GeorgeIIPetraI schreef :
TS stond niet op de snelweg Boeiend.
Zo is toch maar weer te zien hoe snel er geoordeeld wordt
Ik vraag me af waarom het oordeel niet objectief zou zijn vanaf de snelweg overigens. Een brug die open staat kan doorgevaren worden. De masten zijn hoog genoeg om ook daar een goed beeld te krijgen.
Wat is er spannender aan de brug van Kornwerd dan elders? Nee de brug bij Kornwerderzand ben ik nog niet doorgevaren, echter is het maar gewoon een brug die open gaat en waar men kan aansluiten. Of zie ik dat verkeerd? Licht me vooral bij, dan snap ik wellicht beter waarom al die automobilisten moesten wachten op een paar onthaaste mensen (want haast hadden ze inderdaad niet meer echt wat ik zo kon zien).
De snelweg stond al een ruime 5 minuten stil nadat de slagbomen gedaald waren, brug stond daarna (optelsom dus) al enkele minuten open voordat de eerste mast eens in beweging kwam. Deze tufte er met een slakkengang door. Vervolgens duurde het wederom enkele minuten voordat er een zeiljacht kwam, waarna het weer enkele minuten duurde alvorens de volgende boot kwam. Dit duurde zo nog enkele boten verder.
Het is hier al wel vaker op het forum geschreven en ik zag het nu ook daadwerkelijk gebeuren. Fijn dat er blijkbaar schippers hier op het forum zijn die het op willen nemen voor de waargenomen schippers van vandaag, echter signaleer ik alleen even de andere kant ervan.
Ik wil alleen eens aankaarten wat een actie (of liever: een uitgestelde actie) voor gevolg heeft voor uw medemens. Kruip eens in de huid van een vrachtwagenchauffeur die zijn rit moet af maken en vanavond ook graag op tijd thuis is om daar te onthaasten.
U kunt toch ook onthaasten maar op sommige momenten nog wel een beetje alert, adrem en medemenselijk reageren? We leven nu eenmaal met iets meer mensen in dit landje en het lijkt me een niet al te grote opoffering.
Niet op de snelweg, maar ook niet in een boot en er nooit gevaren, dus niet objectief. Objectief ben je als je beide kent.
Sorry maar een beetje zielig topic, wat wil je nu bereiken, de varende medemens veranderen? Iedere schipper zie ik juist gehaast zijn brij bruggen en sluizen, ze willen er graag door of in, als het langer duurt is daar een reden voor, zeker bij Kornwerd want daar is het zeker anders als bij gebruikelijke bruggen. Denk aan stroom, sluis achter brug, snelweg, brugwachter die je aanspoort, veel charter en drukte.