en als je hem nu zelf opblaast, laat je hem 24 uur hard staan en controleer je alles, wel fotograferen hoe je hem ontvouwd om hem exact hetzelfde weer goed in te vouwen, lucht er uit zuigen met omgekeerde stofzuiger.
opblaasfles wegen op gewicht en alles visueel nakijken, alle randartikelen vervangen indien nodig en klaar is het.
is meteen een stuk minder risico dan er zo maar van uit gaan!
ik had 4 oude reddingvesten gekregen en die zelf gekeurd en drie afgekeurd op de mondblaaspijpjes, de lijm waarmee ze in de long waren bevestigd was niet meer goed en hadden een kleine lekkage, 2 verschillende merken met exact hetzelfde probleem, dus om er zo maar van uit te gaan vind ik ene brug te onveilig zeg maar !
Jeroen-pion schreef :
HCA schreef :
Ik sta op het punt een tweedehandsvlot te kopen (Plastimo Cruiser 4 ORC+ in een container) voor 250 euro. Ik ben niet van plan het te laten keuren aangezien ik toch maar coastal cruise en af en toe eens een overtocht doe vanuit Belgiƫ naar Engeland. Misschien heb ik een vals gevoel van veiligheid, maar ik zou niet graag 300 euro service kosten uitgeven om te horen dat het vlot OK is. Dat risico neem ik.
Nee zou ik ook niet doen , de opties van baasklusje zijn prima mocht je hem ooit toch nog nodig hebben.
Als hij bij keuring niet ok blijkt kun je hem altijd toch weer terug inpakken, weet je in elk geval dat je hem in geval dat niet over boord hoeft te smijten .