Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Liertjes aan mijn giek...

Liertjes aan mijn giek... 21 dec 2013 18:23 #469329

Ik heb voor aan mijn giek twee liertjes, zie foto. Ze zullen ooit wel voor het reven bedoeld zijn, lijkt mij. Ik gebruik ze niet en wat mij betreft kunnen ze er (dus) af.

Of zie ik een of andere bijzonder handige toepassing over het hoofd?? :p

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Liertjes aan mijn giek... 21 dec 2013 18:25 #469330

geen idee maar wel een erg lange giek zeg dat hij over je hekstoel komt
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Liertjes aan mijn giek... 21 dec 2013 18:28 #469332

Rev schreef :
geen idee maar wel een erg lange giek zeg dat hij over je hekstoel komt

Valt wel mee hoor:

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Liertjes aan mijn giek... 21 dec 2013 18:41 #469334

vertekend beeld van de foto :S
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Liertjes aan mijn giek... 21 dec 2013 18:54 #469335

Rev schreef :
vertekend beeld van de foto :S

Da's waar, maar de liertjes staan er goed op.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Liertjes aan mijn giek... 21 dec 2013 20:16 #469343

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Afhankelijk van de eigenaar of eigenaresse is een zeilboot iets om trots op te zijn, iets om mee te pronken, om over te pochen of juist om volkomen te verwaarlozen en bovenal een bodemloze put om zuurverdiende euro's in te mikken. Maar los van al het voorgaande is het vooral een gebruiksvoorwerp, wat je af en toe moet aanpassen aan jouw manier van zeilen. Sommigen gaan daar heel ver in trouwens.

Waar ik maar mee wil zeggen, als je die liertjes niet gebruikt gewoon er af halen. Lieren de een giek op een boot van dit formaat komen niet vaak voor, zeker niet op nieuwere boten. Dat is natuurlijk ook niet zonder reden, het is gewoon niet erg praktisch als je wilt reven om in een aantrekkende wind op een bewegende giek te gaan lieren. Kennelijk heb jij ook een andere reefmethode gevonden, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Even een paar popnagels in de gaten en het ziet er ook weer netjes uit.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Liertjes aan mijn giek... 21 dec 2013 21:45 #469358

ilCigno schreef :
Even een paar popnagels in de gaten en het ziet er ook weer netjes uit.

Wat niet nodig is, of niet werkt, moet er af, inderdaad, zo denk ik er ook over... maar omdat je dan een paar lelijke gaten over houdt, dacht ik eerst even checken hier zo.

Dus je tip is dubbel welkom: geen lelijke gaten en weer een reden minder om ze te laten zitten. ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Liertjes aan mijn giek... 22 dec 2013 01:24 #469375

Bij de keuze popnagel wel ffe denken aan elektrolyse. Monel popnagels bvb hebben dat niet. Een hel om ze er met een gewone tang in te krijgen, maar wel helemaal veilig wordt me verteld.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Liertjes aan mijn giek... 22 dec 2013 06:36 #469379

wanneer je er niets, dus geen rvs, mee vast zet kun je gewone alu nagels gebruiken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Liertjes aan mijn giek... 22 dec 2013 07:58 #469397

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
welke jachthaven is dit?
die J jottum, die er naast ligt ken ik
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Liertjes aan mijn giek... 22 dec 2013 22:44 #469641

tcdehoog schreef :
welke jachthaven is dit?
die J jottum, die er naast ligt ken ik
ton

Lelystad Haven! Vorig jaar lag ik in de winter naast de Jottum, dat klopt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Liertjes aan mijn giek... 12 sept 2015 19:27 #660919

De liertjes zijn er een paar jaar af geweest, maar zitten er sinds vanavond weer op! :P

Wel fijn dus, dat indertijd op Marktplaats niemand ze wilde hebben! Ik kon bij het reven de reeflijnen niet strak genoeg krijgen. Binnenkort weer wel!

Met groet,
Jan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl