Garmin is een typisch Amerikaans bedrijf.
Zo'n move als "ze laten die optie pas een eindje verderop zien", bijvoorbeeld. Het is iets minder immoreel dan de verkoopmethode van die roofredders waar het kortgeleden in ZF weer over ging, maar het zijn typische neo-liberale streken, waar de argeloze gebruiker zo maar overheen zou kunnen kijken.
Net zoiets als Microsoft en de Windows 11 versie van Outlook. Doodleuk je emailadres spammen met bedrijven die reclame willen maken, en als je daar vanaf wilt, je als enige optie het aanschaffen van Office 365 te bieden.
Wat bieden die SMS-jes en weerupdates van Garmin feitelijk? Persoonlijk haal ik het weer niet bij Garmin en als die SMS-jes ook vooral reclame bevatten, wat koop je daar dan voor?
Ik heb zelf nog steeds tot zomer volgend jaar de Navionics-app (ook Garmin, inmiddels), maar al die volgend jaar wéér duurder wordt (ik denk dat Garmin nu al vindt dat die app véél te veel waar voor het geld biedt), dan is Garmin mij als klant kwijt.
Dit soort bedrijven streeft naar een vorm van monopolisme, om vervolgens alles slechts tegen hun winst-maximaliserende voorwaarden aan te bieden.