Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Mast en giek aanpassen

Mast en giek aanpassen 05 aug 2015 07:56 #648998

  • Setto
  • Setto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 150
Nadat ik zondag avond voor het eerst de zeilen heb gehezen ben ik tegen een paar dingen aangelopen het gaat om een FA spanker.

De volgende problemen kwam ik tegen:
  • fokkeval ging tijdens het zeilen steeds slapper staan.
  • ik miste een neerhouder
  • losse grootschoot bevestiging op de giek
  • giek is een beetje krom
  • lummelbeslag van de giek is verbogen
  • de bevestiging van de rvs pijpjes die de zeistagen op spannijg houden die zijn van plastic en beginnen scheuren te vertonen

Voor de mast mis ik de orginele fokkenval spanner zijn deze ergens los te verkrijgen?
Wie weet er een bedrijf waar ik.een nieuwe giek zou kunnen laten maken en de mast laten aanpassen om die spival inwendig te laten lopen ?
Voor die plastic bevestiging zijn er kant en klare oplossingen ervoor zodat ze ook verstelbaar worden?

Alvast bedankt voor de informatie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mast en giek aanpassen 05 aug 2015 10:49 #649046

  • Rinus
  • Rinus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2753
Het lijkt mij makkelijker en vooral goedkoper om een tweedehands tuig op Marktplaats te zoeken. Ideetje?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Mast en giek aanpassen 05 aug 2015 14:16 #649114

  • Setto
  • Setto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 150
Rinus schreef :
Het lijkt mij makkelijker en vooral goedkoper om een tweedehands tuig op Marktplaats te zoeken. Ideetje?

Deze boten hebben alemaal een slappe giek met losse grootschoot je reeft door het grootzeil om de giek te rollen.
Ik wil meer trimbaar maken door veel dingen voor de roerganger verstelbaar te maken.
Dit seizoen wordt het niet maar als ik nu kan orienteren kan ik het volgend seizoen uitvoeren als het mee zit.
Zo wil ik oo ten duur voor de bijbehorende genua gaan kijken want heb nu de kleinere fok.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl