Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Maxi 77 vallen e.d. vervangen

Re: Maxi 77 vallen e.d. vervangen 26 mei 2014 20:47 #518542

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
:evil:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Maxi 77 vallen e.d. vervangen 26 mei 2014 20:48 #518544

  • Maxi
  • Maxi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 210
Biesenbeek schreef :
krijg pijn me knar van al die info uitzoekerij.

En je blijft hopen dat dat minder wordt.......nope :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Maxi 77 vallen e.d. vervangen 26 mei 2014 21:11 #518554

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Bert, lijkt me leuk volgende week ff met je te varen. Moet je wel zelf paracetamol meenemen. :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Maxi 77 vallen e.d. vervangen 26 mei 2014 21:14 #518557

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Bij nader inzien....heb je morgenavond nog een plekje?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Maxi 77 vallen e.d. vervangen 26 mei 2014 21:15 #518558

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Gaat niet lukken volgende week Andre.
Zoals je hoorde maakte ik de afspraak voor mijn knieoperatie a.s. maandag waar je bij stond.
Deze week zal ik het er flink van willen nemen zodra er een beetje leuke wind staat.
Je hebt m'n telefoonnummer en zo niet dan zoek je maar op mijn naam inclusief IT erachter.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Maxi 77 vallen e.d. vervangen 27 mei 2014 05:49 #518603

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Stuur me anders ff een sms-je, want je belde onder privénummer.
Op je site staat alleen je vaste nummer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Maxi 77 vallen e.d. vervangen 27 mei 2014 09:15 #518671

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6130
Ik sta ook op het punt mijn vallen te vervangen.
Volgens mij moet je bij stap 1 beginnen :

-wat voor katrollen heb ik boven in mijn mast en wat is de staat daarvan ?

Pas daarna kan je naar mijn inziens een plan gaan trekken toch ?
Laatst bewerkt: 27 mei 2014 09:15 door nardus. Reden: typo
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Maxi 77 vallen e.d. vervangen 27 mei 2014 10:46 #518714

Is verstandig inderdaad, maar als je van oude polyester naar een betere performance lijn gaat, dan ga je toch ook een slag dunner en dan maakt het niet uit.

Alle oude wijsheden van dikte vs grip/prettig in de hand/opkrullen zijn overboord sinds touwslagerijen daar nieuwe technieken voor hebben.

7mm swiftcord is vele malen prettiger 7 uur lang een spi trimmen dan een 12 mm polyesterlijn!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Maxi 77 vallen e.d. vervangen 27 mei 2014 11:54 #518746

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6130
boarderbas schreef :
Is verstandig inderdaad, maar als je van oude polyester naar een betere performance lijn gaat, dan ga je toch ook een slag dunner en dan maakt het niet uit.

Wel als je katrollen gebraamd zijn door de rvs draad. Das precies wat ik heb nu.
1 val reeds aan vervanging toe en de oude deels rvs GZ val zit er nog steeds op.

Toch maar weer eens de mast in..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Maxi 77 vallen e.d. vervangen 28 mei 2014 12:21 #519119

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Wij hebben op onze W.S.V. een "John" die hier erg veel verstand van heeft.
Hij heeft mij geadviseerd om eerst eens ff lekker een zomertje met de oude meuk te gaan varen en dan in het najaar, zodra ik weer op de kant sta, gaan we beslissen "wat te doen".

De oude meuk blijkt toch wel mee te vallen, maar het zou niet onprettig zijn om e.e.a. t.z.t. te gaan vervangen.

Inderdaad eerst de blokken vervangen en dan de vallen vervangen door al dan niet verjongde dynema.

Ik ga maar vast sparen voor de winterbeurt :)
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Maxi 77 vallen e.d. vervangen 28 mei 2014 12:35 #519126

  • Apae
  • Apae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6878
Toprolletjes in een standaard Maxi77 masttop zijn twee millimeter smaller dan de rollen aan de voet van de mast. Erg veel breder dan standaard past ook domweg niet, dus waarschijnlijk is overgaan op dyneema vallen om die reden het handigste. En inderdaad zou ik er bij staaldraadvoorloop maar op rekenen dat die rollen mooi gebraamd zijn en het beste vervangen kunnen worden. Wat op zich niet zo kostbaar is overigens.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Maxi 77 vallen e.d. vervangen 28 mei 2014 12:43 #519128

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Inderdaad de kosten zijn te overzien is mij verzekerd.
Overigens ga ik wel direct de vallen vervangen zodra de blokken worden vervangen want anders zouden de nieuwe blokken weer kunnen beschadigen door de oude staaldraad.

Maar ja. Hijskosten, (hopelijk binnen)stalling kosten vallen en blokken, Anti-fauling romp polijsten.

Al met al een aardig optelsommetje weer en mezelf kennende verzin ik vast nog wel wat andere leuke dingetjes :)
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Maxi 77 vallen e.d. vervangen 03 juni 2014 15:03 #520906

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5726
Apae schreef :
Toprolletjes in een standaard Maxi77 masttop zijn twee millimeter smaller dan de rollen aan de voet van de mast.
Dat scheelt veel meer dan twee millimeter.

M'n oude vallen waren 10mm touw met 4mm staal, dat is ook ongeveer de verhouding van de rolletjes.
Laatst bewerkt: 03 juni 2014 15:04 door web.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.140 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl