Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: grootschootblok als deze maar dan anders.

grootschootblok als deze maar dan anders. 21 dec 2015 21:19 #691184

Voor mijn boot ben ik op zoek naar een grootschootblok vergelijkbaar met deze;

Deze staat op marktplaats,helaas is de voetplaat te groot.
Modellen zoals deze kan ik nergens vinden.
Iemand een tip welke leverancier dit soort heeft?

Groetjes,Thijs.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

grootschootblok als deze maar dan anders. 21 dec 2015 21:29 #691189

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Wat zijn de specifieke eigenschappen die je aanstaan van dat ding op de foto?
Dat het blok niet lijkt te kunnen kantelen?
Heeft het een ratel ("Ratchet")?
Wat is de diameter van de schijf?
Zoek een op :"Mainsheet Block On Swivel Base", staat daar wat bij?
Laatst bewerkt: 21 dec 2015 22:38 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

grootschootblok als deze maar dan anders. 21 dec 2015 22:05 #691211

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
RWO heeft ze oa.
www.norfolkmarine.co.uk/shop-o...re-base-p-18358.html

Zoek maar eens op mainsheet jammer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

grootschootblok als deze maar dan anders. 21 dec 2015 22:33 #691218

Wat mij daar aan aanstaan is dat dit is wat er origineel op mijn boot hoort.
Ik heb nu alleen nog de basis met een kapot lager en een rvs u waar de katrol in heeft gezeten en waar een verstelbare beugel aan heeft gezeten voor de klem.
De rvs poot waar dit ding op moet heeft een doorsnede van 53 mm,nu is natuurlijk alles pas te maken met een adaptorplaat oid maar netjes passend is mooier.
Die op de RWO site heeft een voet van 60 dus helaas ook nog te groot.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

grootschootblok als deze maar dan anders. 21 dec 2015 23:11 #691226

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2304
Harken heeft ook zo iets, alleen dan niet van RVS.
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

grootschootblok als deze maar dan anders. 21 dec 2015 23:28 #691229

JAAAA gevonden nu even op zoek naar een Harken dealer die de maat van de voetplaat weet.
Op de site van Herken staat alleen de afstand tussen de bevestigings gaten opgegeven.
Ik kom nu tot de ontdekking dat ik dus op de verkeerde plek aan het zoeken geweest ben.
Het is ook logisch dat je dit moet zoeken onder de klemmen :unsure:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

grootschootblok als deze maar dan anders. 23 dec 2015 00:17 #691240

Ik heb een plaatje van het blok gevonden wat er origineel ophoort.
Is iemand bekent met dit blok?
Het ziet er naar mijn idee wat vreemd uit met de klem tegen de katrol.
Of heb ik een verkeerd idee van de werking?


Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl