Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Hachelijke ervaring

Hachelijke ervaring 12 feb 2023 15:47 #1458878

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29125
Ik weet niet wat jullie allemaal lezen in het betreffende stuk en welke speculatieve aannames hier op ZF weer gedaan worden?

Vooralsnog wekt het meer vragen op voor beide zijden. Er zijn nog een hoop onduidelijkheden.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hachelijke ervaring 12 feb 2023 16:47 #1458898

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5257
Als de zeilers het containerschip op afstand niet zagen en het schip beperkt verlicht was (bijv. alleen nav. verlichting)
is het goed voorstelbaar dat op kortere afstand helemaal niets wordt waargenomen.

Ver weg kijk je gewoon over de zee maar als een schip dichterbij komt moet je je blik meer omhoog richten.
En onder zijn boeg zie je zeker niks meer....
Laatst bewerkt: 12 feb 2023 16:47 door Waterblok.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hachelijke ervaring 12 feb 2023 17:54 #1458915

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5173
Apae schreef :
Het doet me denken aan een boek dat ik ooit las, en volgens mij "Leviathan" heette.
Ik denk dat het dit boek was: www.justinscott-paulgarrison.com/shipkiller.html

Grappig, ik heb dat verhaal lang geleden ook gelezen. Hij verliest zijn vrouw, krijgt een nieuwe partner (Afrikaanse) en jaagt vervolgens op dat enorme schip. Koopt zelf een bazooka in Duitsland als ik me niet vergis.
René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hachelijke ervaring 12 feb 2023 17:54 #1458916

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18117
Een teveel aan licht kan navigatie ook moeilijk maken. Door de soms zeer overvloedige deklichten van vrachtschepen is de navigatieverlichting absoluut niet meer te herkennen en is het visueel nauwelijks vast te stellen welke kant een schip op vaart. Voor mensen die niet ‘s- nachts op zee gezeild hebben is dat misschien lastig voor te stellen, maar het is misschien een beetje te vergelijken met een flink tennispark met veldverlichting op alle banen aan. En ergens moet je dan een groen of rood kaarsje ontdekken en je weet niet waar het tennispark naartoe beweegt en of het überhaupt beweegt. En het wordt nog lastiger als het tennispark van koers veranderd.

Zonder AIS (of radar, maar dat heb ik niet aan boord) is het heel moeilijk om een goede interpretatie te maken.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hachelijke ervaring 12 feb 2023 23:07 #1458973

  • nicos
  • nicos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 178
Aanstaande woensdag 15 februari is er op Youtube kennelijk een live chatgesprek over dit incident.


Zo te lezen wel met Italiaans als voertaal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hachelijke ervaring 12 feb 2023 23:12 #1458975

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29125
Waterblok schreef :
Als de zeilers het containerschip op afstand niet zagen en het schip beperkt verlicht was (bijv. alleen nav. verlichting)
is het goed voorstelbaar dat op kortere afstand helemaal niets wordt waargenomen.

Ver weg kijk je gewoon over de zee maar als een schip dichterbij komt moet je je blik meer omhoog richten.
En onder zijn boeg zie je zeker niks meer....

Als.....

Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hachelijke ervaring 13 feb 2023 08:18 #1458995

Voor GPS zijn tegenwoordig meerdere systemen actief (het Amerikaanse, Russische, Europeese, Chineese, en Indiase) Daarnaast is er op binnenwateren allerlei contact met zendmasten (GSM bijvoorbeeld) Daarmee is een fijnmazig systeem makkelijk te realiseren. Voor Navigatie heb je sowiezo een RTK achtich systeem nodig, want GPS alleen geeft te weinig nauwkeurigheid.(7 meter ongeveer)
clever 23
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hachelijke ervaring 13 feb 2023 08:37 #1459000

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29125
boswachter schreef :
Voor GPS zijn tegenwoordig meerdere systemen actief (het Amerikaanse, Russische, Europeese, Chineese, en Indiase) Daarnaast is er op binnenwateren allerlei contact met zendmasten (GSM bijvoorbeeld) Daarmee is een fijnmazig systeem makkelijk te realiseren. Voor Navigatie heb je sowiezo een RTK achtich systeem nodig, want GPS alleen geeft te weinig nauwkeurigheid.(7 meter ongeveer)

??
In welk licht worden wij verwacht dit verhaal te zien? Op zich niks mis met je verhaal, maar ik zie het verband niet?
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 13 feb 2023 08:42 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hachelijke ervaring 13 feb 2023 09:33 #1459012

oeps verkeerde draadje :huh:
clever 23
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hachelijke ervaring 13 feb 2023 10:03 #1459021

boswachter schreef :
oeps verkeerde draadje :huh:

Dat krijg je met 7 meter onnauwkeurigheid ;-)
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl