Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Rolfokhoes

Re: Rolfokhoes 23 dec 2013 18:54 #469882

wat voor elastiek gebruik jij diameter
onze hoes aangepast met 5mm kan je van een brug springen 18x2
nu eerst aangepast 18x1 nogsteeds erg stug
morgen zien we hoe het zich gehouden feefd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 23 dec 2013 19:04 #469884

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Ik denk dat het 5-6mm wordt. Let wel, ik wil het systeem namaken zoals op de eerste pagina beschreven. De lengte per elastiek is tussen de 70-80cm en dat 16 keer. Over de hartlijn zijn alle elastieken met een vaste lijn met elkaar verbonden zodat je alle elastieken gelijk en gelijkmatig aantrekt. Tot zover de theorie ;)
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 23 dec 2013 19:11 #469889

18 x 2 x5 spring je van een brug af
is heel erg stug
dit geprobeerd met onze hoes
nu 18 x 1 x5 nog steeds erg zwaar
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 23 dec 2013 19:17 #469893

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
frou frou schreef :
18 x 2 x5 spring je van een brug af
is heel erg stug
dit geprobeerd met onze hoes
nu 18 x 1 x5 nog steeds erg zwaar
En over welke manier van aantrekken heb je het dan?
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 23 dec 2013 19:33 #469902

eerst driehoek naar beneden (2 x 18 x 2 ) vanmiddag ene bakboord volgende stuurboord :cheer:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 23 dec 2013 19:43 #469909

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
frou frou schreef :
eerst driehoek naar beneden (2 x 18 x 2 ) vanmiddag ene bakboord volgende stuurboord :cheer:
Wellicht mis ik iets, maar ik begrijp 'm nog niet ;)
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 23 dec 2013 19:52 #469912

eerst twee maal naar naar beneden
nu eerste van links naar rechts dan op band
volgende rechts naar links op band
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 23 dec 2013 20:03 #469914

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
frou frou schreef :
eerst twee maal naar naar beneden
nu eerste van links naar rechts dan op band
volgende rechts naar links op band
Dit klinkt als een andere oplossing dan ik voor ogen heb. Benieuwd joe jouw oplossing het na de storm houdt, of heb je daar al ervaring mee?
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 23 dec 2013 20:16 #469918

18 x 0 5mm elastiek is erg dik
ervaring ga je horen waait hier al goed
de aanpassingen zijn naar aanleiding van dit onderwerp
Laatst bewerkt: 23 dec 2013 20:17 door frou frou.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 23 dec 2013 20:21 #469920

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
foto's??? :whistle:
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 26 dec 2013 08:06 #470519

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Zijstapje, de rand van mijn buiskap is afgewerkt met een (ooit) witte band. Deze wil ik vervangen. Wat kan ik daar het beste voor gebruiken?
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 26 dec 2013 12:12 #470568

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Ik denk dat skai / kunstleer misschien een goede optie zou zijn.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 26 dec 2013 12:14 #470569

kan skai wel tegen uv licht. misschien wel in nederland, maar ik heb er slechte ervaringen mee hier op tenerife. het "plastic laagje laat los.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 26 dec 2013 12:33 #470572

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4223
Gregor schreef :
Zijstapje, de rand van mijn buiskap is afgewerkt met een (ooit) witte band. Deze wil ik vervangen. Wat kan ik daar het beste voor gebruiken?

Biesband/boordband is denk wat je zoekt. Post anders even een foto.
Laatst bewerkt: 26 dec 2013 12:37 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 26 dec 2013 13:11 #470576

Vele kunstleersoorten zoals de originele Skai zijn van PVC en kunnen daarom vaak slecht tegen UV.
Maar eigenlijk geldt dat net zo voor echt leer heelaas.
Er schijnen echter wel UV bestendige kunstleersoorten te bestaan zoals die voor kussens in sloepen.
www.meubelstoffenvoordeel.nl/M...dig-Brandwerend.html
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 26 dec 2013 13:20 #470578

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Ik maakte vroeger zelf biaisband (spreek uit iets als bajéband) van hetzelfde doek als waar ik hoes of kuiptent van maakte. Knip 2,5cm brede stroken 45gr draadrichting en zet de stroken aan elkaar in de lengte dus..
Laatst bewerkt: 26 dec 2013 15:57 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 27 dec 2013 11:06 #470750

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Plaatje van de bies die ik wil vervangen.

Bijlage image_2013-12-27.jpg niet gevonden

Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 27 dec 2013 11:13 #470753

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Ah, ik dacht dat het meer om een grijprand ging.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 27 dec 2013 11:15 #470755

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3999
Gregor schreef :
Plaatje van de bies die ik wil vervangen.

Bijlage image_2013-12-27.jpg niet gevonden


Biesband kun je overal kopen per meter toch ? B)
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 27 dec 2013 11:17 #470757

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3999
sietse-ten schreef :
kan skai wel tegen uv licht. misschien wel in nederland, maar ik heb er slechte ervaringen mee hier op tenerife. het "plastic laagje laat los.

Hier in NL zal het inderdaad wel allemaal wel meevallen maar welke stof of kunststof is wel bestand tegen de "echte" UV straling. Meestal is het kiezen tussen de minst erge. B)
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 27 dec 2013 11:51 #470764

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
svalk schreef :
Gregor schreef :
Plaatje van de bies die ik wil vervangen.

Biesband kun je overal kopen per meter toch ? B)
Dat zal het probleem ook niet zijn, vraag voor mij is wat ik hier het beste voor kan gebruiken? Ik zie nogal eens biesband dat lijkt op band die aan de buiskap van de foto zit, maar dat is niet wat erop zou moeten.
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 27 dec 2013 13:40 #470777

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Van Sunbrella kan je ook speciale biesband kopen. Als de stof van Sunbrella overal wordt aangeraden dan zal de biesband ook wel OK zijn lijkt me. Het is in diverse kleuren te krijgen.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Laatst bewerkt: 27 dec 2013 13:48 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 27 dec 2013 14:03 #470781

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Toch voor skai gekozen. De UV straling gaan we ervaren. Buiskap is 11jr oud. Wil nog niet aan een nieuwe beginnen, dus "restauratie" waar nodig voor het komend seizoen. Heb er al een nieuw plastic raam ingenaaid, biesband de komende avonden lostornen en de naden nalopen.
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 31 dec 2013 15:13 #471972

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Het biesband is binnen en net een stukje geprobeerd. Het is 2cm breed en omgevouwen houd je iets minder dan een cm per zijde over. De expert zal dit ongetwijfeld uit de hand naaien, maar voor een niet-expert, iemand tips hoe ik dit kan gaan doen? Per kant naaien lijkt me weinig efficiënt....
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Rolfokhoes 31 dec 2013 16:14 #471987

Even vast zetten met spelden?
Letten op de naairichting, koppen naar je toe bij het naaien, zodat je ze er zo weer uit kan trekken.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.170 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl