Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: dikke routelijn Navionics na update app

dikke routelijn Navionics na update app 15 aug 2022 13:40 #1414874

Na de laatste update van de app een paar weken geleden krijg ik bij het maken van een routeplanning een dikke routelijn waardoor kaartgegevens niet of deels niet zichtbaar zijn. gezocht naar een oplossing, maar niet gevonden.

Ik gebruik kaarten van 2015 en heb geen abonnement voor kaartupdates.

Hoe kan ik die dikke streep weer terug zetten naar een net lijntje?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

dikke routelijn Navionics na update app 15 aug 2022 13:54 #1414878

Geen idee .
Maar ik zou zelf de hele boating app verwijderen , opnieuw installeren en dan in de app weer je gekochte kaart installeren. De eenmaal gekochte kaarten blijven beschikbaar op je Navionics account dus je hoeft niet bang te zijn dat je ze kwijt bent.
Overigens blijft elke kaart die je in de app koopt een jaar lang updatebaar. Daarna niet meer maar hij bijft verder normaal brukbaar t/m de laatste update .Alleen krijg je bericht dat hij verlopen is.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

dikke routelijn Navionics na update app 15 aug 2022 14:09 #1414884

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2745
Ik maak pas sinds kort gebruik van routes, niet om ze precies te volgen, maar om de afstand tot de bestemming te zien. De lijn van het actuele traject in de route is inderdaad onnodig dik en is niet instelbaar. Je moet er inderdaad op verdacht zijn dat daarachter iets schuil kan gaan en voor de zekerheid zo nu en dan inzoomen. Het helpt wel om de route niet exact op het ter varen traject te leggen, maar iets ernaast.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

dikke routelijn Navionics na update app 16 aug 2022 06:41 #1415108

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4154
Hoi Ankeraar.

Ik had last van hetzelfde probleem op mijn plotter. Ik heb Raymarine maar gemaild. Bij mij bleek het te gaan om de optie 'sonar logging' maar weet niet zeker of dit ook in de app zit.

Ik kreeg dit antwoord van ze:

Goedemorgen, die dikke rode lijn zal waarschijnlijk verdwijnen indien u de functie Sonarlogging op uit zet (schuifregelaar naar links)

Dit kunt u vinden door in de kaart op Menu te drukken (drie streepjes rechts bovenin), dan naar instellingen (3 tandwielen onderin het venster) en dan naar Diepten.

Daar vindt u sonarlogging, waarschijnlijk staat de regelaar naar rechts, schuift u die naar links dan is het waarschijnlijk opgelost.



Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

dikke routelijn Navionics na update app 19 aug 2022 13:55 #1416333

Bert65 schreef :
Hoi Ankeraar.

Ik had last van hetzelfde probleem op mijn plotter. Ik heb Raymarine maar gemaild. Bij mij bleek het te gaan om de optie 'sonar logging' maar weet niet zeker of dit ook in de app zit.

Ik kreeg dit antwoord van ze:

Goedemorgen, die dikke rode lijn zal waarschijnlijk verdwijnen indien u de functie Sonarlogging op uit zet (schuifregelaar naar links)

Dit kunt u vinden door in de kaart op Menu te drukken (drie streepjes rechts bovenin), dan naar instellingen (3 tandwielen onderin het venster) en dan naar Diepten.

Daar vindt u sonarlogging, waarschijnlijk staat de regelaar naar rechts, schuift u die naar links dan is het waarschijnlijk opgelost.



Gepost met de officiële Zeilersforum-app


Dat lijkt voor de tablet anders te zijn, ik heb de door jouw genoemde knoppen niet gevonden. met wat zoeken wel een paar regelschuiven gevonden, maar die gaven geen verbetering. Ik zal Navionics eens mailen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

dikke routelijn Navionics na update app 19 aug 2022 16:07 #1416368

  • Janjoeky
  • Janjoeky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 377
Ik heb weinig last van route lijn...alleen na laatste updates geeft hij de gekste routes aan. Herkent schijnbaar af en toe geeen beweegbare bruggen bijv.Cruicius brug voor Haarlem waardoor hij je zo 25 mijl laat omvaren
Groet jan van de joeky
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

dikke routelijn Navionics na update app 19 aug 2022 17:28 #1416383

Janjoeky schreef :
Ik heb weinig last van route lijn...alleen na laatste updates geeft hij de gekste routes aan. Herkent schijnbaar af en toe geeen beweegbare bruggen bijv.Cruicius brug voor Haarlem waardoor hij je zo 25 mijl laat omvaren
Groet jan van de joeky

Ik heb hierover contact gehad met Navionics en ze beweren dat met de update van 11 augustus alles weer goed werkt. Heb het zelf nog niet kunnen controleren want door omstandigheden helaas dit jaar geen zeilreizen voor ons.
I won't debate you the laws of physics
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

dikke routelijn Navionics na update app 19 aug 2022 18:31 #1416395

silerberend schreef :
Janjoeky schreef :
Ik heb weinig last van route lijn...alleen na laatste updates geeft hij de gekste routes aan. Herkent schijnbaar af en toe geeen beweegbare bruggen bijv.Cruicius brug voor Haarlem waardoor hij je zo 25 mijl laat omvaren
Groet jan van de joeky

Ik heb hierover contact gehad met Navionics en ze beweren dat met de update van 11 augustus alles weer goed werkt. Heb het zelf nog niet kunnen controleren want door omstandigheden helaas dit jaar geen zeilreizen voor ons.

mijn laatste update is van 31 juli j.l. vanaf toen kreeg ik ook die dikke stroom en ook ongewenste meldingen in het scherm met kaart. ik heb geprobeerd de update van 11 augustus te downloaden, maar die wordt niet door mijn tablet gevonden??
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

dikke routelijn Navionics na update app 20 aug 2022 10:10 #1416499

Bericht van Navionics,

We are pleased to inform you that an update has been released. 
The updated data is currently available for Navionics Mobile by updating your maps. Always make sure you are running the most current version of the mobile app.

To refresh your charts within the mobile App, simply download the area of mapping again. 

You can do this by going to Menu > Download Maps and selecting the coverage you wish to update. 

Please do not hesitate to contact us if you have any questions.
I won't debate you the laws of physics
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

dikke routelijn Navionics na update app 20 aug 2022 13:28 #1416537

  • Janjoeky
  • Janjoeky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 377
Ook na update werkt routeplanner nog niet goed! Bijvoorbeeld nog steeds geen route van crucius naar haarlem.
Groet janjoeky
Laatst bewerkt: 20 aug 2022 13:28 door Janjoeky.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

dikke routelijn Navionics na update app 20 aug 2022 14:29 #1416546

silerberend schreef :
Bericht van Navionics,

We are pleased to inform you that an update has been released. 
The updated data is currently available for Navionics Mobile by updating your maps. Always make sure you are running the most current version of the mobile app.

To refresh your charts within the mobile App, simply download the area of mapping again. 

You can do this by going to Menu > Download Maps and selecting the coverage you wish to update. 

Please do not hesitate to contact us if you have any questions.

ik zal het later thuis uitproberen, ik ben nu onderweg in Denemarken en neem geen risico dat ik zonder kaart kom te zitten, zo betrouwbaar zijn die updates niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.263 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl