Joop66 schreef :
Ik herinner mijn niet dat ik zoveel gedoe had met Agentschap Telecom indertijd.
Waarom is hier markt voor?
Dat is inderdaad de vraag.
Ook zo'n opmerking over een "rijbewijs" op de site wekt wat argwaan.
Het aanvragen van een zendvergunning met bijbehorende MMSI is in Nederland een fluitje van een cent, dus voor hen, die in Nederland willen registreren als marifoon-zendgemachtigde, is wat de site aanbiedt totaal oninteressant.
En men kan ècht geen Nederlands rijbewijs voor je verzorgen. Dat lijkt me ook duidelijk.
Overigens doet men veel meer dan alleen een zendmachtiging verzorgen.
Het is wel aardig om even te kijken onder de tab 'onze registraties vergelijken'.
Wat opvalt is dat over een Nederlandse registratie niet meer wort gesproken. Wel zien we een tabel met allerlei buitenlandse alternatieven. Voor het merendeel zijn dat 'exotische' registraties in landen als Panama en St. Kitts en Nevis. Maar er staat ook een "wereldwijde" registratie bij. Joost mag weten wat dat precies inhoudt. Is je schip dan 'officieel statenloos', ofzo?
De prijzen die genoemd worden liggen over het algemeen hoger dan het aanvragen van een Nederlandse Zeebrief in Nederland kost. Behalve voor Polen en San Marino.
Zelfs de Britse "part 1" registratie staat erbij.
Die kost bij aanvraag bij de Britse autoriteiten 153 pounds voor 5 jaar. Een verlenging voor nog eens vijf jaar kost 72 pond. Deze toko vraagt € 1150,- wat overigens een 'vanaf' prijs is. In de toelichting meldt men wel dat er na 5 jaar een verlenging nodig is.
De voornaamste troef lijkt te zijn dat het snel kan. De UK Part 1 registratie is binnen één dag beschikbaar. Het zal wel.