Poohboot schreef :
We praten hier over dingy’s
Bijboten zijn je taxi de boodschappenkar en fun voor plekken waar je met de boot niet kunt komen.
Hoe lang ga je weg Rondje Atlantisch oceaan voor maximaal 14 maanden. Koop wat je leuk vind voor weinig, wat maakt het uit als je toch weer naar huis gaat. De huidige generatie vertrekkers vaart het grootse deel van de reis van jachthaven naar jachthaven dan is die bijboot zeker meer dan de helft van de tijd niet nodig en voor die paar keer in de carieb voldoet die eigenlijk wel. Ga je langer dan een jaar en/of wil je heel veel ankeren. Verreweg de meeste die hiervandaan met een koopje weggaan, vervangen hem onderweg uiteindelijk voor een fatsoenlijk uitvoering.
ja en alle waar naar zijn geld Pay less, get less
In dit geval is het een Dinghy van een gewone vertrekker, die zijn er dus ook nog
, iemand die "low budget" vaart, dus dure marina's mijdt.
Morgen op weg naar SAN BLAS, daarna naar COLON, waar ik weer aan boord stap, Panama-kanaal door.
Maar daar gaat het helemaal niet om.
Het punt is dat als je de ervaring op rubberbootgebied mist, je een miskoop doet omdat Fabrikanten niet eerlijk zijn!
In dit geval is wel degelijk bij
NORFOX aangegeven wat de bedoeling was, een wereldomzeiling van ca 2'5 jaar.
Nergens, niets, nimmer is er verteld of meegedeeld dat die rib daar niet geschikt voor is, sterker de site spreekt van levering in Spanje, er staat niet bij dat die na een jaar uit elkaar valt.
Dat ondervind je pas als je onderweg bent, ondanks dat vaak schone dames in bikini's in zonovergoten gebieden op de folders figureren!
Dat is kwalijk, er zou met rode letters moeten staan:
"NIET GESCHIKT VOOR ZONNIGE GEBIEDEN EN INTENSIEF GEBRUIK"
Dat doen ze niet om commerciële redenen want dan koopt niemand die ROTZOOI meer, want ROTZOOI blijkt het in zonnige gebieden.
Niet iedereen heeft een budget om na een jaar al een nieuwe dinghy te moeten/kunnen kopen!
Dus, vertrekkers: "U bent gewaarschuwd!"