Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Genua of halfwinder??

Genua of halfwinder?? 27 juli 2014 13:21 #535515

  • sleen42
  • sleen42's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 869
Heb net een zeil te koop gezet wat bij een Jeanneau Sangria zat.
Maar,een beetje dom misschien :blush: ,weet niet echt wat voor zeil het is???Voor een genua heeft hij wel een erg lang onderlijk van 580cm op een voorlijk lengte van 780.
Ook zat er bij de boot een telescopische boom die uitschuifbaar is tussen de 225 cm en 360 cm?Is het misschien een halfwinder met boom??

zie Advertentie 831650550 op Marktplaats

Jeroen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Genua of halfwinder?? 27 juli 2014 13:25 #535520

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Halfwinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Genua of halfwinder?? 27 juli 2014 13:38 #535526

  • sleen42
  • sleen42's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 869
Had al wel een vermoeden dus....duidelijk,nu ook voor mij.Maar zou je die ook "gewoon" als genua kunnen varen of gaat dat niet???

bedankt,Jeroen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Genua of halfwinder?? 27 juli 2014 13:56 #535530

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Nee, een halfwinder is anders gesneden dan een Genua en daarmee andere eigenschappen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Genua of halfwinder?? 27 juli 2014 14:33 #535540

  • sleen42
  • sleen42's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 869
Nu helemaal duidelijk,weer wat geleerd op deze mooie zondagmiddag,

Jeroen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Genua of halfwinder?? 27 juli 2014 20:32 #535628

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Nou....als het allemaal zo duidelijk is dan had je toch ook niet de vraag gesteld of je de halfwinder ook "gewoon" als genua kan varen....toch? ;)

Vinni
Laatst bewerkt: 27 juli 2014 20:33 door Zeewinde.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Genua of halfwinder?? 27 juli 2014 20:54 #535631

  • sleen42
  • sleen42's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 869
Na het 2e antwoord van Wallaby is het geheel duidelijk,denk ik:-)

Jeroen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Genua of halfwinder?? 28 juli 2014 05:49 #535669

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Ik had namelijk de vraag verwacht...."En wat zijn dan die andere eigenschappen?.....wanneer gebruik ik dan een Halfwinder?"

Dat bedoel ik dus.....

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Genua of halfwinder?? 28 juli 2014 07:11 #535675

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Jeroen heeft een zeil te koop gezet, dan ben je niet geïnteresseerd in eigenschappen. Dat weet de koper waarschijnlijk wel.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl