Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Hoek val naar valgeleider

Hoek val naar valgeleider 23 mei 2015 10:08 #627764

  • canuma
  • canuma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 434
Ik zit een beetje te prutsen met de aanleg van lijnen naar de kuip. Lier en valstopper lukt wel, maar de plaatsing van organiser (valgeleider) en blokken aan de mast, dat is wat gepuzzel. Nou zag ik in een topic deze week een plaatje waarin een vrij forse hoek was van mast naar dek, dwz: het geleideblok aan de mast zat bepaald niet vlak boven dek. Dat zou voor mij ook wel handig zijn, maar geleidt dat een beetje? Iemand ervaringsdeskundige?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hoek val naar valgeleider 23 mei 2015 10:09 #627765

ik denk dat je dan de organisers te hard omhoog trekt, en dat de lijnen tegen de bovenkant van de organiser gaan schavielen.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hoek val naar valgeleider 23 mei 2015 10:14 #627767

  • canuma
  • canuma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 434
Baasklusje schreef :
ik denk dat je dan de organisers te hard omhoog trekt, en dat de lijnen tegen de bovenkant van de organiser gaan schavielen.

Ach ja, natuurlijk. Dus dan moet die organiser verder weg. Dat kan ik vast uitrekenen met pythagoras. Uuuuh..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hoek val naar valgeleider 23 mei 2015 10:37 #627777

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12224
De organisers anders op een wig plaatsen, zodat ze beter in lijn liggen?
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hoek val naar valgeleider 23 mei 2015 10:55 #627781

  • canuma
  • canuma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 434
Even snel puzzelend lijkt het me dat als ik op de mast 20cm hoog zit, en de hoek in de organiser is niet meer dan 20 graden, dan moet hij ongeveer 125 cm ver weg staan. Dat zal ongeveer lukken. No gewoon even een geodriekhoek tegen de organiser houden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hoek val naar valgeleider 23 mei 2015 11:53 #627790

en zeker stellen dat die organiser de krachten omhoog aan kan.
Als er een aantal strakke lijnen door lopen (2 vallen, een rifje etc) dan wordt de kracht omhoog toch aanzienlijk. Ook de bevestiging op dek moet dat aankunnen.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hoek val naar valgeleider 23 mei 2015 13:29 #627815

  • canuma
  • canuma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 434
Je hebt groot gelijk. Ik ga toch kijken of ik het vlakker kan krijgen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl