We zijn destijds van een buitenlandse verzekeraar (London meen ik) naar Unigarant gegaan. Een tip van de vertrekkersdag. Het zou in geval van schade de communicatie gemakkelijker maken.
Voordat we de boot verzekerd kregen, moest deze gekeurd worden. Daarvoor werd een expertise bureau ingeschakeld, dat een aantal technische op- en aanmerkingen had. Die moesten we oplossen vooraleer er tot dekking over gegaan werd. Nu hadden wij het meeste wel voor elkaar, het enige was dat de expert vond dat de accu's niet vast genoeg stonden, en dat we een opsporingsstaak moesten meenemen.
Verder waren er nog twee andere twistpunten. Dat was enerzijds de te verzekeren waarde. De verzekeraar zette laag in, wij wilden toch hoger. Voor jou zal dat geen punt zijn, zo lees ik je post tenminste. En berging en beredding zit ook al bij een WA verzekering.
Verder mocht er niet solo gevaren worden, en stonden de ervaring van schipper en schipperse ter discussie. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, en hebben we gelukkig ook geen beroep op de verzekering te hoeven doen.