Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Rolfokhoes

Re: Rolfokhoes 31 dec 2013 19:25 #472022

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Er bestaan ook speciale voetjes voor die het band gevouwen aanvoeren. Geen idee wat het kost, maar het lijkt na enige oefening wel vrij snel te werken.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 01 jan 2014 02:06 #472076

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Het voetje had ik ook gevonden, echter is de stof van de buiskap te dik (en stug) om door dat geleidepunt te laten lopen.

Spelden ga ik proberen, ook daarvoor geldt de stugheid van de stof. Dacht zelf, bij een glaasje water oudejaarsavond, nog aan dubbelzijdig tape.
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 01 jan 2014 05:21 #472078

Is ook een goede optie, daar is speciale dunne, 5-6 mm brede tape voor.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 14 jan 2014 07:31 #476185

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Wat een gepiel om dat band er netjes om te krijgen! Zelf met dubbelzijdig tape blijft het een hele klus. Als ik een nieuwe buiskap zou maken, dan moet er aan die steken nog wel iets verbeterd worden, los van dat rechtstikken best lastig is, heb ik ook een ongelijke steeklengte. Huidige buiskap is wel aardig oefenproject ;)
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 16 jan 2014 21:38 #477253

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Ben rond met het biesband, zou nog wel begrijpen waarom de steeklengte zo ongelijk is (rechtstikken is ook nog een leerpuntje...) naalddikte is 100 en steeklengte ingesteld op 4

Bijlage image_2014-01-16.jpg niet gevonden

Het kan altijd nog hagelen...
Laatst bewerkt: 16 jan 2014 21:39 door Gregor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 29 mrt 2014 18:17 #500360

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
De Y-knots zitten in de 5mm dikke elastiek en door alle ogen geregen. Nu de 3mm dikke dyneema lijn inrijgen.

Bijlage image_2014-03-29.jpg niet gevonden

Het kan altijd nog hagelen...
Laatst bewerkt: 29 mrt 2014 18:18 door Gregor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 29 mrt 2014 19:41 #500381

Echt super van je. Complimenten!
Steef
Bavaria 370 caribic "Sea Force One".
A gentleman never sails upwind!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 29 mrt 2014 20:18 #500394

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Dank!

En nu met lijn. Nog een paar weken voor ik het kan proberen. Ben heeeeeel benieuwd :)

Bijlage image_2014-03-29-2.jpg niet gevonden

Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 31 mrt 2014 17:20 #500909

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Op verzoek detailfoto's van de Y-knot

Bijlage image_2014-03-31.jpg niet gevonden



Bijlage image_2014-03-31-2.jpg niet gevonden

Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 12 apr 2014 12:54 #504954

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Hoes zit erop en met wat extra vertraging is het eleastiek over de gehele lengte goed aan te trekken.

Bijlage image_2014-04-12.jpg niet gevonden

Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 12 apr 2014 14:25 #504977

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Ik ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet. Heb je nog een foto van het geheel?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 12 apr 2014 14:40 #504981

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Die zal ik maken als ik weer aan boord ben.
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 22 apr 2014 11:18 #508237

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
ilCigno schreef :
Ik ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet. Heb je nog een foto van het geheel?


Bijlage image_2014-04-22-4.jpg niet gevonden





Bijlage image_2014-04-22-5_2014-04-22.jpg niet gevonden

Bijlagen:
Het kan altijd nog hagelen...
Laatst bewerkt: 22 apr 2014 11:22 door Faran. Reden: Foto's rechtop gezet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 22 apr 2014 12:25 #508257

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Netjes hoor! Ik vind de grijze stof ook mooi uitpakken zo op de boot. Complimenten voor het resultaat.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 22 apr 2014 12:28 #508259

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
ilCigno schreef :
Netjes hoor! Ik vind de grijze stof ook mooi uitpakken zo op de boot. Complimenten voor het resultaat.
:) dankje
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 20 feb 2016 07:04 #707378

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Gisteren de hoes eraf gehaald. Op de plekken waar het elastiek horizontaal zit, schavielplekken en gaatjes. Niet echt fijn....
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 20 feb 2016 08:33 #707389

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Gregor schreef :
Gisteren de hoes eraf gehaald. Op de plekken waar het elastiek horizontaal zit, schavielplekken en gaatjes. Niet echt fijn....

We hebben veel wind gehad, dit najaar en winter. Hoe vaak heb je gezeild?
Volgend jaar de de hoes èn de rolfok er gewoon afhalen voor de winter, zou ik zeggen..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.174 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl