Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Kous midden in grootzeil - Waar is dit voor?

Kous midden in grootzeil - Waar is dit voor? 15 aug 2016 14:01 #759578

  • thort
  • thort's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10
Midden op het grootzeil van mijn Beneteau First 20 zit in het grootzeil een kous.
Deze kous zit iets onder de hoogte van het reef (zie afbeelding).



Weet iemand waarvoor dit dient?
Laatst bewerkt: 15 aug 2016 14:11 door thort.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kous midden in grootzeil - Waar is dit voor? 15 aug 2016 14:05 #759579

Ik heb getuurd, maar geen idee waar je het over hebt...

Bedoel je dat oogje voor de reefknuttel? Zinloos ding, niks mee doen.
Laatst bewerkt: 15 aug 2016 14:05 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kous midden in grootzeil - Waar is dit voor? 15 aug 2016 14:13 #759583

  • thort
  • thort's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10
Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik heb de foto even vernieuwd en een rood cirkeltje erom gezet.
Als dat inderdaad als reefknuttel bedoeld is ... heb ik inderdaad nog nooit daarvoor gebruikt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kous midden in grootzeil - Waar is dit voor? 15 aug 2016 14:47 #759599

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
thort schreef :
Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik heb de foto even vernieuwd en een rood cirkeltje erom gezet.
Als dat inderdaad als reefknuttel bedoeld is ... heb ik inderdaad nog nooit daarvoor gebruikt.

Hou dat ook vooral zo!
Mocht je smeerreep het begeven (indien je wel reefknuttels gebruikt) trek je gelijk een scheur in je zeil!
En het enige voordeel van reefknuttels gebruiken is dat je zeil iets mooier op de giek zit... Lekker belangrijk ;-)

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Kous midden in grootzeil - Waar is dit voor? 15 aug 2016 20:40 #759662

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Met langere oversteken en/of meerdere reven is het toch echt wel fijn.
Als je smeerreep het begeeft, dan is er overigens duidelijk sprake van achterstallig onderhoud.

Als je ze gebruikt, niet strak opbinden en alleen slipsteken gebruiken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl