Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 00:52 #1214672

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4337
Ik heb me dat ook al eerder afgevraagd
Maar een ‘snelle boot’ zoals gedefinieert in de NL wet is een boot die sneller dan 20 kpu kan varen

Misschien wordt dit wel/ niet geaccepteerd buiten NL ? Geen idee

Maar het gaat vooral om de vlag die genoemd moet worden op het registratie bewijs


www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 02:37 #1214675

ReneK schreef :
Ik heb me dat ook al eerder afgevraagd
Maar een ‘snelle boot’ zoals gedefinieert in de NL wet is een boot die sneller dan 20 kpu kan varen

Misschien wordt dit wel/ niet geaccepteerd buiten NL ? Geen idee

Maar het gaat vooral om de vlag die genoemd moet worden op het registratie bewijs



Je kan een een snelle motor boot begrenzen .
Dit geeft opties namelijk.
De rdw kan niet zien hoe snel je boot vaart (let op alleen boten met een vaste binnen motor)
De rdw kan ook niet echt in zien wat voor boot je bezit .

Dit is de manier hoe ik mijn boot dus een rdw registratie heb gegeven .
Mijn boot staat als snelle motor boot geresisteerd maar omdat de boot niet sneller kan dan 13klm per uur
Mag ik deze zonder vaarbewijs varen .
Mog ik aan gehouden worden dan gaan ze testen of jouw boot die snelheid kan halen.
Wat in mijn geval onmogelijk is .

Stukje tekst van de side

www.vaarbewijzen.nl/hoeveel-pk...n-zonder-vaarbewijs/

Is begrenzen van de motor een optie? Zodra de boot niet sneller KAN varen dan 20 km/uur ben je GEEN snelle motorboot. En mag je deze varen zonder vaarbewijs. Dus de snelle motorboot laten begrenzen is geen probleem. Zodra de boot maar “professioneel” is begrensd. Liefst met een verklaring met de naam en handtekening van een bedrijf.

Dus je zeilboot met binnen motor zal je ook op die manier kunnen doen.
Maar de deze rdw registratie is leuk voor nederland maar daar buiten niet aangezien in anderen landen .

Beste opties is en blijft registeren in de kadaster en kan niemand meer aan je boot komen .
Verkopen moet dan via een notaris en kan je dus ook niet zomaar meer opgelicht worden .
Nu snap ik dat met boten die een lage geld waarde hebben niet wilt verkopen via een notaris .
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 05:43 #1214684

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27153
Welke zeilboot kan er sneller varen dan 20Km/u op de motor? En kleiner dan 15 meter>
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 06:26 #1214696

Lijkt erop dat dat geen vereiste is voor registratie. Registratie MOET als je boot aan die criteria voldoet, maar registratie MAG altijd??

PS: MacGregor met zware motor, open zeilbootjes met te zware motor...
Laatst bewerkt: 06 okt 2020 06:28 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 06:28 #1214697

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8637
WADnWIND schreef :
Welke zeilboot kan er sneller varen dan 20Km/u op de motor? En kleiner dan 15 meter>

instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 06:40 #1214700

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27153
Geweldig! Dé ideale boot. :laugh:
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 07:11 #1214707

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 26257
Mja. Los van ongein zoals een zeilboot registreren als snelle motorboot: het lijkt me dat er, met de kennelijk toenemende controle-drang van allerlei (buitenlandse) autoriteiten, zo langzamerhand, misschien vooral in Nederland, eens serieus nagedacht zou moeten worden over een rechtsgeldige, betaalbare registratie van jachten. Het is geen onderwerp dat me bijzonder na aan het hart ligt, maar als we tegen boetes van van € 150,- beginnen op te lopen, wordt het wèl een dingetje.

We hebben Europese regelingen voor van alles nog wat. Waarom nog niet voor dit soort dingen?

Ik heb me er niet echt in verdiept, maar het komt mij voor dat daar in allerlei buitenlanden wat serieuzer mee wordt omgegaan. Ik zie regelmatig Duitse jachten met een één of ander nummer dat mogelijkerwijs te maken heeft met een officiële registratie. Hebben Duitse en Franse jachten die Nederland bezoeken allemaal een kadasterregistratie en daarbij een zeebrief?
Dat zou toch wat eenvoudiger moeten kunnen lijkt mij.

Aan de ander kant is het natuurlijk ook vreemd dat het in de jachtbouw, waar toch aanzienlijke seriebouw plaatsvindt, jachtbouwers er niet consequent toe zijn overgegaan om hun producten van serienummers te voorzien. Iets waardoor een individueel jacht een een identificeerbaer ding wordt.
Zelfs mijn koffiemolen heeft een serienumer.

Waarom zou de registratie van een boot anders moeten werken dan de registratie van een auto?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 07:14 #1214708

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5936
lijkt me beter om het probleem bij de oorzaak aan te pakken en de regelzucht van roverheden te beteugelen. Je kunt natuurlijk op je vingers natellen dat zo'm registratie weer geld kost en ook wie dat gaat betalen...

We hebben toch stemrecht? ...oh, wacht :sick:
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Laatst bewerkt: 06 okt 2020 07:15 door TuuLeVi.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 07:18 #1214710

WADnWIND schreef :
Welke zeilboot kan er sneller varen dan 20Km/u op de motor? En kleiner dan 15 meter>

De Swallow Coast 250. Niet per-sé mijn blokje kaas, maar als je 'effe snel' de haven uit wil misschien wel een idee...
Trotse eigenaar van de IW-31 'Zwaantje'
Laatst bewerkt: 06 okt 2020 07:18 door Maarten-IW31.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 07:18 #1214711

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 26257
TuuLeVi schreef :
lijkt me beter om het probleem bij de oorzaak aan te pakken en de regelzucht van roverheden te beteugelen.
We hebben toch stemrecht? ...oh, wacht :sick:

Je vergeet even dat we een klein landje zijn in een Europese gemeenschap, waar men in allerlei landen allerlei zaken geregeld heeft.
In Frankrijk verwacht de dienstdoende ambtenaar, zo blijkt nu, een geldig eigendomsbewijs.

Ga jij hem dan vertellen dat we in Nederland de overheid hebben afgeschaft en dat hij hij moet opzouten met z'n bureaucratische gezeur?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 07:23 #1214713

Wadloper schreef :
TuuLeVi schreef :
lijkt me beter om het probleem bij de oorzaak aan te pakken en de regelzucht van roverheden te beteugelen.
We hebben toch stemrecht? ...oh, wacht :sick:

Je vergeet even dat we een klein landje zijn in een Europese gemeenschap, waar men in allerlei landen allerlei zaken geregeld heeft.
In Frankrijk verwacht de dienstdoende ambtenaar, zo blijkt nu, een geldig eigendomsbewijs.

Ga jij hem dan vertellen dat we in Nederland de overheid hebben afgeschaft en dat hij hij moet opzouten met z'n bureaucratische gezeur?

Ja, en dat is het buitenland ook helemaal niet van ons gewend... vroeger kreeg je zelfs in Nederland als piraat een nette registratie (kapersbrief). ;)
Laatst bewerkt: 06 okt 2020 07:24 door sjoerd1981.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 07:38 #1214716

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5171
Wadloper schreef :
Mja. buitenlandse)....misschien vooral in Nederland, eens serieus nagedacht zou moeten worden over een rechtsgeldige, betaalbare registratie van jachten. Het is geen onderwerp dat me bijzonder na aan het hart ligt, maar als we tegen boetes van van € 150,- beginnen op te lopen, wordt het wèl een dingetje.
Even terug naar de post van Lamavare, die boete was toch voor het niet hebben van een registratie bewijs?
En niet omdat een ICP niet een geldig bewijs zou zijn?

Afgezien daarvan, ik vaar al zo'n 15 jaar rond de Noordzee, België, Frankrijk, GB, Duitsland, Denemarken, soms meerdere keren per jaar en al die tijd is er maar 1x gevraagd naar de bootpapieren.
Persoonlijk vind ik de 'pakkans' dus niet echt groot.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Laatst bewerkt: 06 okt 2020 07:38 door PvO.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 07:42 #1214717

PvO schreef :
Persoonlijk vind ik de 'pakkans' dus niet echt groot.

Daar vergis je je in. Zeker buiten het seizoen en als je meerdaagse tochten maakt.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 07:51 #1214720

voorlopig dus toch gewoon icp mee? Tot blijkt dat dat NIET geaccepteerd wordt.

Ik heb er iig gewoon een aan boord liggen. goedkoper dan 150 boete.
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “Sapho” voor de funracing en nu de dehler 31 “Wende” voor het avontuur...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 07:54 #1214721

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5936
Wadloper schreef :
Je vergeet even dat we een klein landje zijn in een Europese gemeenschap, waar men in allerlei landen allerlei zaken geregeld heeft.
In Frankrijk verwacht de dienstdoende ambtenaar, zo blijkt nu, een geldig eigendomsbewijs.

Ga jij hem dan vertellen dat we in Nederland de overheid hebben afgeschaft en dat hij hij moet opzouten met z'n bureaucratische gezeur?
dat het niet gaat gebeuren begrijp ik ook wel. Overheden hebben geen zelfregulerend systeem. Daarom worden ze ook steeds groter terwijl het comfortniveau van de burger niet meegroeit.

Ik kan het grafiekje helaas niet terugvinden waarin het percentage overheid van het bnp werd uitgezet tegen de tijd. (vanaf de 2e wereld oorlog)

Probleemonderkenning, het liefst natuurlijk op europese schaal, is een eerste stap.
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Laatst bewerkt: 06 okt 2020 07:58 door TuuLeVi.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 07:55 #1214722

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13452
TuuLeVi schreef :
lijkt me beter om het probleem bij de oorzaak aan te pakken en de regelzucht van roverheden te beteugelen. Je kunt natuurlijk op je vingers natellen dat zo'm registratie weer geld kost en ook wie dat gaat betalen...

We hebben toch stemrecht? ...oh, wacht :sick:

Zolang er vrij breed geroepen wordt om regulering denk ik dat de overheid daar graag in voorziet. Als het om bootjes gaat is er hier op het forum wel een substantiële groep die graag een verplicht vaarbewijs ingevoerd zien en een verplichting een AIS transponder en marifoon te hebben. Verplichte veiligheidskeuringen enz.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 08:00 #1214724

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5936
3Noreen schreef :
een substantiële groep die graag een verplicht vaarbewijs ingevoerd zien en een verplichting een AIS transponder en marifoon te hebben. Verplichte veiligheidskeuringen enz.
...tja, die hebben vast "niets te verbergen".
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 08:20 #1214730

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 26257
ISO788 Hans schreef :
voorlopig dus toch gewoon icp mee? Tot blijkt dat dat NIET geaccepteerd wordt.

Ik heb er iig gewoon een aan boord liggen. goedkoper dan 150 boete.

Mja. Ze waren maar heel kort geldig, niet veel meer dan twee jaar, geloof ik. Ik heb er nog één uit 2014, die ondertussen formeel niet meer geldig is (er staat een aflooptdatum op)

Dus of oom agent of meneer de douanier het doet voor een verlopen ICP?

Waarmee we weer terug zijn bij de titel dit draadje: een nieuwe is niet meer verkrijgbaar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 08:25 #1214731

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16286
Toch wel maar zonder die vermelding...
Beter mee, dan om verlegen.
webshop.watersporters.nl/productcategorieen/17/icp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 08:28 #1214732

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3391
Wadloper schreef :
Waarmee we weer terug zijn bij de titel dit draadje: een nieuwe is niet meer verkrijgbaar.

Ze zijn wel verkrijgbaar, maar het veld 'vlag' is niet meer ingevuld.
Van die tig jachten die door die Franse douanier zijn gecontroleerd hadden er ook wel een aantal zo'n nieuwe ICP denk ik, zo lang is zo'n ding niet geldig.
“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra
Laatst bewerkt: 06 okt 2020 08:28 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 08:30 #1214734

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 26257
TuuLeVi schreef :
dat het niet gaat gebeuren begrijp ik ook wel. Overheden hebben geen zelfregulerend systeem. Daarom worden ze ook steeds groter terwijl het comfortniveau van de burger niet meegroeit.

Onno; je weet dat ik je een aardige jongen vind, maar dit is fakenews. De Nederlandse overheid is in de afgelopen twintig jaar aanzienlijk gekrompen. De kabinetten van de afgelopen jaren hebben er ook niet omheen gedraaid dat ze het als hun taak zagen de rol van de overheid te verkleinen. Dan wordt het inderdaad lastig om het comfortniveau van de burger te laten groeien.
Ik kan het grafiekje helaas niet terugvinden waarin het percentage overheid van het bnp werd uitgezet tegen de tijd. (vanaf de 2e wereld oorlog)

Ja. dat is dan wel weer jammer. Maar als je gewoon regelmatig het nieuws hebt gevolgd dan kan je toch niet ontgaan zijn dat het voorzieningen-niveau in Nederland steeds verder verschraalt.

