Er worden steeds meer kunstwerken op afstand bediend. Dat het daarbij nogal eens misgaat (systeemfout?) is duidelijk. Dat is ook in de bijgevoegde column beschreven.
noordkopcentraal.nl/column-op-...et-volgende-ongeluk/
Ik heb ook ervaren dat een afstand-brugbediening bijna altijd veel tijdrovender is, waarschijnlijk door de ingebakken veiligheidsprocedures. Als ik met mijn boot een brug al lang en breed voorbij ben, duurt het vaak nog minuten voordat-ie weer gesloten wordt, tot ergernis van wachtend landvolk.
Als voordeel wordt altijd genoemd, kostenbesparing.
Zijn er mensen op ZF die daar iets zinnigs over kunnen zeggen, worden er werkelijk kosten bespaard? Ik zie dat de ombouw naar afstandsbesturing erg veel geld kost. Dat bij de geringste hapering van een sensor een techneut moet komen, soms van ver. Dat na een klein aantal jaren alle elektronica en camarasystemen verouderd zijn en vervangen moeten worden.
En dat er banen vervallen voor betrekkelijk laag-opgeleide mensen waarvoor wellicht geen ander passend werk is, dus uitkering.
Dus nogmaals, is er hier iemand die helder heeft of er daadwerkelijk kosten worden bespaard (alle maatschappelijke en andere kosten meegerekend)?
Ben benieuwd.
Wim.