Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Bruggen stop er mee.

Bruggen stop er mee. 17 juni 2024 08:19 #1566718

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 28837
holrobert schreef :
Calidris schreef :

Geen enkel excuus om de marifoon niet te gebruiken.

Gehuurd en geen bedieningscertificaat is een redelijk excuus. Verder helemaal met je eens. En ze hebben ook een telefoonnummer.

de spoorbrug heeft ook gewoon telefoon:

Opening aanvragen bij Treindienstleiding Groningen, tel: 0840 835460.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 17 juni 2024 17:11 #1566845

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2115
Calidris schreef :
holrobert schreef :
Calidris schreef :

Geen enkel excuus om de marifoon niet te gebruiken.

Gehuurd en geen bedieningscertificaat is een redelijk excuus. Verder helemaal met je eens. En ze hebben ook een telefoonnummer.

de spoorbrug heeft ook gewoon telefoon:

Opening aanvragen bij Treindienstleiding Groningen, tel: 0840 835460.

Dus als die treindienstleider in Groningen je even over het hoofd zag en de brug te vroeg sluit, dan pakje toch gewoon de telefoon? Is dat wat je wilt zeggen?

Wie hier nu fout is geweest, dat valt allemaal nog te bezien. Het lijkt natuurlijk allemaal vrij knullig, maar er kan aan de bedieningskant ook wel het een en ander mis zijn gegaan. Wat dat betreft is die bediening op afstand ook niet alles. Twee jaar geleden was het meest gehoorde antwoord na een oproep:'ik kom zo bij u, ik ben nog even met een andere brug bezig'; personeelstekort kennelijk. Afgelopen seizoen ging dat iets beter, maar er wordt nog steeds verwacht dat een brugwachter op meerdere bruggen tegelijk past.
Bij de treindienstleiders is dit niet veel anders ben ik bang.

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 17 juni 2024 17:47 #1566862

  • Cascade
  • Cascade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 808
Arent schreef :
Calidris schreef :
holrobert schreef :
Calidris schreef :

Geen enkel excuus om de marifoon niet te gebruiken.

Gehuurd en geen bedieningscertificaat is een redelijk excuus. Verder helemaal met je eens. En ze hebben ook een telefoonnummer.

de spoorbrug heeft ook gewoon telefoon:

Opening aanvragen bij Treindienstleiding Groningen, tel: 0840 835460.

Dus als die treindienstleider in Groningen je even over het hoofd zag en de brug te vroeg sluit, dan pakje toch gewoon de telefoon? Is dat wat je wilt zeggen?

Wie hier nu fout is geweest, dat valt allemaal nog te bezien. Het lijkt natuurlijk allemaal vrij knullig, maar er kan aan de bedieningskant ook wel het een en ander mis zijn gegaan. Wat dat betreft is die bediening op afstand ook niet alles. Twee jaar geleden was het meest gehoorde antwoord na een oproep:'ik kom zo bij u, ik ben nog even met een andere brug bezig'; personeelstekort kennelijk. Afgelopen seizoen ging dat iets beter, maar er wordt nog steeds verwacht dat een brugwachter op meerdere bruggen tegelijk past.
Bij de treindienstleiders is dit niet veel anders ben ik bang.

Gr, Arent

Op elke brug een brugwachter. (niet op afstand)
In elke haven een havenmeester. (geen parkeer automaten)
Op elke sluis een sluiswachter.

Bruggen zo 1900.
Trein zo 1800.

etc.

Maar ja, "wordt" oud dat zal het wel zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 17 juni 2024 17:50 #1566864

holrobert schreef :
Calidris schreef :

Geen enkel excuus om de marifoon niet te gebruiken.

Gehuurd en geen bedieningscertificaat is een redelijk excuus. Verder helemaal met je eens. En ze hebben ook een telefoonnummer.

Officieel ben je volgens het BPR in overtreding als de niemand van de bemanning een bedieningscertificaat heeft en de marifoon heeft uitgeschakeld. Je hebt namelijk altijd uitluisterplicht in BPR gebied als een marifoon aan boord is.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 17 juni 2024 18:37 #1566881

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 28837
Arent schreef :
Calidris schreef :
holrobert schreef :
Calidris schreef :

Geen enkel excuus om de marifoon niet te gebruiken.

Gehuurd en geen bedieningscertificaat is een redelijk excuus. Verder helemaal met je eens. En ze hebben ook een telefoonnummer.

de spoorbrug heeft ook gewoon telefoon:

Opening aanvragen bij Treindienstleiding Groningen, tel: 0840 835460.

Dus als die treindienstleider in Groningen je even over het hoofd zag en de brug te vroeg sluit, dan pakje toch gewoon de telefoon? Is dat wat je wilt zeggen?

Wie hier nu fout is geweest, dat valt allemaal nog te bezien. Het lijkt natuurlijk allemaal vrij knullig, maar er kan aan de bedieningskant ook wel het een en ander mis zijn gegaan. Wat dat betreft is die bediening op afstand ook niet alles. Twee jaar geleden was het meest gehoorde antwoord na een oproep:'ik kom zo bij u, ik ben nog even met een andere brug bezig'; personeelstekort kennelijk. Afgelopen seizoen ging dat iets beter, maar er wordt nog steeds verwacht dat een brugwachter op meerdere bruggen tegelijk past.
Bij de treindienstleiders is dit niet veel anders ben ik bang.

Gr, Arent

Ik krijg altijd (al) een keurig tijd van openen over de marifoon, niets mis mee. En natuurlijk de lichten in de gaten houden.

Als die plots dicht gaat als je er in zit, is de marifoon je enige kans.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 17 juni 2024 18:52 #1566887

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4024
Orange Sunset schreef :
holrobert schreef :
Calidris schreef :

Geen enkel excuus om de marifoon niet te gebruiken.

Gehuurd en geen bedieningscertificaat is een redelijk excuus. Verder helemaal met je eens. En ze hebben ook een telefoonnummer.

Officieel ben je volgens het BPR in overtreding als de niemand van de bemanning een bedieningscertificaat heeft en de marifoon heeft uitgeschakeld. Je hebt namelijk altijd uitluisterplicht in BPR gebied als een marifoon aan boord is.

Als je globaal weet hoe je een marifoon moet bedienen zou je hem in geval
van nood gewoon moeten gebruiken.
Dat het niet binnen de rechtsgeldige lijntjes is maakt geen moer uit.

A
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 17 juni 2024 19:43 #1566909

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2965
'Eerst komt de hulp, later pas de bekeuring'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 17 juni 2024 21:20 #1566937

AdB schreef :
Orange Sunset schreef :
holrobert schreef :
Calidris schreef :

Geen enkel excuus om de marifoon niet te gebruiken.

Gehuurd en geen bedieningscertificaat is een redelijk excuus. Verder helemaal met je eens. En ze hebben ook een telefoonnummer.

Officieel ben je volgens het BPR in overtreding als de niemand van de bemanning een bedieningscertificaat heeft en de marifoon heeft uitgeschakeld. Je hebt namelijk altijd uitluisterplicht in BPR gebied als een marifoon aan boord is.

Als je globaal weet hoe je een marifoon moet bedienen zou je hem in geval
van nood gewoon moeten gebruiken.
Dat het niet binnen de rechtsgeldige lijntjes is maakt geen moer uit.

A
Dat zou ik ook doen inderdaad.

Maar het ging mij er om dat er geen excuus is om de marifoon niet te gebruiken. Je mag niet met die boot varen als er een marifoon op zit maar niemand aanwezig is met een bedieningscertificaat. Officieel zou die dus niet verhuurt mogen worden aan zo’n bemanning of de marifoon, PLBs, EPIRB, Radar etc moeten verwijderd worden.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 17 juni 2024 21:35 #1566941

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4024
Orange Sunset schreef :
Dat zou ik ook doen inderdaad.

Maar het ging mij er om dat er geen excuus is om de marifoon niet te gebruiken. Je mag niet met die boot varen als er een marifoon op zit maar niemand aanwezig is met een bedieningscertificaat. Officieel zou die dus niet verhuurt mogen worden aan zo’n bemanning of de marifoon, PLBs, EPIRB, Radar etc moeten verwijderd worden.

Succes voor de verhuurbedrijven.. Tailor-made verhuur jachten per klant.
Echt waar??
Volgens mij moet je eens ophouden met het doordrammen van de regelementen en
iets meer kijken naar de praktijk.


A
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Laatst bewerkt: 17 juni 2024 21:36 door AdB.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 17 juni 2024 21:45 #1566944

Daar starte dit topic mee… :P
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 18 juni 2024 07:23 #1566985

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8123
Calidris schreef :
Arent schreef :
Calidris schreef :
holrobert schreef :
Calidris schreef :

Geen enkel excuus om de marifoon niet te gebruiken.

Gehuurd en geen bedieningscertificaat is een redelijk excuus. Verder helemaal met je eens. En ze hebben ook een telefoonnummer.

de spoorbrug heeft ook gewoon telefoon:

Opening aanvragen bij Treindienstleiding Groningen, tel: 0840 835460.

Dus als die treindienstleider in Groningen je even over het hoofd zag en de brug te vroeg sluit, dan pakje toch gewoon de telefoon? Is dat wat je wilt zeggen?

Wie hier nu fout is geweest, dat valt allemaal nog te bezien. Het lijkt natuurlijk allemaal vrij knullig, maar er kan aan de bedieningskant ook wel het een en ander mis zijn gegaan. Wat dat betreft is die bediening op afstand ook niet alles. Twee jaar geleden was het meest gehoorde antwoord na een oproep:'ik kom zo bij u, ik ben nog even met een andere brug bezig'; personeelstekort kennelijk. Afgelopen seizoen ging dat iets beter, maar er wordt nog steeds verwacht dat een brugwachter op meerdere bruggen tegelijk past.
Bij de treindienstleiders is dit niet veel anders ben ik bang.

Gr, Arent

Ik krijg altijd (al) een keurig tijd van openen over de marifoon, niets mis mee. En natuurlijk de lichten in de gaten houden.

Als die plots dicht gaat als je er in zit, is de marifoon je enige kans.
Spoorbrug Grou? Plotseling dicht? Dat heb ik nog niet meegemaakt. Ding heeft altijd nogal wat tijd nodig om überhaupt in beweging te komen.
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 18 juni 2024 08:06 #1566991

  • Shedi
  • Shedi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 302
Bij sluiting wordt daar tevoren ook nog een belsignaal gegeven. Hier moeten seinen zijn genegeerd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 18 juni 2024 14:00 #1567079

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6724
Koezt schreef :
...
Spoorbrug Grou? Plotseling dicht? Dat heb ik nog niet meegemaakt. Ding heeft altijd nogal wat tijd nodig om überhaupt in beweging te komen.
Dicht gaat rapper dan open.
Maar vandaag draaide de brug weer. In de Nlijke opening wel dikke krassen in de verf.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 18 juni 2024 14:06 #1567082

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 28837
AdB schreef :
Orange Sunset schreef :
Dat zou ik ook doen inderdaad.

Maar het ging mij er om dat er geen excuus is om de marifoon niet te gebruiken. Je mag niet met die boot varen als er een marifoon op zit maar niemand aanwezig is met een bedieningscertificaat. Officieel zou die dus niet verhuurt mogen worden aan zo’n bemanning of de marifoon, PLBs, EPIRB, Radar etc moeten verwijderd worden.

Succes voor de verhuurbedrijven.. Tailor-made verhuur jachten per klant.
Echt waar??
Volgens mij moet je eens ophouden met het doordrammen van de regelementen en
iets meer kijken naar de praktijk.

A

Dus we moeten klojo's en eikels op het water maar voor lief nemen?
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 18 juni 2024 14:06 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 18 juni 2024 14:18 #1567085

Calidris schreef :

Dus we moeten klojo's en eikels op het water maar voor lief nemen?

Ach, dat moet hier op het forum ook.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 18 juni 2024 14:46 #1567092

ToekeHoek schreef :
Calidris schreef :

Dus we moeten klojo's en eikels op het water maar voor lief nemen?

Ach, dat moet hier op het forum ook.

en ter land en in de lucht :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 18 juni 2024 14:50 #1567096

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4024
Calidris schreef :

Dus we moeten klojo's en eikels op het water maar voor lief nemen?

Jeetje, slecht geslapen?
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 18 juni 2024 15:02 #1567098

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8306
Calidris schreef :

Dus we moeten klojo's en eikels op het water maar voor lief nemen?

Tuurlijk, zo zijn we allemaal begonnen, toch?
Niet iedereen is professioneel met bootjes bezig...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bruggen stop er mee. 18 juni 2024 15:36 #1567103

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 3426
Ilex schreef :
Calidris schreef :

Dus we moeten klojo's en eikels op het water maar voor lief nemen?

Tuurlijk, zo zijn we allemaal begonnen, toch?
Niet iedereen is professioneel met bootjes bezig...

Koop eens een extra kam.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl