Evaluationcopy schreef :
Fortura schreef :
Off-topic: verbazingwekkend hoe een post over het nut van VB kan leiden tot de identiteitsstoornissen van solozeilers. Ik zie grote verborgen talenten in doem-denk-tanks en anarchistische commissies (HeT is allemaal de SchUld vAn de MonopiListiche AmbtenAren!!1!)
On topic: groot voorstander van verplichten van VB en het liefst met praktijkdag net als het bromfiets examen of auto rij examen. Inclusief analoge manier en met nieuwe manier van GPS en uitleg AIS.
Ja doei! En dan afhankelijk worden van het humeur van zo'n CBR ambtenaar en nog erger, de bij het CBR behorende slagingsquota!
Precies waarom ik deze winter mijn VB wil gaan halen!
Een aantal jaar geleden wilde ik mijn BE-rijbewijs gaan halen (of beter gezegd, mijn werkgever wilde dat ik die ging halen). Ten eerste natuurlijk heel vreemd dat er een generatie is welke het BE-rijbewijs gratis bij het B-rijbewijs cadeau kreeg. Maar goed een ochtendje rijden met instructeur en 's middags examen doen, het is weer eens wat anders dan werken zullen we maar zeggen.
Met de examinator in de auto de doorgaande weg op vanaf het CBR, om 700meter later bij een rotonde te horen dat je gezakt bent. Op de rotonde reed een auto welke, middels richting aanwijzer, aan gaf de rotonde te gaan verlaten. Ik zorgde dat ik alvast een klein beetje beweging in de combinatie had, onder het motto: dan ben je net wat vlotter weg. Trapt die examinator zijn rempedaal in.. GEZAKT; je mag niet aannemen dat die auto echt de rotonde verlaat.
De examinator was er overigens van overtuigd dat de rotonde niet te keren was (rare dubbelbaans rotonde), dus ik heb hem even laten zien hoe je dat met een aanhanger doet. Instructeur die net met zijn sigaretje buiten stond keek vreemd op toen hij zijn wagen zo snel weer aan zag komen.