Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Amsterdam terug naar lokale brugbediening

Amsterdam terug naar lokale brugbediening 03 mrt 2022 07:28 #1373075

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Amsterdam terug naar lokale brugbediening 03 mrt 2022 07:32 #1373077

  • Ron V
  • Ron V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 623
Mooi, heeft t betalen van t doorvaart vignet nog een nuttige bijeenkomst.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Amsterdam terug naar lokale brugbediening 03 mrt 2022 08:35 #1373098

Ron V schreef :
Mooi, heeft t betalen van t doorvaart vignet nog een nuttige bijeenkomst.

Dus als er op afstand wordt bediend, doen de kaboutertjes het?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Amsterdam terug naar lokale brugbediening 03 mrt 2022 08:51 #1373106

  • Ron V
  • Ron V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 623
Sinterklaas bestaat ook niet hoor :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Amsterdam terug naar lokale brugbediening 03 mrt 2022 09:27 #1373119

Bestaat er een overzicht dat de kosten eerlijk en volledig vergelijkt?
En dan bedoel ik tussen centrale en lokale bediening?

Bij lokale bediening zullen de personeelskosten en de kosten van de brugwachtershokjes hoger zijn (verwarming, onderhoud, arbo-voorzieningen).
Bij centrale bediening zijn de aanlegkosten hoog (camera’s, beveiligingen, ombouw mechanieken, verbindingen, grote huisvesting met dure inrichting) terwijl elke pakweg 10 jaar de systemen verouderd zijn en vervangen moeten worden.

Bij lokale bediening zal het waarschijnlijk eerder opvallen dat er iets piept of knerpt aan de brug of sluis, waarmee grote reparatiekosten wellicht kunnen worden voorkomen. Al is het maar door even een schop tegen de schakelkast te geven.
Bij centrale bediening moet bij elke storing (of demente sensor) een storingsmonteur worden gestuurd, soms van ver, vaak duur.

Bij elke ombouw naar centrale bediening wordt gezegd dat het kostenbesparend werkt. Maar is dat echt zo, als alle kosten eerlijk worden meegerekend?

Wie weet 't?

Wim.
Schippers schoffelen niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Amsterdam terug naar lokale brugbediening 03 mrt 2022 10:44 #1373154

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4548
Schaalvoordelen zijn een heel zeldzaam schaaldier.

Dit is typisch een onderwerp dat met spreadsheets wordt uitgerekend maar zeer zelden wordt waargemaakt. Ik ken letterlijk geen enkel voorbeeld waarbij de beloofde besparingen ook werkelijk behaald zijn.

Onderlinge afstemming, haperende systemen, veel te hoge verwachtingen, terugtreding barrières, interne tegenstand.

veel plezier er mee.



Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Amsterdam terug naar lokale brugbediening 03 mrt 2022 10:55 #1373157

Voor Flevoland betekent het veel ruimere openingstijden, zowel 's zomers als 's winters.
Wat dat betreft ideaal.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Amsterdam terug naar lokale brugbediening 03 mrt 2022 12:24 #1373177

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14985
Berghout-2 schreef :
Bestaat er een overzicht dat de kosten eerlijk en volledig vergelijkt?
En dan bedoel ik tussen centrale en lokale bediening?

Bij lokale bediening zullen de personeelskosten en de kosten van de brugwachtershokjes hoger zijn (verwarming, onderhoud, arbo-voorzieningen).
Bij centrale bediening zijn de aanlegkosten hoog (camera’s, beveiligingen, ombouw mechanieken, verbindingen, grote huisvesting met dure inrichting) terwijl elke pakweg 10 jaar de systemen verouderd zijn en vervangen moeten worden.

Bij lokale bediening zal het waarschijnlijk eerder opvallen dat er iets piept of knerpt aan de brug of sluis, waarmee grote reparatiekosten wellicht kunnen worden voorkomen. Al is het maar door even een schop tegen de schakelkast te geven.
Bij centrale bediening moet bij elke storing (of demente sensor) een storingsmonteur worden gestuurd, soms van ver, vaak duur.

Bij elke ombouw naar centrale bediening wordt gezegd dat het kostenbesparend werkt. Maar is dat echt zo, als alle kosten eerlijk worden meegerekend?

Wie weet 't?

Wim.

Als de gemeente de uitkering van de werkeloze brugwachter moet betalen dan weet ik wel wat het goedkoopst is.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Amsterdam terug naar lokale brugbediening 03 mrt 2022 12:30 #1373180

It Paradyske schreef :
Voor Flevoland betekent het veel ruimere openingstijden, zowel 's zomers als 's winters.
Wat dat betreft ideaal.

Ja, dat heb ik ook ondervonden. Ook geen lunch-sper meer.
Hoewel, als de weersomstandigheden wat minder zijn (nevelig, motregen) ligt een op afstand bediend ding er eerder uit omdat de camera's dan slecht werken.

En op kleinere tijdschaal: door alle veiligheidsprocedures kost 1 brugdraaiïng veel meer tijd dan wanneer een brugwachter dat ter plekke zou kunnen regelen.
Schippers schoffelen niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Amsterdam terug naar lokale brugbediening 03 mrt 2022 12:32 #1373181

3Noreen schreef :

Als de gemeente de uitkering van de werkeloze brugwachter moet betalen dan weet ik wel wat het goedkoopst is.

Ja, dat lijkt mij ook.
Maar ik blijf benieuwd naar een eerlijke becijfering.
Schippers schoffelen niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Amsterdam terug naar lokale brugbediening 03 mrt 2022 13:05 #1373185

  • Knoet
  • Knoet's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2165
Los van of het meer of minder kost, goed idee om het op bepaalde plekken in de stad weer lokaal te gaan bedienen. Ik heb het vroeger in de binnenstad van Haarlem gedaan, je maakt de gekste dingen mee. Mensen met kinderwagens die onder de slagbomen door nog snel even je draaibrug op lopen terwijl het opzetwerk al los is en er een zandschip aan komt varen, jachtjes die tegen de konvooivaart in er nog even tussen kruipen, etc. Dan kun je er toch maar beter bij staan om het in goede banen te leiden.
Bert
Spækhugger
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Amsterdam terug naar lokale brugbediening 04 mrt 2022 02:38 #1373291

  • dolder
  • dolder's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 982
Een brugwachter zorgt letterlijk en figuurlijk voor verbinding. Zijn aanwezigheid heeft daardoor een niet te onderschatten functie in de maatschappij in mijn optiek.

Goede zaak dat zij weer terug komen! incl. gedwongen lunch...




Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Amsterdam terug naar lokale brugbediening 05 mrt 2022 17:36 #1373652

  • ned195
  • ned195's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 249
Berghout-2 schreef :
3Noreen schreef :

Als de gemeente de uitkering van de werkeloze brugwachter moet betalen dan weet ik wel wat het goedkoopst is.

Ja, dat lijkt mij ook.
Maar ik blijf benieuwd naar een eerlijke becijfering.

Eerlijk wordt het nooit meer.
Er waren overal gedreven brugwachters, die zijn wegbezuinigd.
Bijna alle bruggen in Amsterdam zijn omgebouwd naar centrale bediening.
De overgebleven brugwachters zijn omgeschoold naar bediening op afstand.
Nu gaat de centrale bediening dus op non-actief en moeten er weer heel veel brugwachters gezocht en opgeleid worden.

Kapitaal vernietiging wordt dat ook wel genoemd.
Jeanneau 349,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.140 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl