Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Garmin inReach update : RIP PLB & Epirb.

Garmin inReach update : RIP PLB & Epirb. 15 juni 2026 22:26 #1689279

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6130
Nieuwe ontwikkelingen zorgen ervoor dat als je de inreach abbo op suspend zet, je nog steeds kan SOS-en.
Aangezien dit een 2-weg communicatie is (!) ga ik de volgende keer liever de oceaan of zee op met een inreach op suspend. kosten : 8 dollar per jaar. :)
Hiermee kunnen de PLB en epirb wmb het museum in.
Je drukt de SOS in en je ziet vrijwel direct wanneer ze denken bij je te zijn..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Garmin inReach update : RIP PLB & Epirb. 16 juni 2026 05:23 #1689286

Dat hoorde ik ook. Maar als ik op mijn account in log (ik gebruik hem voor wandelen) dan zie ik dit...


Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Garmin inReach update : RIP PLB & Epirb. 16 juni 2026 06:20 #1689294

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5253
Dan zijn dan kennelijk de nieuwste voorwaarden.

Het kost dan ook niks meer.

Is het misschien mogelijk dat er ook een suspend plan bestaat waarbij, voor een kleine vergoeding, de SOS functie wel blijft werken?

Ik ben geïnteresseerd in de Quatix 8 pro, vandaar mijn vraag.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Garmin inReach update : RIP PLB & Epirb. 16 juni 2026 06:37 #1689298

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5074
nardus schreef :
Aangezien dit een 2-weg communicatie is (!) ga ik de volgende keer liever de oceaan of zee op met een inreach op suspend. kosten : 8 dollar per jaar. :)
Hiermee kunnen de PLB en epirb wmb het museum in.
Je drukt de SOS in en je ziet vrijwel direct wanneer ze denken bij je te zijn..

Alarmeringsmiddelen waarbij de drenkeling (voldoende) bij bewustzijn moet zijn om zelf handelingen te kunnen uitvoeren hebben bij mij alleen financieel gezien een streepje voor op middelen die altijd werken (ook als je bewusteloos of gewond te water raakt).

Dus die automatische PLB3 en MOB satellietbakens zullen wat mij betreft nog even moeten wachten op hun museumstatus.

Het is zeker interessant om alternatieve alarmeringsroutes in de gaten te houden want ontwikkelingen kunnen snel gaan, maar het blijft ook zaak om appels met appels te vergelijken. En realistisch te blijven over de mogelijke MOB scenario’s.
Laatst bewerkt: 16 juni 2026 12:25 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Garmin inReach update : RIP PLB & Epirb. 16 juni 2026 12:10 #1689372

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6130
JSchellekens schreef :
Dat hoorde ik ook. Maar als ik op mijn account in log (ik gebruik hem voor wandelen) dan zie ik dit...



eerst even de update doen las ik
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Garmin inReach update : RIP PLB & Epirb. 16 juni 2026 12:11 #1689373

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6130
Bert65 schreef :
Dan zijn dan kennelijk de nieuwste voorwaarden.

Het kost dan ook niks meer.

Is het misschien mogelijk dat er ook een suspend plan bestaat waarbij, voor een kleine vergoeding, de SOS functie wel blijft werken?

Ik ben geïnteresseerd in de Quatix 8 pro, vandaar mijn vraag.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Dat staat er toch, suspend plan, sos, 8 dollar per jaar !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Garmin inReach update : RIP PLB & Epirb. 16 juni 2026 12:33 #1689377

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6130
Hans V schreef :
nardus schreef :
Aangezien dit een 2-weg communicatie is (!) ga ik de volgende keer liever de oceaan of zee op met een inreach op suspend. kosten : 8 dollar per jaar. :)
Hiermee kunnen de PLB en epirb wmb het museum in.
Je drukt de SOS in en je ziet vrijwel direct wanneer ze denken bij je te zijn..

Alarmeringsmiddelen waarbij de drenkeling (voldoende) bij bewustzijn moet zijn om zelf handelingen te kunnen uitvoeren hebben bij mij alleen financieel gezien een streepje voor op middelen die altijd werken (ook als je bewusteloos of gewond te water raakt).

Dus die automatische PLB3 en MOB satellietbakens zullen wat mij betreft nog even moeten wachten op hun museumstatus.

Het is zeker interessant om alternatieve alarmeringsroutes in de gaten te houden want ontwikkelingen kunnen snel gaan, maar het blijft ook zaak om appels met appels te vergelijken. En realistisch te blijven over de mogelijke MOB scenario’s.

Die automatsche wel ja, maar dan nog zou ik voor 2 weg sos kiezen. vergis je niet in het voordeel van de kracht die je kan krijgen wetende wanneer ze je komen halen.

Maar dus de PLB1 en 2 kunnen echt museum in na deze update van garmin.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Garmin inReach update : RIP PLB & Epirb. 16 juni 2026 12:39 #1689379

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5074
De nieuwste PLB's en Epirbs hebben een Return Link Service indicator, waardoor je ziet of je signaal aangekomen is.

Inderdaad een belangrijke mentale boost bij het overleven.
Laatst bewerkt: 16 juni 2026 12:40 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Garmin inReach update : RIP PLB & Epirb. 23 juni 2026 13:33 #1690197

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5253
nardus schreef :
JSchellekens schreef :
Dat hoorde ik ook. Maar als ik op mijn account in log (ik gebruik hem voor wandelen) dan zie ik dit...



eerst even de update doen las ik

Ik lees hier 0 euro geen SOS. Lees ik er overheen? Is er nog een suspend plan van 8 euro?
Laatst bewerkt: 23 juni 2026 13:34 door Bert65.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl