Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Verstaging Vaurien

Verstaging Vaurien 17 mei 2015 12:38 #625849

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9497
Nu onze grote boot verkocht is, ben ik het Vaurien'tje terug in orde aan het maken.
Tijdens onze sabbatical heeft mijn schoonvader vakkundig de verstaging van onze Vaurien in het grasmachine gedraaid... Er schiet niet veel meer van over. Van beide eigenlijk niet :lol:

Weet iemand waar ik de lengte van de verstaging kan vinden? Of hoe ik het beste te werk ga om dit op te meten? Van één zijstag kan ik wellicht nog wel een lengte afleiden. De rest...
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstaging Vaurien 17 mei 2015 19:27 #625977

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Heb effe google gevraagd.
Die kwam met onderstaande link langs, zou kunnen dat die hulp kunnen bieden.
vaurien.nl
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstaging Vaurien 18 mei 2015 14:26 #626232

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9497
Ken de site natuurlijk, maar vond geen gegevens over verstaging. Zal een mailtje sturen...
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstaging Vaurien 18 mei 2015 17:37 #626284

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Ilex schreef :
Ken de site natuurlijk, maar vond geen gegevens over verstaging. Zal een mailtje sturen...
Ik vreesde al dat dit een bekende weg zou zijn,
misschien kun je ook hulp krijgen van een lokale vaurien vaarder of vragen bij iemand die een vaurien te koop heeft staan.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstaging Vaurien 18 mei 2015 17:43 #626288

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5797
Gewoon de mast zetten met lijnen ipv staaldraad. Kan je ook de spanners en zo gebruiken. Enige vraagteken is dan nog de helling van de mast, die beïnvloed ook de lengte van de zijstagen.
Heb je de originele lengte van het voorstag dan weet je het. Zo niet.
De fok hijsen kan je richting geven. Zou niet gaan zeilen als je gewone lijntjes gebruikt......
Laatst bewerkt: 18 mei 2015 17:44 door Waterblok.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstaging Vaurien 18 mei 2015 18:11 #626301

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9497
Heb deze piste ook al eens overdacht. Mast en bootje liggen ver uit elkaar dus hoopte ik de stagen alvast te laten maken...
We gaan aan de slag!
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstaging Vaurien 19 mei 2015 18:59 #626588

Al contact opgenomen met de klassen organisatie? Die zullen best bereid zijn je te helpen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstaging Vaurien 20 mei 2015 17:49 #626992

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9497
Heb hen een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord.
Na wat metingen op het bootje zelf de goede Pythagoras van zijn stelling gehaald en dan kom ik op 4,20m voor de zijstagen en 4,60m voor het voorstag.
Als ik daar 5 - 8cm aftrek om de wantspanners ruimte te geven, zal ik wel goed zitten, denk ik.
Sous les pavés, la plage.
Laatst bewerkt: 20 mei 2015 18:04 door Ilex.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl