Joshua Slocum schreef :
Van het bovenstaande snap ik helemaal niets. Je stuurt het MMSI nummer van je boot op naar de EPIRB-leverancier, die programmeert dat nummer en geeft je een certificaat wat dat bevestigd? Wat is dan het probleem? Begrijp ik het nou goed dat je Shiptron dat zelfde MMSI nummer nog een keer hebt laten programmeren?
ze hebben in de UK 'een' en niet 'mijn' MMSI nummer geprogrammeerd , denkend 'in NL werkt het hetzelfde als in de UK , als er maar een NL nummer inzit , beginnend met 2449xxxxx , dan kan die meneer hem gewoon registreren bij AT'
ze wisten dus niet dat 'mijn' nummer er in moest
toevoeging:
ik heb het nog even nagezocht , wat ze gedaan haddin in de UK was een nederlandse 'HEX' code in de epirb gezet , toen moest ik naar AT om deze 'HEX' code aan mijn MMSI te laten koppelen , echter AT had absoluut geen idee waar ik het over had of hoe ze dat moesten doen , toen ben ik naar kniest en later naar Shiptron gegaan
Goedenavond
Voor een overtocht vanuit engeland naar nederland heb ik in Engeland een nieuwe epirb gekocht
Deze heeft een nederlandse land code (244) en een Beacon Hex ID 1E8C803B54FFBFF
Als ik deze via de website www.406registration.com probeer te registreren krijg ik het bericht te zien dat ik contact moet opnemen met agentschap telecom. Kunt U mij vertellen hoe ik deze epirb kan registreren en mijn MMSI kan koppelen aan deze epirb ?
toen werd ik gebeld door AT dat ze geen idee hadden wat ze moesten doen , terwijl bovenstaande mij verteld was door Ocean Signal dat AT dit wel zou kunnen en geen enkel probleem zou mogen zijn ?
anyway , opnieuw programmeren was makkelijker