Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Oversteken Verkeersscheidingsstelsel

Oversteken Verkeersscheidingsstelsel 20 juni 2018 14:14 #953372

Wanneer je van Boulogne Sur Mer naar Eastbourne vaart, moet je een traffic lane kruisen.

Op deze route kom je een traffic lane tegen met een zeer brede scheidingszone tussen de twee ‘ vaarbanen’ . Op de kaart is deze scheidingszone magenta ingekleurd.

Mijn vraag is of je deze scheidingszone schuin mag oversteken of dat deze zone ook haaks moet worden gekruist? Reden om het schuin over te steken is zoveel mogelijk van de getijstroom te kunnen profiteren. Na schuin oversteken van deze scheidingszone kom je in de andere vaarbaan terecht die je dan natuurlijk weer haaks moet oversteken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oversteken Verkeersscheidingsstelsel 20 juni 2018 14:17 #953373

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4501
In het tussengebied mag je inderdaad je eigen koers kiezen, hoeft niet haaks.

Dat haaks oversteken betreft overigens je kompaskoers, niet je COG. De gedachte is dat je zo kort mogelijk in de traffic lane bent en dus niet gaat opsturen om voor stroom te compenseren. Maar dat wist je mogelijk al.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 20 juni 2018 14:22 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oversteken Verkeersscheidingsstelsel 20 juni 2018 14:21 #953374

Dank je! Dat andere had ik al begrepen en dat onderwerp is ook zeer uitgebreid aan de orde gekomen in 2017 op het forum.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oversteken Verkeersscheidingsstelsel 20 juni 2018 14:23 #953375

ecolregs.com/en/ndex.php?optio...t=item&id=52&lang=en

Als toevoeging: let wél hierop:
(h) A vessel not using a traffic separation scheme shall avoid it by as wide a margin as is practicable.

Hoewel er zelfs gevist mag worden in de separation zone, zou ik er toch zo kort mogelijk willen verblijven. Ik zou ruim voordat je vanuit de separation zone de tweede lane oversteekt de haaks daarop gerichte heading aannemen; niet daar langzaam naar toe kruipen. Dit geeft duidelijkheid dat je aan het oversteken bent en niet van plan bent van het systeem gebruik te gaan maken.


Hans V schreef :
Dat haaks oversteken betreft overigens je kompaskoers, niet je COG. De gedachte is dat je zo kort mogelijk in de traffic lane bent en dus niet gaat opsturen om voor stroom te compenseren. Maar dat wist je mogelijk al.

Een andere, misschien nog wel belangrijkere reden om haaks te sturen met het oversteken is je identificeerbaarheid in het donker! Ligt je boot een andere (wellicht voor jouw boot snellere!) koers voor, dan kun je aangezien worden als meeloper, of dit zelfs zijn (als je je heklicht toont aan schuin achterop komend verkeer IN de lane).

Haaks sturen tijdens het oversteken geeft de meeste duidelijkheid.
Laatst bewerkt: 20 juni 2018 14:41 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl