervangen worden. Ik ben daar ook ingetrapt bij aankoop van een. 2dehands eprib.

Groet bas


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Epirb aankopen in buitenland 04 juli 2017 08:21 #849160

  • DavidS
  • DavidS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3375
Bas van Dijk schreef :
Let ook op: de batterij gaat 6 jaar mee en een nieuwe kost je tussen de 200 en 400 euro! Bij sommige types kan de batterij helemaal niet vervangen worden. Ik ben daar ook ingetrapt bij aankoop van een. 2dehands eprib.

Groet bas


Sent from my iPhone using Tapatalk

10 jaar met de batterij, zegt de website
"Life is too short to own an ugly boat"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Epirb aankopen in buitenland 04 juli 2017 08:25 #849163

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
pmelliott schreef :
Mijn interesse gaat uit naar een "epirb1 ocean signal"

ik heb zo een in de UK gekocht , en toch wel het e.e.a. aan problemen gehad daarmee

1) bij aankoop in de UK mijn eigen NL'se MMSI doorgegeven
2) bij ontvangst van de epirb een brief erbij dat er een NL MMSI nummer ingeprogrammeerd was en dat ik dat dan maar aan AT moest doorgeven
3) alle papieren via email aan AT doorgegeven , die mij belde dat ze daar vervolgens niets mee kunnen
4) bij terugkomst in NL naar Kniest om mijn eigen MMSI in te programmeren , helaas kregen ze dat niet voor elkaar (omdat er al een nummer instond ?)
5) vervolgens naar Shiptron in enkhuizen om de Epirb opnieuw te laten programmeren (tegen kosten, waren te overzien)

al met al , als je de mogelijkheid hebt om er 1 in BE aan te schaffen en direct goed te laten programeren , het kan je een hoop tijd schelen
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Laatst bewerkt: 04 juli 2017 08:27 door ReneK.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Epirb aankopen in buitenland 04 juli 2017 08:40 #849167

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29148
Je kan die Ocean Signal toch ook gewoon in NL kopen en op laten sturen?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Epirb aankopen in buitenland 04 juli 2017 08:59 #849180

ReneK schreef :
pmelliott schreef :
Mijn interesse gaat uit naar een "epirb1 ocean signal"

ik heb zo een in de UK gekocht , en toch wel het e.e.a. aan problemen gehad daarmee

1) bij aankoop in de UK mijn eigen NL'se MMSI doorgegeven
2) bij ontvangst van de epirb een brief erbij dat er een NL MMSI nummer ingeprogrammeerd was en dat ik dat dan maar aan AT moest doorgeven
3) alle papieren via email aan AT doorgegeven , die mij belde dat ze daar vervolgens niets mee kunnen
4) bij terugkomst in NL naar Kniest om mijn eigen MMSI in te programmeren , helaas kregen ze dat niet voor elkaar (omdat er al een nummer instond ?)
5) vervolgens naar Shiptron in enkhuizen om de Epirb opnieuw te laten programmeren (tegen kosten, waren te overzien)

al met al , als je de mogelijkheid hebt om er 1 in BE aan te schaffen en direct goed te laten programeren , het kan je een hoop tijd schelen

Van het bovenstaande snap ik helemaal niets. Je stuurt het MMSI nummer van je boot op naar de EPIRB-leverancier, die programmeert dat nummer en geeft je een certificaat wat dat bevestigd? Wat is dan het probleem? Begrijp ik het nou goed dat je Shiptron dat zelfde MMSI nummer nog een keer hebt laten programmeren?

Bij mij ging het zo:
Je registreert je bij de AT zodra je je marifoon examen hebt gehaald en per kerende post ze kennen je boot een call sign en een MMSI nummer toe. Als je daarna een EPIRB aanschaft laat je dat nummer programmeren en klaar. Daar heeft de AT geen bemoeienis mee. Het enige dat je daarna nog moet doen is, via de web-site van de AT je marifonie apparatuur registreren. Je moet dus het MMSI nummer voor je boot al geregeld hebben nog voor je een EPIRB aanschaft.

En om een eerdere post tegen te spreken: Een MMSI nummer wordt toegekend aan je boot. Dat nummer is niet persoonlijk en is hetzelfde voor alle zendapparatuur aan boord van je boot. In principe geef je een eigenaarswisseling van de boot door aan het AT. Het MMSI nummer van de boot wordt dan gekoppeld aan de nieuwe eigenaar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Epirb aankopen in buitenland 04 juli 2017 09:08 #849183

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
Joshua Slocum schreef :
Van het bovenstaande snap ik helemaal niets. Je stuurt het MMSI nummer van je boot op naar de EPIRB-leverancier, die programmeert dat nummer en geeft je een certificaat wat dat bevestigd? Wat is dan het probleem? Begrijp ik het nou goed dat je Shiptron dat zelfde MMSI nummer nog een keer hebt laten programmeren?

ze hebben in de UK 'een' en niet 'mijn' MMSI nummer geprogrammeerd , denkend 'in NL werkt het hetzelfde als in de UK , als er maar een NL nummer inzit , beginnend met 2449xxxxx , dan kan die meneer hem gewoon registreren bij AT'

ze wisten dus niet dat 'mijn' nummer er in moest

toevoeging:

ik heb het nog even nagezocht , wat ze gedaan haddin in de UK was een nederlandse 'HEX' code in de epirb gezet , toen moest ik naar AT om deze 'HEX' code aan mijn MMSI te laten koppelen , echter AT had absoluut geen idee waar ik het over had of hoe ze dat moesten doen , toen ben ik naar kniest en later naar Shiptron gegaan

Goedenavond
Voor een overtocht vanuit engeland naar nederland heb ik in Engeland een nieuwe epirb gekocht
Deze heeft een nederlandse land code (244) en een Beacon Hex ID 1E8C803B54FFBFF


Als ik deze via de website www.406registration.com probeer te registreren krijg ik het bericht te zien dat ik contact moet opnemen met agentschap telecom. Kunt U mij vertellen hoe ik deze epirb kan registreren en mijn MMSI kan koppelen aan deze epirb ?


toen werd ik gebeld door AT dat ze geen idee hadden wat ze moesten doen , terwijl bovenstaande mij verteld was door Ocean Signal dat AT dit wel zou kunnen en geen enkel probleem zou mogen zijn ?

anyway , opnieuw programmeren was makkelijker
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Laatst bewerkt: 04 juli 2017 09:26 door ReneK.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Epirb aankopen in buitenland 04 juli 2017 09:35 #849204

Joshua Slocum schreef :
En om een eerdere post tegen te spreken: Een MMSI nummer wordt toegekend aan je boot. Dat nummer is niet persoonlijk en is hetzelfde voor alle zendapparatuur aan boord van je boot. In principe geef je een eigenaarswisseling van de boot door aan het AT. Het MMSI nummer van de boot wordt dan gekoppeld aan de nieuwe eigenaar.

En toch klopt dit niet helemaal.
Je kunt de MMSI en roepnaam ook gewoon meenemen als je een andere boot koopt. Je kunt dan gewoon op de AT website met DIGID de naam en andere zaken van de nieuwe boot ingeven.
Zo heb ik het ook bij mijn huidige boot gedaan.
Op de AT website staat trouwens letterlijk "Iedere gebruiker krijgt minimaal een radioroepnaam toegewezen van Agentschap Telecom en indien nodig een MMSI-nummer" en dus niet "ieder schip".
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Epirb aankopen in buitenland 04 juli 2017 10:28 #849217

Yellow Boat schreef :
Joshua Slocum schreef :
En om een eerdere post tegen te spreken: Een MMSI nummer wordt toegekend aan je boot. Dat nummer is niet persoonlijk en is hetzelfde voor alle zendapparatuur aan boord van je boot. In principe geef je een eigenaarswisseling van de boot door aan het AT. Het MMSI nummer van de boot wordt dan gekoppeld aan de nieuwe eigenaar.

En toch klopt dit niet helemaal.
Je kunt de MMSI en roepnaam ook gewoon meenemen als je een andere boot koopt. Je kunt dan gewoon op de AT website met DIGID de naam en andere zaken van de nieuwe boot ingeven.
Zo heb ik het ook bij mijn huidige boot gedaan.
Op de AT website staat trouwens letterlijk "Iedere gebruiker krijgt minimaal een radioroepnaam toegewezen van Agentschap Telecom en indien nodig een MMSI-nummer" en dus niet "ieder schip".
Ad

USCG schreef :
MMSI Overview. Maritime Mobile Service Identities (MMSIs) are nine digit numbers used by maritime digital selective calling (DSC), automatic identification systems (AIS) and certain other equipment to uniquely identify a ship or a coast radio station.

Welterusten Ad.
Laatst bewerkt: 04 juli 2017 10:29 door Joshua Slocum.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Epirb aankopen in buitenland 04 juli 2017 10:56 #849226

Joshua Slocum schreef :
Yellow Boat schreef :
Joshua Slocum schreef :
En om een eerdere post tegen te spreken: Een MMSI nummer wordt toegekend aan je boot. Dat nummer is niet persoonlijk en is hetzelfde voor alle zendapparatuur aan boord van je boot. In principe geef je een eigenaarswisseling van de boot door aan het AT. Het MMSI nummer van de boot wordt dan gekoppeld aan de nieuwe eigenaar.

En toch klopt dit niet helemaal.
Je kunt de MMSI en roepnaam ook gewoon meenemen als je een andere boot koopt. Je kunt dan gewoon op de AT website met DIGID de naam en andere zaken van de nieuwe boot ingeven.
Zo heb ik het ook bij mijn huidige boot gedaan.
Op de AT website staat trouwens letterlijk "Iedere gebruiker krijgt minimaal een radioroepnaam toegewezen van Agentschap Telecom en indien nodig een MMSI-nummer" en dus niet "ieder schip".
Ad
USCG schreef :
MMSI Overview. Maritime Mobile Service Identities (MMSIs) are nine digit numbers used by maritime digital selective calling (DSC), automatic identification systems (AIS) and certain other equipment to uniquely identify a ship or a coast radio station.

Welterusten Ad.

Wat is dat voor flauwe opmerking?
Ik geef gewoon aan dat mijn huidige boot dezelfde MMSI en roepnaam heeft als mijn vorige boot en nu dus ook bij een andere naam hoort.En dat je dat zelf kunt wijzigen. Je krijgt dan vanzelf een nieuwe toewijzing thuisgestuurd.
En de rest is gekopieerd van de AT website.
Goed , dat was 9 jaar geleden.

Maar dat is geen reden voor van die vervelende op de man gespeelde opmerkingen . :angry:
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Epirb aankopen in buitenland 04 juli 2017 20:29 #849411

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4011
Aan de overkant van de Noordzee hebben ze een heel ander systeem voor programmeren van een Epirb, dat in tegen stelling tot het hier en bijna de rest van de wereld,het gebruikelijke maritime user protocol is, welke verder geen registratie nodig heeft om werkend te kunnen zijn, aan de overkant van de Noordzee gebruiken ze het serial protocol en dat valt of staat bij een juiste registratie anders hebben ze er daar geen zak aan.

resumé de Engelse firma zal niet zo bekend zijn geweest wat buiten het VK gangbaar is voor een Eprib, tsja het blijven eigenwijze Engelsen die wel meer dingen anders doen dan de rest van de wereld.
Laatst bewerkt: 04 juli 2017 21:15 door henkvd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Epirb aankopen in buitenland 04 juli 2017 20:47 #849422

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2053
Yellow Boat schreef :
Joshua Slocum schreef :
Yellow Boat schreef :
Joshua Slocum schreef :
En om een eerdere post tegen te spreken: Een MMSI nummer wordt toegekend aan je boot. Dat nummer is niet persoonlijk en is hetzelfde voor alle zendapparatuur aan boord van je boot. In principe geef je een eigenaarswisseling van de boot door aan het AT. Het MMSI nummer van de boot wordt dan gekoppeld aan de nieuwe eigenaar.

En toch klopt dit niet helemaal.
Je kunt de MMSI en roepnaam ook gewoon meenemen als je een andere boot koopt. Je kunt dan gewoon op de AT website met DIGID de naam en andere zaken van de nieuwe boot ingeven.
Zo heb ik het ook bij mijn huidige boot gedaan.
Op de AT website staat trouwens letterlijk "Iedere gebruiker krijgt minimaal een radioroepnaam toegewezen van Agentschap Telecom en indien nodig een MMSI-nummer" en dus niet "ieder schip".
Ad
USCG schreef :
MMSI Overview. Maritime Mobile Service Identities (MMSIs) are nine digit numbers used by maritime digital selective calling (DSC), automatic identification systems (AIS) and certain other equipment to uniquely identify a ship or a coast radio station.

Welterusten Ad.

Wat is dat voor flauwe opmerking?
Ik geef gewoon aan dat mijn huidige boot dezelfde MMSI en roepnaam heeft als mijn vorige boot en nu dus ook bij een andere naam hoort.En dat je dat zelf kunt wijzigen. Je krijgt dan vanzelf een nieuwe toewijzing thuisgestuurd.
En de rest is gekopieerd van de AT website.
Goed , dat was 9 jaar geleden.

Maar dat is geen reden voor van die vervelende op de man gespeelde opmerkingen . :angry:
Ad

Dan heb je dus ook de marifoon etc. van je oude boot meegenomen naar je nieuwe boot? Anders heb je die opnieuw moeten (laten) programmeren. Dan kun je inderdaad gewoon de gegevens van je schip wijzigen bij Agentschap Telecom:
www.agentschaptelecom.nl/onder...twoorden-scheepvaart
Heb ik ook gedaan, bij mijn huidige boot. Die heb ik verkocht zonder apparatuur, alles overgezet op mijn nieuwe boot, en daarna bij het agentschap de scheepsgegevens gewijzigd, binnen 5 minuten klaar.

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Zo snel mogelijk weer een Grote reis!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.142 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl