Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za apr 05 @ 2:00PM -
Zeilersforum Wintermeeting 2025
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Zeebrugge Port Control

Zeebrugge Port Control 16 okt 2016 07:27 #776130

  • SailAway
  • SailAway's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 59
Voorbije zondag. We gaan even uitwaaien (kan dat met amper wind?) met ons bootje vanuit de thuishaven in Zeebrugge. We hebben er behoefte aan; onze poes is die week ziek geworden, zo erg dat we ze vrijdag moesten laten inslapen. We zijn de haven nog maar net uitgevaren of we worden begroet door een zeehond die z’n kopje even boven water steekt. Niet veel later komt een bruinvis vlak achter de boot een luchtje scheppen. Eerst hoor ik het karakteristieke geblaas – een voordeel van weinig wind – en bij het omkijken zie ik de grijze rug met vin een paar keer boven het water komen. Ik maak mezelf wijs dat het onze poes is die in de gedaante van deze zeedieren definitief afscheid komt nemen. Inconsequenties troef bij deze emotionele scepticus.
Ik wijk af. Het gaat hier over iets heel anders.
Plichtsbewust en zoals altijd staat de marifoon op kanaal 71 van Port Control. Handig want je hoort ruim op voorhand wanneer de grote jongens gaan losgooien of binnenlopen.
Vandaag zit aan de microfoon van de controletoren ene J****, graag gezien bij het vissersvolk dat hem met de voornaam aanspreekt.
Doorgaans verloopt het verkeer op 71 tamelijk informeel en gemoedelijk. Bondig en to the point met de beroepsvaart. Soms wat stuntelig wanneer minder ervaren watersporters onwennig maar moedig beslissen toch maar eens op te roepen. Eerder zelfverzekerd en wat breedsprakig wanneer een Nederlandse schippersvrouw de ether trotseert. Meestal wordt de vraag van een watersporter om in- of uit te varen beantwoord met een “Da’s hoed he!”, uitgesproken met de onmiskenbare westvlaamse tongval. Soms aangevuld met de raad stuurboordkant aan te houden voor een schip dat uit de sluis komt of zo.
Niet vandaag. Is J nieuw? Werkt hij zelden tijdens het weekeinde en is hij daarom niet vertrouwd met recreatievaart? Mocht hij de avond ervoor niet van zijn vrouw? Zijn er klachten binnengekomen over pleziervaart en gaan we naar een zero-tolerancebeleid?
Geen idee waarom maar vandaag krijgt elke watersporter die het aandurft Port Control op te roepen een veeg uit de pan van J.
Afwisselend geamuseerd en geïrriteerd hoor ik vandaag de gesprekken aan.
Zo krijgt een overduidelijk franstalige man die zijn best doet om in het nederlands te melden dat hij wil buitenvaren, in het west vlaams te horen dat hij aan de Z10-boei moet wachten tot het licht op groen staat. Wanneer de man dit niet van de eerste keer begrijpt, wordt hem toegesnauwd dat hij beter eerst de kaart bestudeert voor hij de jachthaven uitvaart. Spottend volgt nog de vraag of hij toch wel een kaart aan boord heeft?
Elke oproep, ook zij die voldoen aan wat ik vermoed de geldende normen, wordt beantwoord op een neerbuigende, betuttelende wijze. Vaak tot hoorbare frustratie van een zich onterecht op de vingers getikt voelende watersporter.

Het is me na wat opzoekwerk nog steeds niet duidelijk of melden door recreatievaart verplicht is of facultatief, de bronnen spreken elkaar tegen. Het is echter geen geheim dat occasionele marifoongebruikers vaak niet goed weten hoe het moet. In plaats van mensen over de VHF in een moeilijk te begrijpen dialect af te snauwen is het een betere optie om, als je pleziervaart toelaat op 71, hen er op een vriendelijke, of op zijn minst neutrale toon op te wijzen hoe het dan wel moet. Verspreid desnoods een folder in de Zeebrugse jachthavens met de juiste procedure, inclusief te gebruiken termen en bewoordingen, want dat verschilt nogal eens per verkeerspost.
Op de wijze van J bereik je alleen dat recreatievaart zich niet meer gaat melden en op termijn zijn marifoon misschien laat uitstaan wat de veiligheid niet ten goede komt.

We hebben jaren met een boot in Wemeldinge gelegen en hoewel de Zeeuwse mentaliteit en houding me op den duur begonnen te ergeren, kreeg ik zaterdag heimwee naar de wat norse en afstandelijke maar correcte manier waarop Verkeerspost Wemeldinge de vaart op 68 toespreekt.

Aan iedereen maar vooral aan J nog een prettig weekend gewenst.
Laatst bewerkt: 23 okt 2016 21:42 door ilCigno. Reden: Naam J verwijderd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 16 okt 2016 08:22 #776139

Volgens hun eigen informatie is melden verplicht op VHF 71 bij zowel uit als invaren:

www.poz.be/sites/all/files/150...0van%20ZEEBRUGGE.pdf

Een veel gemaakte fout door watersporters is dat ze vergeten eerst uit te luisteren voor ze wat gaan zeggen. Het gevolg is dat ze vaak dwars door een al lopend gesprek blaten of informatie vragen die 1 minuut daarvoor net is gegeven. Logischer wijs tot irritatie van een verkeersleider (Vessel Traffic Service Operator)

Verder is de basis melding altijd cf. het Wie, Wat , Waar en Waarheen principe:

- Verkeerspost/traffic centre.....
- hier zeiljacht .....
- uitvarend jachthaven..., dwars van boei...,ter hoogte van..,etc...
- bestemd voor..., onderweg naar....

Moeilijker is het niet maar het belangrijkste is natuurlijk de informatie die vervolgens wordt gegeven door de verkeerspost ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 16 okt 2016 09:25 #776150

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18341
Alhoewel ook verkeersleiders wel eens hun dag niet kunnen hebben, is dit natuurlijk wel heel vervelend en ontmoedigend voor de betrokken zeilers. Bijna jammer dat je er geen geluidsopnamen van kunt laten horen. Dan zou iemand namerns ZF hierover eens het gesprek kunnen aanngaan met Port Zeebrugge.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 16 okt 2016 09:30 #776153

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10716
Ga het ZF vlaggetje maar uit het want halen als je de overheid op de vingers tikt uit naam van ZF. Kon wel eens her en der lang wachten worden. ;)
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 16 okt 2016 18:20 #776245

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7725
@Sailaway
Goed dat je het meld, want zo hoort het niet.
Port Control Zeebrugge behoort fatsoenlijk, beleefd en ABN te gebruiken bij pleziervaart waarvan hij niet zeker is dat ze WestVlaams goed begrijpen. Vermoedelijk is dit een nieuwe man en heeft hij nog veel te leren.
Dat ze met de vissers en bekenden in WestVlaams spreken, kan mij niet veel schelen, dat doen ze wel in meerder havens. Maar met mensen die die taal niet machtig zijn horen ze in ABN te communiceren, of in het Engels.
Dit gedrag zou moeten gemeld worden bij de havenautoriteit van Zeebrugge, waaronder Zeebrugge Port Control hoort. De VTS is een ander paar mouwen dat zijn ambtenaren van Vloot, de Belgische equivalent van RWS. Die vallen niet onder de haven van Zeebrugge.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 22 okt 2016 17:07 #777735

Geachte Heer,(Sail Away)

Als reactie op je mail die ik mocht ontvangen, omtrent je uitvaart op zondag 9 oktober laatstleden.

Eerst en vooral biedt ik mijn excuses aan als mijn beslissingen als Havenverkeersleider in het verkeerde keelgat geschoten zijn .

Ik betreur je reactie naar de Portcontrol ,wij zorgen voor jou veiligheid ....

Dagelijks worden wij jammerlijk genoeg geconfronteerd met onkunde in de pleziervaart en ik weet dat er bepaalde schippers, kapiteins prima zeevaarders zijn te Zeebrugge daar twijfel ik geen moment aan.

Maar je weet zelf dat er veel zijn die niet genoeg ervaring hebben in het varen en in het gebruik van marifoon alsook de wetgeving inzake het politiescheepvaart reglement.

Het is niet onze taak om kapiteins of schippers op te leiden hoe het wel moet.
De kapitein die zee kiest wordt geacht zijnde alle wetten en voorschriften na te leven.

Wij als Havenverkeersleiders zien onmiddellijk of iemand ervaren of onervaren is.
Deze zomer hebben wij jammerlijk genoeg rapporten moeten schrijven omtrent pleziervaart die in overtreding waren na herhaaldelijk te waarschuwen. (jammerlijk).

Nee het was absoluut niet de eerste dag dat ik boven zat in mijn toren.(zit al enkele jaren op de portcontrol)
Wij zijn mensen zoals gij, en wij proberen dagelijks ons best te doen om alles veilig in goeie banen te lijden en helaas heel soms zijn wij gepikeerd door beslissingen die sommige pleziervaarders nemen.

Die bewuste zondag waren er 68 in en uitvaarten van pleziervaartuigen alleen zonder de commerciële vaart.
12 van de 68 hebben de portcontrol opgeroepen,das alles terwijl het verplicht is om op te roepen bij in en uitvaart.

Diezelfde dag had jij 3 overtredingen waarop ik niet gereageerd heb.
punt 1: niet oproepen bij vertrek. punt 2: onder zeil de haven uitvaren. en punt 3: aan de verkeerde kant de haven uitgevaren.
De nul tolerantie word absoluut niet ingevoerd althans niet door mij. Kon je ook oproepen en op je vingers tikken of een PV opstellen.

De bewuste Fransman dat je beschrijft is de zaterdag voordien binnen gekomen te Zeebrugge (ik was ook van dienst) en een bezoekje gebracht aan een commercieel vaartuig die gemeerd lag in een dok (verboden om dokken te betreden). Je weet nooit wie er aan boord zit van gelijk wel vaartuig.(terrorisme).
Dit is de reden waarom ik vroeg of hij een kaart van de haven in bezit had.
Het scheepvaartpolitie reglement is duidelijk "de kortste weg van en naar de ligplaats met dien verstande langs de oost zijde uitvaren de west zijde binnenvaren^.

Het is niet de bedoeling om pleziervaart te viseren maar wel om hen op een veilige manier te begeleiden, daarvoor moeten ze natuurlijk stand-by staan op kanaal 71 wat heel zelden het geval is.
Hoe moeten wij dan die mensen contacteren ? als ze dan ook nog de verkeerssignalen negeren dan is het hek helemaal van de dam.
Dan krijgen wij de klachten van loodsen,baggerschepen,commerciële vaart enz.....
Wees gerust de nodige druk is er.

In het voorjaar 2015 ernstig ongeval:aan de oostelijke strekdam,zeiljacht vaart uit na herhaaldelijk geprobeerd het zeilvaartuig te bereiken via vhf , zij komt in moeilijkheden.
De kapitein krijgt de giek tegen zijn hoofd valt achterover.
Zeiljacht stuurloos met 5 opvarenden die niet kunnen zeilen en de kapitein die zwaar gekwetst is.
Het zijn jammerlijk ongevallen die konden vermeden worden indien de kapitein stand-by stond op 71
Waar of niet

Geen nood de Portcontrol lost het op dit is ons werk,maar denk goed na wanneer je ons bekritiseer,morgen kan je ook in nood geraken en dan staan we voor jou klaar met man en macht om je te helpen, zo is dat want het is onze plicht om mensen in nood te helpen.

Bij deze laat ik weten dat sinds 2 jaar folders, flyers verschenen zijn omtrent pleziervaart in de haven van Zeebrugge in het Engels Nederlands ,Duits en Frans. Je kan ze terug vinden via www.mbz.be onder de link downloads.

Om de pleziervaart een hand toe te reiken voor veilige scheepvaartverkeer te Zeebrugge stel ik volgende websites voor waar men nuttige informatie kan vinden .
via google: politie scheepvaartreglement voor de Belgische territoriale zee kusthavens en stranden (trouwens die moet ten alle tijde aan boord zijn ).neem die door zeer interessant.

via google:verkeersseinen Belgische kust haven Zeebrugge.

Hopende u hiermee van dienst geweest te zijn

Met vriendelijke groeten

By the way de visser die uitvoer op zondag 9 oktober was mijn eigen broer die beging geen overtredingen en voer op correcte manier de haven uit.
veilig varen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 22 okt 2016 17:27 #777742

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7065
Goede reactie van Port Control. Lijkt me aan te bevelen dat SailAway nog eens goed nadenkt over de 3 overtredingen voordat hij zich met een klacht meldt op dit forum. In ieder geval weet ons forumlid nu wat de regels zijn in Zeebrugge.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 22 okt 2016 17:33 #777748

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6972
Inhoudelijk ja, de toon is niet van een professional.

Gr M
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 22 okt 2016 17:38 #777750

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7065
Beauty schreef :
Inhoudelijk ja, de toon is niet van een professional.

Gr M
Ik vind dat John zijn manier van schrijven aangepast heeft aan dit forum. Wat had je dan gewild: een stuk met ambtelijk jargon? Gaan we nu op dit forum de toon en niet de inhoud kritiseren? Dan weet ik er ook nog wel een paar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 22 okt 2016 17:48 #777751

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6972
Bij iemand die zichzelf presenteert als een professional (waarvan ik niet zeg dat hij dat qua werk niet is) mag je wat mij betreft iets verder kijken dan alleen de inhoud inderdaad.

Gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 22 okt 2016 18:26 #777762

port control:
"Diezelfde dag had jij 3 overtredingen waarop ik niet gereageerd heb:

punt 1: niet oproepen bij vertrek.
punt 2: onder zeil de haven uitvaren. en
punt 3: aan de verkeerde kant de haven uitgevaren"
jerry schreef :
Goede reactie van Port Control. Lijkt me aan te bevelen dat SailAway nog eens goed nadenkt over de 3 overtredingen voordat hij zich met een klacht meldt op dit forum. In ieder geval weet ons forumlid nu wat de regels zijn in Zeebrugge.

Volledig mee eens.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 22 okt 2016 20:03 #777783

  • tafkaf
  • tafkaf's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 437
riply3600 schreef :

Diezelfde dag had jij 3 overtredingen waarop ik niet gereageerd heb.
punt 1: niet oproepen bij vertrek. punt 2: onder zeil de haven uitvaren. en punt 3: aan de verkeerde kant de haven uitgevaren.
De nul tolerantie word absoluut niet ingevoerd althans niet door mij. Kon je ook oproepen en op je vingers tikken of een PV opstellen.

By the way de visser die uitvoer op zondag 9 oktober was mijn eigen broer die beging geen overtredingen en voer op correcte manier de haven uit.
Ofwel : Assumptions are the mother of all fuckups.
Leader of the universe..!
Semper in faecibus sumus, sole profundum variat
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 22 okt 2016 20:05 #777784

  • Zeerover
  • Zeerover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 428
Dan heb ik ook een overtreding gemaakt, ik heb geen marifoon. 6,5m lengte Staat wel op de lijst "aan te schaffen" Bij het binnen varen bleven de lichten van de oude haven op rood, ben ik maar kleine rondjes gaan varen er was geen enkel schip. Dan is communicatie wel handig.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 22 okt 2016 20:11 #777789

  • SailAway
  • SailAway's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 59
Beste Riply3600,

Vooreerst bedankt dat je de moeite neemt uitgebreid op dit topic te reageren.

Eerst zou ik een paar dingen willen verduidelijken/rechtzetten.
Mijn post in dit forum is geen officiële klachtenbrief, wel een subjectief relaas van wat ik die dag op kanaal 71 hoorde. Het ontbreken van emoticons zorgde er mogelijk tevens voor dat het een serieuzer toon meekreeg dan bedoeld.
Ik vermeldde je voornaam omdat ik die op het bewuste VHF-kanaal hoorde. Dit was niet correct want marifoonverkeer is vertrouwelijk. Excuus hiervoor en als je dit wenst verwijder ik hem uit mijn eerste post.

Met het merendeel van je aangehaalde punten ben ik het eens. Samengevat, jullie zorgen voor een veilig verkeer in de haven en daarvoor is de medewerking van elke schipper noodzakelijk.

Ik speelde in mijn bericht op de persoon dus fair enough dat je de bal terugspeelt en mijn vermeende fouten aanhaalt. Laat me wel toe hierop te antwoorden.
1. Niet oproepen bij vertrek. Mea culpa indien dit klopt. Ik doe het doorgaans wel, uitgezonderd wanneer er samen met mij andere jachten uit- of invaren die voor mij reeds opriepen. Elk jacht krijgt dan hetzelfde antwoord en ik meende dat nogmaals oproepen dan overbodig was. Volgende keer beter.
2. Onder zeil de haven uitvaren. Bedoel je met "onder zeil" zeilend? Ik vaar steeds op motor de haven in of uit. Zonder uitzondering. Vaak is daarbij ook het grootzeil gehesen maar aangezien dan ook een kegel uithangt, maakt dat ons wettelijk gezien geen zeilend vaartuig.
3. Aan de verkeerde kant de haven uitvaren. Kan je dit verduidelijken? Uitvaren doe je toch aan de oostkant, de kant van de rode tonnen (of zoals jij aan een pleziervaarder die wat traag van begrip was, verduidelijkte: "de kant van Nederland")? Zo doe ik het altijd tenzij anders geïnstrueerd. Ik heb onze GPS-track van die dag nog eens bekeken en we voeren wel degelijk aan die kant. Bekijk ook onze AIS-track a.u.b. nog eens goed want hier ben ik zeker van. (OR9851 MMSI 205985110)

Dank voor de verwijzing naar de informatiebronnen. Een kaart heb ik echter al aan boord, evenals een afdruk met verklaring van de IPTS-lichten en een plan van de haven met benaming van dokken en kaaien. Ook het politie- en scheepvaartreglement, weliswaar in digitale vorm maar ik zal het eens afdrukken en herlezen.

Mijn wens is dat met deze vriendelijke confrontatie alle partijen een stap in de goede richting kunnen zetten met een aangenamer en veiliger samenwerking in de toekomst.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 22 okt 2016 20:54 #777800

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7065
Kijk, op deze manier los je het op. Mijn complimenten SailAway.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 22 okt 2016 22:06 #777807

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7725
Enige bemerkingen.

Enige jaren geleden heb ik "Port Control Zeebrugge" eens bezocht met een groep van mijn toenmalige werkgever.
Het was toen nog, en vermoedelijk nu ook nog, een kantoortje met een VHF toestel, een plan van de haven, een telefoon en een raam met zicht op de haven achter de oude Zeemuur (Mole).
Eind van de AlbertII laan in het gebouw van de APM terminals Zeebrugge.
De havenuitgang en het gedeelte tussen de "Oude Muur" en de "Nieuwe Muur" was vanuit dat kantoor niet zichtbaar.

Hoe deze beste man heeft kunnen "zien" dat jij aan de verkeerde kant van gevaren zou hebben ? ? ?

De toren aan de buitenmuur ( Nieuw Muur ) hebben we toen ook bezocht, daar zitten de mensen van de VTS. Die hebben wel zicht op het gedeelte tussen Nieuwe Muur en Oude Muur, maar die hebben daar in feite niets over te zeggen.

Het kan zijn dat de situatie nu veranderd is, en dat Port Control nu wel via camera's of radar zicht heeft op wat er in de haven rondvaart. Maar toen hadden ze dat in ieder geval niet, of zeer beperkt.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 22 okt 2016 22:16 #777808

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7725
riply3600 schreef :
snip 8--
In het voorjaar 2015 ernstig ongeval:aan de oostelijke strekdam,zeiljacht vaart uit na herhaaldelijk geprobeerd het zeilvaartuig te bereiken via vhf , zij komt in moeilijkheden.
De kapitein krijgt de giek tegen zijn hoofd valt achterover.
Zeiljacht stuurloos met 5 opvarenden die niet kunnen zeilen en de kapitein die zwaar gekwetst is.
Het zijn jammerlijk ongevallen die konden vermeden worden indien de kapitein stand-by stond op 71
Waar of niet

Vraag mij af of degene die dit voorval beschrijft er zelf bij is geweest ?
Ik heb dit namelijk ander horen vertellen, door de Commandant van de Belgica, een van de schepen die toen assistentie heeft verleend.
Het jacht met enkele mensen aan boord, was voorzien om uit te varen, maar gezien het slechte weer had besloten om alleen tot aan de nieuwe muur te varen en dan terug te keren.
De schipper van dit jacht heeft toen inderdaad de giek tegen zijn hoofd gekregen bij een onverwachte windvlaag. De aanwezige niet zeilers hebben toen via de marifoon alarm geslagen en werden snel en effectief geholpen door enkele bemaningsleden van de Belgica en daarna door de reddingsdienst. Wat al dan niet standby op 71 aan de onverwachte windvlaag en de daaropvolgende ongeluk hadden kunnen verhelpen is mij niet duidelijk.

@Riply3600
Hou er rekening mee dat er op dit forum ook mensen meelezen die de situatie in Zeebrugge goed kennen. Het zijn namelijk niet alleen Nederlanders op dit forum en niet alleen pleziervaarders.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Laatst bewerkt: 22 okt 2016 22:19 door Tony2920.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 22 okt 2016 23:37 #777815

  • marin
  • marin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 101
jerry schreef :
Kijk, op deze manier los je het op. Mijn complimenten SailAway.

Helemaal niet. Als je het oplost, haal je de naam weg, bied je excuses aan en bel je zo nodig op om als een man een goed gesprek te hebben.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 23 okt 2016 02:17 #777821

De strekking lijkt me wel duidelijk:

-een dienstdoende VTS medewerker ergert zich openlijk aan de stelselmatige onkunde van de gemiddelde recreant;
-een onbewust onbekwame recreant ergert zich daar weer aan;
-er wordt gewezen op de regelementen

Lijkt me dat iedereen hier z'n voordeel uit kan halen! Dank voor het delen en de reactie.

Het nog persoonlijker maken of dieper gaan mierenneuken kan niet meer dan schadelijk zijn voor de waarde van dit draadje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 23 okt 2016 02:25 #777822

  • SailAway
  • SailAway's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 59
marin schreef :
Helemaal niet. Als je het oplost, haal je de naam weg
Oké, kan een mod hiermee helpen, ik kan het bericht niet meer bewerken? Riplys volledige naam staat trouwens in zijn profiel dus denk eigenlijk niet dat hij het erg vindt.
bied je excuses aan
Heb ik gedaan.
en bel je zo nodig op om als een man een goed gesprek te hebben.
Dat kan nog altijd maar daardoor wordt het zo "officieel" terwijl mijn bedoeling was het via deze weg wat luchtiger te houden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 23 okt 2016 02:50 #777824

Dit bedoel ik dus... Laat verder maar: lekker doorzeiken over details ipv voor jezelf lering te trekken en het daarbij laten is veel leuker natuurlijk!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 23 okt 2016 03:12 #777825

  • SailAway
  • SailAway's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 59
Nachtvlinder schreef :
Dit bedoel ik dus... Laat verder maar: lekker doorzeiken over details ipv voor jezelf lering te trekken en het daarbij laten is veel leuker natuurlijk!
Nachtvlinder, je doet je naam eer aan, om half vijf 's nachts. Je hebt wel gelijk natuurlijk; gek hoe gemakkelijk veel mensen (mezelf incluis, terwijl ik in het echte leven niet snel de confrontatie zal opzoeken) zich laten meeslepen. Maar door me onbekwaam te noemen gooi je wel olie op het vuur hè :evil:
Ik volg je goede raad: alleen nog lezen en met Riply3600 wil ik het gesprek zeker via PB of telefonisch verder zetten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 23 okt 2016 08:56 #777869

Tsja, half 5 is net voor de wekker gaat in deze tijdzone - was al laat eigenlijk ;)

Als je mijn reactie goed leest noem ik juist GEEN namen, althans ik heb het geprobeerd te generaliseren. Dit draadje gaat volgens mij absoluut niet over wie aan wie excuses moet maken en op welke manier dat dan zou moeten.

Ik zie er (zeker ook voor mezelf) goede leerpunten in om de lokale regels nog eens goed door te nemen als ik een specifiek vaargebied opzoek.

Heel duidelijk om te zien hoe gigantisch de perspectiven verschillen vanaf de gemiddelde plezierboot en de gemiddlede verkeerstoren!

Excuus dus als ik onbewust iemand aangevallen heb: dat was niet mijn intentie!
Laatst bewerkt: 23 okt 2016 08:58 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 23 okt 2016 18:15 #778006

Goeieavond ,
Reactie op je bericht

Bij het beschreven ongeval was ik van dienst ,ja hoor ik was er vlakbij.
Jij hebt het van horen zeggen , ik heb het over mijn daden die bewuste ongelukkige dag . Het zeiljacht was op weg voor een dag uitstap naar Breskens.
De bemanning waren jongens en meisjes tussen de 16 en 20 jaar die eigenlijk niet met de marifoon over weg konden en hebben via gsm de 100 gebeld. Nadat hun schipper achterover bewusteloos lag,ik bespaar je de details. Bemanning in volle paniek weg en weer aan het rennen op dek zonder reddingsvest allemaal in chock,je zou voor minder.
De Belgica lag tussen de nieuwe strekdam en de oude havenhoofd waterstalen aan het nemen met een zodiac .
Ik heb de commandant van de Belgica om bijstand gevraagd de zodiac van hen lag al te water ,verpleger en zeiler die opvarenden waren van de Belgica, onmiddellijk naar het zeiljacht in nood gestuurd.
Want die stevende af op de oostelijke strekdam.
Hij bevond zich in het stroomvenster ,hoog water ,springtij,en wind van het noordwesten slechter kon het niet die dag .
Dikke pluim voor de Belgica topbijstand.
Sindsdien hoor ik regelmatig de commandant van de Belgica .
Het was een zeer spijtig voorval en heb er vooral mijn lessen uitgetrokken .

Hopende je hiermee van dienst geweest te zijn
Greetz Riply
veilig varen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeebrugge Port Control 23 okt 2016 18:46 #778016

Heyhey Sail Away

De namen kunnen niet meer aangepast worden ,mijn oversten hebben de mail via de moderator gekregen.
Er komt een gesprek van met mijn oversten ,maar ik lig er er niet wakker van in de 10 jaar dat ik er werk is er nog nooit iets geweest .
Het was een zeg maar een geprikkelde dag ,kan gebeuren .sorry
We lossen dat wel op .
Deze forum kan benut worden op een positieve manier.
Er hoeven geen harde woorden te vallen of elkaar aan te vallen .
We bereiken er niets mee ,pv opstellen en iedereen op de bon zwieren helpt ook niet.
Er is maar 1 weg ...die is vooruit .....,samen voor veilig scheepvaartbeheer.
Ik denk dat iedere zeiler die nu de gesprekken meevolgt wel geïnteresseerd is .
Nederlander of Belg maakt mij niet uit .
Ik noem het zeevarenden jachtmannen of vrouwen ,nationaliteit heeft geen belang .
Leer op deze manier samen te werken je zal versteld staan wat je kan bereiken.
We werken adviserend niet verplichtend .
Tips en tricks in de haven van Zeebrugge zou toch een mooi doel zijn ? Of niet?
Jullie keuze ik sta er voor open .

Greetz
Riply
veilig varen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.173 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl