EkkeNekkepen gaat deze lente de verkoop in.
De zoektocht naar wat nieuws is al langer geopend, en verkopen voordat er wat nieuws is, zou mooi zijn, maar hoeft niet perse.
Er zijn nog klusjes op de lijst die ik wil doen voor de verkoop. Zo wil ik de romp deze winter opnieuw in de dd lak zetten, het dek een nieuw laagje antislip geven en wat lakwerk in de kajuit bijwerken. Dat zijn te overziene klussen die ik zelf kan en eerder gedaan heb. Daar komt vast nog wat bij, zoals altijd.
Lastiger is de teak stootlijst, die op meerdere plekken met 2componenten spul is gerepareerd en niet mooi meer is. Vervangen,ook met kunststof is erg duur, je komt er aan de binnenzijde nergens bij.
Maar misschien zit een nieuwe koper op dat soort reparaties helemaal niet te wachten en kan ze na schoonmaken beter zo de verkoop in, omdat schilderen geen meerwaarde oplevert.
En wat is die boot eigenlijk waard?
Het gaat overigens om een polyester Phantom 35 uit 1980, met een volledige refit in 2000
en kleine in 2015. Teak dek is er af, romp en dek is gelakt en ows in coppercoat, verstaging 2019 nieuw, motor uit 2000, apparatuur uit 2000 en 2015, nieuwe buiskap deze herfst.
Zeilen uit 2000, zwaar uitgevoerd en nog helemaal goed, maar voor een wedstrijzeiler vast te bol, maar he, je gaat sowieso geen wedstrijden winnen met een phantom.
Waarde in 2000 was rond 45k, nu ?
Een tochtje naar een makelaar ligt voor de hand, maar mijn (o zo subjectief, de rest is vast anders) ervaringen met makelaars zijn dat ze meer aan hun eigen courtage denken dan aan de opbrengst voor hun klant. Ik heb niet de ervaring daar doorheen te prikken. Er zijn vast verschillen. En uiteraard gelijk of zekerheid heb je nooit natuurlijk.
- levert romp en kajuit lakken echt iets op, of beter snel de verkoop in, wat is jouw ervaring.
- heeft iemand een goede tip voor een betrouwbare waardebepaling of makelaar (zuid holland/zeeland) via pm als namen noemen in t openbaar lastig is)
Dank
Ekke