Die goudkleurige toplaag is geanodiseerd. Je ziet het ook wel eens op bouten en moeren die snelle jongens in hun getunede GTI's e.d. gebruiken. Dan zijn ze vaak blauw of rood.
Volgens mij is deze laag vrij sterk en zal er niet gauw sprake van zijn dat er wat afbladderd o.i.d. Zelf repareren lijkt me onmogelijk. Anodiseren gebeurt in een bad.[/quote]
Hendri (Team Zeilersforum.nl) Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Die goudkleurige toplaag is genodiseerd. Je ziet het ook wel eens op bouten en moeren die snelle jongens in hun getunede GTI's e.d. gebruiken. Dan zijn ze vaak blauw of rood.
Volgens mij is deze laag vrij sterk en zal er niet gauw sprake van zijn dat er wat afbladderd o.i.d. Zelf repareren lijkt me onmogelijk. Anodiseren gebeurt in een bad.
[/quote]
Inderdaad, volgens mij gebeurd het in een bad en dan via de electrolytische manier.