Je ziet het ook aan de manier waarop voorheen gerespecteerde overheidsdiensten als Rijkswaterstaat worstelen om de kwaliteit van onze infrastructuur op peil te houden. Ik vaar al 40 jaar, maar ik heb nog nooit zoveel gestremde bruggen en sluizen meegemaakt als in de afgelopen 10 jaar. Het onderhoud van allerlei dingen is gewoon onder de maat.

Maar goed; we zijn off-topic. En dat is jouw schuld. Terug in je hok, dus.
Laatst bewerkt: 06 okt 2020 08:31 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 08:37 #1214737

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5936
Wadloper schreef :
het voorzieningen-niveau in Nederland steeds verder verschraalt.
dat zeg ik, en toch wordt het duurder. Ik zoek verder naar het grafiekje ;)
PvO schreef :
het niet hebben van een registratie bewijs
en hoe zit dat dan met engelse boten, daar is toch ook geen jachtregistratie?
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 08:40 #1214739

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27153
Wadloper schreef :
ISO788 Hans schreef :
voorlopig dus toch gewoon icp mee? Tot blijkt dat dat NIET geaccepteerd wordt.

Ik heb er iig gewoon een aan boord liggen. goedkoper dan 150 boete.

Mja. Ze waren maar heel kort geldig, niet veel meer dan twee jaar, geloof ik. Ik heb er nog één uit 2014, die ondertussen formeel niet meer geldig is (er staat een aflooptdatum op)

Dus of oom agent of meneer de douanier het doet voor een verlopen ICP?

Waarmee we weer terug zijn bij de titel dit draadje: een nieuwe is niet meer verkrijgbaar.

Als je zo'n verlopen ICP laat zien is het riscio aanwezig dat de betreffende ambtenaar zich genaaid voelt en op nog veel meer slakken zout gaat leggen. Voor je het weet krijg je de zwarte bende aan boord.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 08:45 #1214742

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27153
Zolang er nog semi-prof duikboten uit Colombia onderschept worden in Spanje/Portugal en er steeds vaker jachten met drugs aangetroffen worden, zal de regel- en controledrift zeker niet afnemen. In tegendeel.

Nu ben ik ook niet altijd voorstander, maar als je nu zó moet afgeven op regel- en controle drift adviseer ik toch om te emigreren naar een atol in de stille Zuidzee.

De meeste klagers willen wel de voordelen van onze maatschappij ten volle benutten, maar andersom kennelijk minder. De z.g. "schrapers"
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 06 okt 2020 08:45 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 08:48 #1214744

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 26257
Menno schreef :
Wadloper schreef :
Waarmee we weer terug zijn bij de titel dit draadje: een nieuwe is niet meer verkrijgbaar.

Ze zijn wel verkrijgbaar, maar het veld 'vlag' is niet meer ingevuld.
Van die tig jachten die door die Franse douanier zijn gecontroleerd hadden er ook wel een aantal zo'n nieuwe ICP denk ik, zo lang is zo'n ding niet geldig.

Je hebt gelijk, de essentie van het draadje was me even ontgaan.

Nou, dan kijk ik maar even hoe het Covid19-gebeuren zich ontwikkelt, Als het er tegen het voorjaar naar uitziet dat we zonder gedoe naar het buitenland kunnen, vraag ik wel weer zo'n excuus voor een officieel document (ICP) aan.

De reden voor het achterwege laten van de nationaliteit op het ICP blijft natuurlijk een zwaktebod.
Ik lees elders dat een vlaggenbrief in België aanzienlijk goedkoper is dan in Nederland. Als ik de Nederlandse overheid was, zou ik ook eens nadenken over een betaalbaar officieel document.

Of voer gewoon die vaarbelasting eindelijk eens in, dan moet er sowieso geregistreerd worden en zijn we ook van het gelazer af. Als de eigenaar van een boot bekend is, kan ie bijvoorbeeld ook gehouden worden aan allerlei andere verplichtingen, zoals het verantwoord afvoeren van zijn tot wrak verworden pieremachochel. Los je meteen een ander, kennelijk groeiend probleem op.
Laatst bewerkt: 06 okt 2020 09:19 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.784 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl